Heeft iemand nog een idee? Wat heb ik allemaal geprobeerd. -sudocreme -billensprray -talkpoeder -maizena en nog een paar producten tegen luieruitslag Ze heeft het nu een maand eerst was het tot bloedens aan toe en daarna een tijdje alleen rood en sinds vandaag is het weer tot bloedens aan toe. Ze poept ongeveer 5 keer per dag en meteen daarna verschonen we haar, maar ik weet het niet meer.
Zinkolie van de swaab werkt heel goed. Als de uitslag niet weg gaat zou ik even langs de huisarts gaan, misschien is het een schimmeltje.
Heeft ze niet ook een schimmel erbij? Dat was bij mijn dochtertje de aanleiding dat het open ging. Daar kreeg ik toen een zalfje voor. Kon je gewoon halen bij de drogst. En af en toe blote billen, lekker luchten.
wij gebruiken bepanthen. werkt perfect! .. Rode billen, bepanthen erop en bij de volgende verschoning zien we al dat het minder rood wordt..
Schimmeltje? Ik zou even de ha bellen morgen, hier gaf hij telefonisch al aan dat het waarschijnlijk een schimmeltje was en kon ik meteen met miconazolnitraatcreme gaan smeren.
bepanthen geprobeerd, zinkolie ook, maar dat van dat schimmeltje zou wel eens kunnen ga morgen wel even bellen. Bedankt voor jullie reacties
Inderdaad even kijken of het een schimmel is. Anders Weleda billenzalf met Calendulan, werkt hier perfect!
Dit dus, doe ik ook bij mijn zoontjes die vanzwege eczeem heel gevoelige billen hebben. Soms, als er ook echte spikkeltjes rood bij zitten, smeer ik er eerst miconazolnitraatcreme op (kun je gewoon bij de drogist kopen als voetschimmelcreme). En dan heel dik zinkolie of zinkzalf. Het is de bedoeling van de zinkolie of zinkzalf om een laagje tussen de huid en de ontlasting te maken.
Hier was Vaseline Lanette DE oplossing na heel veel geprobeerd te hebben. Lekker dik opsmeren. Ook ideaal bij droge wangetjes. Kun je bij de drogist halen (zonder recept).
huisarts dacht ook aan een schimmel en heb dus een receptje gekregen ik zie na 1 keer smeren meteen al iets verbetering. Heel erg bedankt voor jullie tips. hier weer een blije moeder. En trots ze is bijna een jaar en ik zei vanavond dat ze naar bed ging en ging slapen ze zit mij aan te kijken en zegt apen zat wel even raar te kijken maar daarna zei ze het nog een keer, dat was dus een smelt momentje
Aw, wat lief Goed die zalf blijven smeren, ook als het echt weg is nog even een paar dagen na blijven behandelen, anders is het zo weer terug. Succes!