Er komt wel wat anders op je pad waarvan je denkt... "tjonge, DAT was dom"... en dan zullen er weer anderen zijn die denken 'DAT was MIJ nou nooit overkomen" We zijn mensen en soms doen mensen domme dingen.. iedereen
Ja inderdaad niet zo slim maar neem aan dat je dat nu wel doorhad Zelf laatst nog gehad dat dochter van 16 maanden op de commode zat, we gingen even dr pyjama aan doen, ik sta dr gewoon naast, pyjama ligt ook op de commode. Ik pak de pyjama op en ze gooit zich zo naar achteren dus van de commode af. Kon nog net met 1 vinger achter dr romper haken en daardoor werd t nog een zachte landing maar je schrikt je kapot. Nu zit ze alleen nog maar met dr rug naar de muur toe op de commode.
Thanks voor de lieve reacties! Een slokje water drinken was onbelangrijk en had ik idd beter later kunnen doen. Maar dat is achteraf praten...
Nee, zoiets is me nog nooit overkomen. Ik snap dat er wel eens iets heel onverwachts kan gebeuren, daarom weet je als moeder dat je heel goed moet oppassen. Ik zeg niet dat alles te voorkomen is maar de meeste ongelukken gebeuren in en om het huis. Er komen zo veel kinderen het ziekenhuis binnen met hoofdletsel, botbreuken etc, je moet dus goed opletten. In dit geval vind ik het echt heel onverantwoordelijk om water te gaan drinken en een kind van 8! maanden alleen te laten op een hoge commode. Het risico van vallen is hierbij groot en zeker vooraf wel in te schatten. Dat de meesten hier beweren dat het wel kan gebeuren vind ik ongelooflijk, juist omdat het toch grote gevolgen had kunnen hebben. TS: het is niet om je aan te vallen want ik snap dat je er wel van geleerd hebt. Maar ongelukken zitten echt in een klein hoekje en baby's zijn verrekte snel..
Heb ik gezegd dat het goed was van mezelf dan? Ik kan mezelf ook wel voor mijn kop slaan want vond het ook super dom dat ik dacht dat het wel voor een paar seconden kon. Ben het me je eens dat het onverantwoordelijk was. Maar dat hoef je mij echt niet uit te leggen. Ik weet het al, vandaar dat ik er van baalde.
@TS... trek het je niet aan... ALLE mama's doen domme dingen en ja, dit was dom maar we doen het allemaal en diegene die zeggen dat het hen niet overkomt... liegen of hebben nog iets voor de boeg. Probeer het van je af te zetten
Goed van je dat je het hier neer zet!! Je schut mij ermee tenminste weer even flink wakker. Ik loop ook wel eens even snel weg (terwijl hij al kan rollen) naar bijvoorbeeld zijn kastje om een romper ofzo te pakken. Simpelweg omdat hij als ik hem in bed of op grond leg waarschijlijk gaat huilen en het zo sneller is. En ook ik geef hem dan even iets in zijn hand om te spelen (dan rolt hij vast niet). Doe ik nu in elk geval niet meer na dit berichtje!! Enne wat een opluchting dat je baby niks heeft
nou zulke dingen gebeuren omdat je er niet bij na denkt eigenlijk...zoals even op bed leggen want ik ben een luier vergeten en boem daar liggen ze. Vaak ben je dan ergens anders met je hoofd en denk je gewoon niet zo goed na. Ikzelf gebeurd het de laatste tijd regelmatig dat ik echt goed na moet denken over dingen, gewoon omdat ik teveel aan mijn hoofd heb. En ja dan gebeurd het wel eens dat je een verkeerd besluit neemt zoals ik heb zo een dorst, ff een slokje pakken terwijl je kind op de commode ligt. Ik vind, kan echt gebeuren dus....
Hihi, inderdaad wel een beetje dom. Blij dat ze er niks aan over heeft gehouden. Ik laat m'n kleintje van 9 maanden nooit alleen op de commode! Ik weet dat hij nogal een roller is Dus vandaar.
Ben blij dat ik er andere mensen mee wakker schud Ik doe het ook nooit meer. Ik leg haar ook meestal even snel in t ledikant of op het bontkleedje op de grond. Ze gaat dan meestal huilen omdat ze dat niet wil. Maar ik laat haar liever even huilen dan dat dit nog een keer gebeurd. Het had erger kunnen aflopen...
Je hebt er van geleerd en je zult je kleintje nooit meer alleen op de commode laten liggen. Verwerk de schrik en geniet maar van het mooi weer Ze hoeven er echt niet altijd wat aan over te houden gelukkig! btw: over dom gesproken.. ik heb dat bij m'n tweede gehad: traphekje boven niet dicht gedaan.. en vervolgens rolde hij dus naar beneden. Een klap dat het gaf beneden, afschuwelijk. Heb ook zo geschreeuwd, en was zo boos op mezelf!!! Maar nu: ik doe het hekje ALTIJD dicht.. Dus iedereen maakt fouten hoor, jij, ik en anderen ook! Fouten maken is menselijk, en je leert vaak ook van je fouten!
Waarschijnlijk heeft dat bontkleedje haar val ook iets verzacht, maar ze had bijv. ook op haar hoofd terecht kunnen komen. Moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren...
Denk er niet aan!.. het is gelukkig niet gebeurd. En zoals ik zei: m'n zoontje is dus naar beneden gevallen van de trap, maar met z'n hoofd op de houten vloer.. en heeft er (gelukkig!) niets aan over gehouden. Schrik zit er tot op heden nog in hoor. Je let altijd extra goed op.
Pfff dat lijkt me ook vreselijk... En die klap die je dan hoort is zo erg! Dan denk je gelijk het ergste.
klopt hoor, maar ook hij heeft er, ondanks die harde klap niets aan overgehouden.. ik wilde er maar mee zeggen: iedereen maakt weleens een fout, iedereen doet weleens iets waar hij/zij even niet goed bij nadenkt. Kop op meid! Gelukkig is je kleintje vrolijk!!
Ja want veel mensen hebben een luieremmer naast de commode staan of schuin ervoor. Als je kindje op de bak valt met zijn/haar slaap dan kan het in 1x afgelopen zijn... Laat dit een wijze les zijn...
Mijn dochter is met 6 maanden uit bed gekukeld, hoofd als eerste op de grond. Ze bleef eerder altijd netjes midden op het bed liggen op d'r rug, maar in een seconde rolde ze naar haar buik en kroop ze het bed af. Ik pakte een trui uit de kast, draaide me om, en zag haar vallen. Brrrr! Ze huilde meteen, maar vooral van schrik; na een minuutje zat ze alweer te lachen. Om mama, want ik heb zeker een half uur zitten huilen...
Die van mij doet de laatste maand toch wel zo verschrikkelijk zijn best om van de commode te vallen... Zodra je hem neerlegt draait hij zich om en probeert ervanaf te tijgeren. Aarg. Het is hem nog niet gelukt maar ik heb gewoon spierpijn van de worstelpartijen... Voordeel is wel dat ik niet zou overwegen om even een slokje water te halen, ik heb hem bijna constant bij een been vast Mijn man heeft als baby zijn arm gebroken omdat hij, jawel, van de commode afviel. Dus die vergissing zullen we niet gauw maken. Maar wij gaan vast iets anders stupides doen dat we best wel vantevoren hadden kunnen bedenken dat fout zou gaan... Alle begin is moeilijk