Ik kan me überhaupt niet voorstellen dat je op zo'n termijn nog besluit om zonder medische reden een zwangerschap af te breken. Dan vraag ik me echt af waarom iemand zich dat niet eerder bedacht heeft, het is niet zo dat het dan nog als een verrassing komt, toch? Edit: Ht informatieplatform voor gezondheid en idd bij casa.nl hier staat inderdaad dat verhaal van mamamel als optie na 13 wk zwangerschap. Ielll daar wil je toch niet aan denken?!
mijn zus wist dat ze zwanger was op negen weken en heeft gewacht tot 17 weken om het te laten weghalen....ik begreep er niets van maar het mocht in onze familie niet besproken worden :x ik vroeg me af op wat ze dan had zitten wachten...en nu leeft ze met een schuldgevoel...tja...respect voor mensen die een goede reden hebben(ook als deze niet-medisch is)maar dan zo snel mogelijk toch?
Ongelooflijk... wat wreed, cru, gewelddadig... ik dacht altijd dat het dan op de natuurlijke manier of via een keizersnede moest.
@mol ...je beledigd me niet hoor haha. Was ook altijd van menind van dat kan niet ...maar nu weet ik beter haha.
Edit: Ht informatieplatform voor gezondheid en idd bij casa.nl hier staat inderdaad dat verhaal van mamamel als optie na 13 wk zwangerschap. Ielll daar wil je toch niet aan denken?![/QUOTE] Hier word je toch misselijk van.....bah
Okee dus in stukjes hakken enzo dat is dus een sort van 'straf'..... Anyway, ziek vind ik het.. vaginaal of in stukjes. Zonder medische reden vind ik het na 12 weken al te idioot voor woorden. Die wet mogen ze van mij aanpassen.
Dat denk ik niet. Maar begreep dat een bevalling dan teveel tijd en geld kost, om Hey heel cru te zeggen. Ik vind het dus ook niet kunnen dat dit kan in nederland. Tenzij er een medische reden is uiteraard.
Ik woon in Duitsland en ben ook daar bevallen. Hier is het strafbaar om de zwangerschap af te breken na, ik meen 14 weken. Exacte termijn weet ik niet. Ons zoontje had trisomie 18 en zou dus ondraaglijk lijden tegemoet zien en zou zeer snel overlijden.... als hij al voldragen ter wereld zou komen. Tijdens de gesprekken omtrent het afbreken van de zwangerschap (gesprek met gyn, gesprek met maatschappelijk werk en wachtweek zijn verplicht) werd dit duidelijk. Ik werd doorverwezen naar een algemeen ziekenhuis, omdat het katholieke ziekenhuis waar ik eerder van een gezonde dochter was bevallen me niet mocht helpen... zoontje leefde op dat moment nog. Ook daar weer uitgebreide gesprekken met twee gyneacologen, daar kregen we dus te horen dat niet alleen het "ziekzijn" van ons zoontje "onvoldoende" reden was om niet strafbaar te mogen zijn. Het ging vooral ook om het welzijn van de moeder. Wanneer de moeder geestelijk of lichamelijk in gevaar zou zijn, dan pas mocht het. Ik moet zeggen, ik vind het wel "goed" hoor dat de regels in Duitsland strakker zijn.
Heftig hoor wat jullie hebben meegemaakt. Inderdaad wel goed dat ze wat strenger zijn, is ook niet niets om zn keuze te moeten maken.