Hallo dames Ik weet even niet meer wat te doen... Ik hoor tegenstrijdige berichten over het wel of niet naar de kuisarts gaan met een lange cyclus. Het zit zo : Onze dochter (zwanger door de pil heen) is nu 2,5 jaar,en we willen graag verder voor een brusje. Spiraal laten verwijderen(juni) ,en meteen volgens het boekje ongesteld. Nu echter,loopt mijn cyclus al tegen de 60 dagen aan,zonder enig teken van eisprong,ongi of zwangerschap. Ik snap er totaal niks meer van! Nou hoor je van alle kanten dat je pas na een jaar proberen bij je HA terecht kan. Weer een ander zegt dat ik het recht heb om te weten wat er met mijn lichaam gebeurd,en dus naar de HA moet gaan. Ik vind mijn lange cyclus enorm vervelend, ik weet niet wanneer we moeten klussen,ik weet niet wanneer ik mijn ongi kan verwachten,of wanneer ik evt. zou kunnen testen Wanneer duurt een cyclus nou té lang ? Wie herkent mijn situatie,en wat moet ik nu doen?
Ik weet het niet. Zit in hetzelfde schuitje. Heb al eens een cyclus van 136 dagen gehad en toen werd er niks aan gedaan. Zit nu inmiddels op dag 37 en het einde is nog niet in zicht.
Ik heb het ook weleens gehad. Zomaar spontaan. De huisarts vermoeede dat ik een eisprong overgeslagen had, want na 62 dagen werd ik ongesteld. Precies 2 periodes (normaal is het 30-31 dagen). Kan weleens gebeuren, alleen moet het niet tevaak voorkomen. Dan kun je misschien de arts wel even laten kijken.
HI, Zou gewoon naar de HA gaan.... Ik ken in mijn omgeving al 3 jonge mensen die wel snel naar de HA gingen en ook snel werden doorgestuurd naar de gyn... Nee heb je.. JA kan je krijgen... en zo in onzekerheid zitten is ook niet gezond!! Succes..
Inmiddels zit ik al 3,5 maand op het wachtbankje. Al is dit wel mijn 1e ronde na de pil en heb jij al 1 cyclus gehad zie ik... Toevallig was ik pas bij de HA en deze gaf idd 1 jaar aan (ik dacht breng het even ter sprake) Natuurlijk zullen er artsen zijn die je eerder doorverwijzen hoor, maar van de meeste mensen hoor je idd de periode 1 jaar. Succes!
Ik heb op mijn eerste ongi na de pil errug lang moeten wachten. En nu ben ik alweer 9 dagen overtijd. Dus ik heb van de week zelf de gyn gebeld, en kan 18 november terecht! Hopen dat het balletje dan gaat rollen. Liefs!
Een half jaar na het stoppen met de pil had ik ook ineens een lange cyclus van 62 dagen, er mee naar de HA geweest, en ze wilde me wel een doorverwijzing geven als ik dat perse wilde. Kreeg ook te horen dat het niet ongebruikelijk is dat je af en toe een keer een lange cyclus hebt, en dat het niks is om je zorgen over te maken. Paar maand later een nog langere cyclus gehad (85 dagen) en er niet mee naar de dokter gegaan, kon aan m'n temp zien dat ik nog geen eisprong had gehad. Volgens info wat ik een keer op internet heb gevonden is een cyclus van 4 maanden of langer een teken van vervroegde overgang, dus ik zou er zeker wel even mee naar de HA gaan. Nee heb je, ja kun je krijgen.. Succes!
Ik zit ook al op cyclus van 33dagen en totaal nog geen tekens van menstruatie, dus volgens mij kan het wel even duren... Ik ben ook pas aan de eerste ronde, dus nog helemaal geen idee wanneer ik het moet gaan verwachten.. Ik vind het wel irritant!! Je hebt geen idee wanneer het komt, dat was echt een voordeel van de pil.. haha (je weet wanneer het komt).. Succes ermee, maar volgens mij is er nog geen reden tot zorg!! xxxx
hey, ik weet het niet zeker (heb er geen ervaring mee) maar ik denk dat het geldt: 1 jaar klussen en nog niet zwanger is naar de dokter gaan om uit te pluizen wat er is. ik denk dat als je cyclus niet normaal verloopt dat daar niet echt een tijd op staat... lijkt me sterk dat je moet wachten tot je 1 jaar lang niet ongi bent geweest voordat je eigenlijk mag weten wat er aan de hand is... de huisarts of gyneacoloog zal dan proberen te onderzoeken wat er aan de hand is. mss medicatie proberen om je ongi op gang te brengen? geen idee, zou gewoon even met je HA bellen en vragen wat je het best kan doen.
Helaas is het zo dat de meeste huisartsen je idd lang laten lopen totdat je voor het eerst ongi wordt na het stoppen met de pil....mijn huisarts dus ook. Ik kijk het nog even aan, vraag het dan nog een keer en bel anders zelf de gyn. Hoor van diverse kanten dat je ook terecht kan zonder verwijzing. Nog even geduld dus...(ben ik inmiddels wel aan gewend )
Ik heb al meer cyclussen gehad na het verwijderen van mijn spiraal, omdat ik eerst een aantal cycli wilde wachten i.v.m het opbouwen van baarmoederslijmvlies.(die cycli heb ik er dus niet bijgezet,maar die waren vrij normaal) Maar dit is wel onze 2e ronde waarin we echt voor een zwangerschap gaan. Aan het tempen te zien heb ik ook nog geen ei gehad,sterker nog, bij mijn vorige cyclus is ook geen ei gevonden. Ik maak me nog geen zorgen,we hebben een dochter dwars door de pil heen gekregen,dus met de vruchtbaarheid zal het wel goed zitten. Dat is ook niet de reden waarom ik naar de arts zou willen,maar meer gewoon dat ik wil weten waar ik aan toe ben. Ik heb nooit van deze rare cyclussen gehad. Ik wacht nog eventjes af...
Ja gewoon naar de HA gaan hoor...wij waren 7 mnd bezig en mijn cyclussen duurde ook heel langs steedn. Toen ik weer zo een lange cyclus had van over de 60 dgn ben ik er heen gegaan. Hij vroeg toen of we een grote kinderwens hadden..ik zei natuurlijk ja...en toen zei hij meteen dan gaan we je doorsturen naar de gyn...ligt misschien ook verschillend per HA maar ik zou toch eens ff langs gaan!
Ik heb vandaag roze afscheiding gekregen. Zou ik ongi worden? En als ik ongi wordt,heb ik dan totaal geen eisprong gehad,of is mijn tempen gewoon zo raar gegaan dat ik geen eisprongdetectie krijg op FF?
Gewoon naar de huisarts gaan!!! In april ben ik gestopt met de nuvaring en daarna braaf ongi geworden. De eerste cyclus was ook heel goed rond de 28 dagen. Daarna werd het alleen heel lang en slecht. Zie handtekening. Ben op 19 september voor de tweede maal naar de huisarts gegaan en ze wilde nu graag bloed laten prikken om te kijken of ik geen 'kwade hormonen' had die het tegen houden. Gelijk heeft ze ook nog op andere hormonen laten testen, welke weet ik niet, maar ja... Uitslag kwam een paar dagen daarna en daar was niks raars in te vinden. Ben toen aan een 10 daagse Primolut kuur gegaan om mijn ongi op te wekken. Ben hier afgelopen donderdag mee gestopt en heb vandaag bloedingen. Als het goed is pakt mijn lichaam het nu zelf weer op en kan ik weer doorgaan met proberen zwanger te worden. Zoals je ziet...ik heb gelukkig ook geen jaar hoeven te tobben!! Daarom...gewoon naar de huisarts gaan.
Mijn arts zei.. als je in januari(dan een half jaar niet ongi na stoppen pil) nog niet ongesteld bent dan gaan we stapjes ondernemen..
Ik ben vanaf vandaag op ongi gegaan,na 62 dagen. Hoewel ik volgens FF geen eisprong heb gehad? Ik ben benieuwd of mijn cyclus nu zelf een beetje op peil komt... Als ik nu weer zo'n lange cylcus krijg ga ik toch naar de HA.
@timiris; euh...ik kan ook geen eisprong ontdekken zo'n temp-grafiek heb ik nog nooit gezien Gelijk heb je dat je naar de HA gaat als je nu weer zo'n cyclus hebt. Succes!
Hoi, Wij zijn nov'08 gestopt met de pil om zwanger te worden. Ik ben toen paar dagen erna ongesteld geweest. toen afwachten.....tot Juli '09. toen mocht ik door naar de gyn. Hen toen primolut gehad en ja hoor, na 2 weken brak de dijk Heb nu zonder clomid nog geen "natuurlijke" ei. Succes