Onze meid is nu dik een half jaar. De arts op het CB noemde dat ze tussendoor wel wat diksap mag. Wat geven jullie te drinken? Diksap, roosvicee...en waar letten jullie op (suikers bijv). Enne...hoe lang is dat goedje houdbaar?
Ik gaf haar ook altijd gewoon water en dat vind ze eigenlijk nog steeds het lekkerst. Daarnaast gaf ik haar wel diksap en van die fruitdrankjes voor baby's. Maar sommigen vond ze niet lekker.
idd water, thee en diksap. De arts op mijn cb zei dat ze tot een jaar niets anders hoeven drinken dan melk. 'Wie die diksap verzonnen heeft..' zei ze. Wel weer leuk om te zien dat er dus verschillen zijn in adviezen van het cb. Misschien zei ze het ook wel om mij gerust te stellen hoor. Hier gaat er namelijk niets anders in dan melk tot nu toe, wel alles geprobeerd.
Jesse drinkt nog maar sinds kort iets anders, en wel dubbelfrisss minder zoet, en eenderde thee in zijn melk.
@jessica je kan beter roosvicee met suiker geven...zonder suiker is juist niet goed voor baby's daar zitten namelijk andere zoetstoffen in die ze niet mogen en waar ze verstopping van kunnen krijgen...ik geef roosvicee vruchtenmix kan gewoon met suiker je doet er immers maar n klein scheutje in..
ik heb ook die vruchtenmix maar daar zit tog geen toegevoegde suikers in maar de suiker die in de vrucht zit of ben ik nou gek?
Mijn zoon wilde pas vanaf een maand of 10 iets anders drinken dan melk. Ik gaf sterk verdunde Roosvicee.
volgens mij heb je in die variant roosvicee vruchtenmix ook een suikervrije variant dacht dat je die bedoelde.. in roosvicee zit vruchtensuikers maar er zit ook glucosestroop in en dat is suiker..in die suikervrije variant zitten zoetstoffen als sorbitol en andere zoetstoffen geloof ik en die kunnen verstopping veroorzaken en die zijn volgens mij ook niet goed voor baby's
Wi zijn ook begonnen met diksap. En daarna water en thee. Qua thee, dan een theine vrije variant. Meestal een kruidenthee zoals rooibos of kabouterthee. Dat theine is familie van cafeine en nog niet zo goed voor die kleintjes. Nu krijgt hij roosvicee, ipv diksap. En af en toe ook gewone thee. Drinken met zoetstoffen probeer ik wel te vermijden. Dus geen light, of minder-zoet. Maar liever iets met vruchtensuikers..
water,yogi (favoriet maar erg veel suiker),aanmaaklimonade en diksap,en melk natuurlijk,met thee hoef ik niet aan te komen.