Zo doen wij dat ook, inmiddels zijn ze wat ouder maar hun step gaat mee en na het ontbijt gaan ze er samen op uit. Meestal zien we ze dan een hele tijd niet terug. Uitstapjes vooral avontuurlijke dingen of pretpark en dierentuin. Een dag een stad bekijken maak ik ze ook niet blij mee.
Kun je er achter komen op welke momenten ze zo vervelend zijn? Hier is het bijvoorbeeld een drama als ze honger hebben. Ook als ze te weinig fysieke uitdaging hebben gehad is het niet gezellig (vooral bij de jongste). En als laatste werkt t niet mee als we onduidelijk zijn. Ze willen weten waar ze aan toe zijn. Als we aan deze ‘voorwaarden’ voldoen gaat het meestal best aardig…
Onze oudste is zodra hij moe wordt een 14 jarige nukkige puber die overal tegen aan schopt incl vanuit zijn tenen schreeuwen dat hij papa haat. In de praktijk betekend dat een dag na een leuk uitje een draak van een kind. Verbazingwekkend doet hij niets bij zijn broertje! Hoe vervelend hij zelf is en hoe drakerig zijn broertje. Zelfs niet toen zijn broertje alle pokemon kaarten in het zwembad gooide. De jongste is super ondernemend, nee...gewoon druk en wild. Vandaag naar de mac geweest met de jongens en damn.... de jongste is een ramp. Geen advies wel herkenning. Vakantie is ook gewoon ploeteren. Zodra de oudste moe wordt is t gewoon echt afzien. (En ik weet nu al dat ik de vakantie verkeerd heb gekozen, toen ik boekte liep de jongste niet en was hij rustig. Nu is t losgeslagen wild )
Met zoveel kinderen in die jonge leeftijden zou ik echt niet weg gaan. Vooral niet met oudste twee kinderen die niet of nauwelijks luisteren. Dagjes weg en eventueel met zijn tweeen een paar dagen gaan. Vakantie moet leuk zijn. Kinderen in die leeftijd onthouden het toch echt nog niet dat ze een week ergens zijn geweest. Als ik zo'n topic als dit lees ben ik altijd zo blij dat onze kinderen zo rustig zijn
Niet herkenbaar hier. Vind het heerlijk om weg te gaan, dit jaar voor het eerst met de jongste van dan 8 maanden op vakantie. Goed, hebben dan ook maar 2 kinderen (4,5 en 7 maanden) Dus makkelijk te doen. Denk ook wel 1 van de redenen dat ik niet meer kinderen zou willen ik hou van mijn rust
Het zijn er maar 4 Voor veel mensen is vakantie ook gewoon fijn. Even een weekje (of langer) ergens anders dan thuis. Mijn man is het type dat thuis niet rustig een boek kan lezen 'want thuis is er altijd wel wat te doen' maar op vakantie kan hij dat wel. En ikzelf blijf thuis ook aan het rommelen: opruimen, schoonmaken, de was etc. Maar bij een weekje vakantie hoeft dat allemaal even niet. Dus ook met jonge kinderen kan het erg fijn zijn om er uit te gaan. Ik sta er iedere keer weer van te kijken wat onze kinderen nog weten van de vakanties toen ze nog jong waren. Maar soms is op vakantie gaan met jonge kinderen ook een hele uitdaging.