Dag iedereen, Wij zijn sinds november aan het proberen voor een 1ste kindje. Aangezien mijn man veel in het buitenland zit voor zijn werk, missen we al eens een vruchtbare periode. Op zich vind ik dit niet erg hoor want ik weet dat het wel eventjes kan duren voordat ik zwanger word. Ik probeer er ook zo min mogelijk mee bezig te zijn en soms lukt dat heel goed en andere keren (zoals nu) wat minder. Mijn man en ik hadden toen besloten om eerst wat mijn cyclussen op te volgen. Na mijn pilstop heeft het 32 dagen geduurd voordat ik mijn echte menstruatie kreeg. Cyclus 2 duurde maar 26 dagen (menstruatie op 11 jan en positieve ovulatietest op 1 jan). Cyclus 3 duurde opnieuw maar 26 dagen en opnieuw had ik het gevoel pas een eisprong op 30 jan en menstruatie op 6 februari. (hier had ik geen ovulatietesten gebruikt) Zoals je kan lezen zit er dus maar 1 week tussen eisprong en menstruatie wat dus te kort is naar mijn mening. Nu vroeg ik me af of er nog vrouwen zijn die dit voor hebben en wat je hiermee doet? Ik durf eigenlijk nog niet naar een gyn te stappen omdat ik denk dat ze me gaan uitlachen omdat we nog niet lang bezig zijn... groetjes
Nath, uitlachen zullen ze je nooit...feit is alleen dat je er niet zo makkelijk komt...je moeten eerst langs de dokter (of al bij de gyn lopen voor iets) en die doen vaak moeilijk... -eerst een jaar proberen -komt door t ontpillen -en meer van dat soort dingen... Zelf loop ik bij de gyn vanwege meerdere miskramen, en m'n LF is ook kort(er)10dgn over t algemeen... Mijn gyn zegt steeds 10is nog steeds miet TE kort Blijkt ookwel want ik ben al 4keer zwanger geweest en heb 1dochter... M'n miskramen staan los van m'n LF... Hopelijk ben je snel zwanger en hoef je helemaal niet naar de gyn of dokter toe...succes iig! Liefs Giggle