Dag dames Ik weet even niet wat voor beslissing ik nu moet nemen, dus misschien kunnen jullie me helpen. Mijn (wat ik dacht) beste vriend heeft sinds een jaar een relatie. Ik ken hem al ruim 5 jaar, en was blij dat hij eindelijk iemand had gevonden. Hij is 3 jaar ouder dan ik. Alleen sinds het begin van die relatie is het ook al fout gegaan, zijn vriendin was enorm jaloers, hij hoefde alleen maar naar een andere meid te kijken en ze wilde het al uit maken omdat hij andere vrouwen beter vond dan haar. Elke keer weer kwam hij naar mij toe, wat hij nu weer moest en dat het zo niet door kon gaan. Vaak nam ik het voor haar op, maar soms had ik ook echt zoiets van "zo kan het niet doorgaan, het is beter als je het inderdaad laat gaan" Omdat hij echt enorme oogkleppen ophad heb ik op een gegeven moment gezegd van "je zoekt het zelf maar uit, maar ik wil er niet bij betrokken worden" Gebeurde later toch. In oktober vond voor mij een heel belangrijk evenement plaats, waar hij bij zou zijn. Ik was de organisator en wilde mijn vrienden er toch bij hebben. Ze waren er dan ook allemaal. Hij ging, zoals elk jaar, samen met zijn broer. Maar niet zonder slag of stoot. Die dag was ook een belangrijke dag voor zijn vriendin, en we hebben urenlang gepraat wat hij moest doen, naar mijn evenement komen of naar zijn vriendin gaan. Uiteindelijk heeft hij zelf gekozen naar mijn evenement toe te gaan. Uiteraard was ik daar blij mee! Nu niet meer. Ik kreeg via Hyves een berichtje van zijn vriendin. Waarom ik hem dwong haar te laten vallen, dat hij niet meer met mij om wilde gaan omdat ik lelijke dingen over haar zei enz enz. Dingen die hij tegen mij vertelde, heeft hij tegenover haar omgedraaid. Ik heb mijn lesje wel geleerd, niemand krijgt meer relatieadvies van me. Ik bemoei me er niet meer mee. Maar op deze manier wil ik ook geen vrienden meer met hem zijn. Als ik er alleen maar goed voor ben om zijn gezeik aan te horen, en dat ie het dan zo draait naar haar zodat ze niet boos word... Zouden jullie de vriendschap verbreken?
Ik zou het wel doen. Maar ja volgens mijn man zie ik dingen soms veel te zwart wit. Dus of je naar mij moet luisteren weet ik niet. Maar ik vind het wel erg rot voor je. Dacht je een goede vriend te hebben.
Wat een rot-situatie Tja, ik (maar ik ben best bot in die dingen) zou hem vertellen hoe het staat Dat je dit niet meer pikt en dat hij mag kiezen: een normale vriendschap zonder achterbaks gedoe of oprotten Vriendschap bestaat uit veel dingen, en dus ook naar elkaar luisteren als je elkaar nodig hebt Maar dat hij de ballen niet heeft om de waarheid te zeggen tegen zijn vriendin, daar zou jij niet de dupe van moeten worden Veel sterkte *knuf*
Dat vind ik dus ook. Ik wil gewoon vrienden met hem zijn, dat werd al moeilijk door haar jaloezie (ondanks dat ik getrouwd ben, zou hij het op mij voorzien hebben volgens haar??) Maar voor mij is het nu gewoon op. Ik hou hier niet van, hij zoekt het maar uit.
Zou die vriendin niet zelf de boel verdraaien om zo te zorgen dat je boos wordt op haar vriend? Dat lijkt me eerlijk gezegd meer voor de hand liggend, omdat ze zo jaloers doet. Als ik jou was zou ik eerst een goed gesprek aangaan met je beste vriend en kijken wat hij te zeggen heeft en niet zomaar uitgaan van wat zijn vriendin zegt.
heeft zij dat niet gewoon verzonnen / aangedikt? misschien eens een keer met zijn drieën erover hebben? een vriendschap van 5 jaar gooi je toch niet gewoon weg?
Dit heb ik inderdaad ook al een keer meegemaakt. Ik zou eerst even uitzoeken wat van haar verhaal waar is...
Typisch iets voor een vrouw om een eigen 'touch' aan het verhaal te geven... Ik zou haar niet zo 1-2-3 geloven Wat een rotsituatie zeg!
Ik zou eerst maar eens met hem gaan praten. Misschien zit zij wel heel de boel bij elkaar te liegen. Weet jij veel. Het lijkt me wel zo fair om hem ook de kans te geven om zijn verhaal te doen.
Tsjah, ik ben eerlijk gezegd sowieso niet zo van de man/vrouw-vriendschappen, het gaat altijd wel ergens op mis. Als ik die vriendin was, dan zou ik me ook kapot ergeren dat hij naar jou evenement ging, terwijl zij ook een belangrijke dag had. Je vriendin is toch neem ik aan belangrijker dan je beste vriendin. Ik snap dus dat ze aardig pissig was, en misschien dingen heeft gedaan die ze beter niet kon doen. Als je echt om die jongen geeft dan zou ik zeggen laat hem lekker met rust zodat hij kan kijken of zijn relatie met zijn vriendin een kans van slagen heeft, is dit niet zo dan hoor je dit vanzelf.
sorry kan je geen advies geven, mijn man is namelijk jaren geleden ook omgegaan met een vrouw waar ik echt een pishekel aan had. Maar zij ging gewoonweg te ver ( hand net te hoog op zn been, over zn kont halen e.d. ( was niet grappig bedoeld)) dus is wel een andere situatie... ( ben totaal niet jalours namelijk) Ik persoonlijk weet wat een gedoe het heeft gegeven en het heeft een behoorlijke druk op onze relatie gegeven toen. Ik denk dat als hij met haar doorgaat, je hem vroeg of laat toch gaat verliezen. Hij zal voor haar kiezen. Krijgt waarschijnlijk ook die keus van haar. Als je jezelf een hoop gedoe en vooral ook verdriet wilt besparen... zal ik iets meer afstand nemen, probeer er een keer over te praten met hem. Zeg eerlijk hoe jij je erbij voelt. Als hij aangeeft toch bij haar te willen blijven... moet je maar gewoon voor jezelf kiezen meis! Nogmaals ik heb aan de andere kant gestaan, en in een andere situatie maar weet als geen ander hoe vervelend het is, voor beide..
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik snap ook niet dat je van je beste vriend verwachtte dat hij jou boven zijn vriendin verkoos en dat je daar ook een uren durende gesprek/discussie over moest hebben. Als het mijn beste vriend was hoefde hij niet eens te twijfelen of zich zelfs maar te verontschuldigen, de belangrijke dag van zijn vriendin ging dan gewoon door Als dit vaker zo gaat snap ik ook wel dat zijn vriendin jaloers is.
Dit is het eerste waar ik aan denk ja. zou het navragen bij die vriend. vaak hebben vrouwen wel door met wie iemand praat en gaan die dan de schuld geven.
Oh ik heb hem zeker niet voor die keuze gezet!! Hij wilde zelf graag naar mijn evenement toe, maar hij durfde het niet tegen haar te zeggen. Ik heb toen tegen hem gezegd dat het zijn keuze was, dat ik het jammer zou vinden als hij er niet was, maar dat ik hem niet ging dwingen. Hij heeft dus ZELF die keuze gemaakt. Overigens is het berichtje wat ik van zijn vriendin kreeg op CC naar hem gezet, dus hij weet wat ze geschreven heeft en was het hier mee eens. (daar heb ik bevestiging van)
tja dan denk ik dat het gewoon een kerel is zonder ruggegraat. Komt bij jouw om advies (wat al eigenlijk niet slim is van m) om dan vervolgens waarschijnlijk vol goede moed bij zijn vriendin te gaan klagen. wat dus niet uitpakt en als een bang hondje met de staart tussen de benen en puppy oogjes weer zijn vriendin vergeving te smeken. En dan ben jij de boeman (gevoel zegt mij dit. kan er natuurlijk totaaaaaaaaaaaaaaaaal naast zitten)
Mijn gevoel zegt dat nu dus ook. Beide liegen ze om hun relatie te behouden, en ik ben degene die er tussen staat. Dus niet. Ik heb hem nog niet geblokkeerd op MSN, dan kan hij zijn verhaal nog doen. Zo niet heeft ie pech. Inmiddels ben ik al wel van zijn hyves verwijderd (en dat een uur na het bericht) dus dat zegt genoeg.
Voel me bedrogen door vriend.. wat nu? is je topictitel. Hoe moet zijn vriendin zich voelen dat hij jouw evenement boven haar belangrijke aangelegenheid stelt? Ook vind ik dat hij gewoon voor haar had moeten kiezen. Er is een hoop mis bij jullie dat is wel duidelijk. Hij zal een standpunt moeten innemen en zal jou dus soms moeten teleurstellen
Misschien niet aardig maar oke, ik zou er hard om lachen en ervoor zorgen dat die griet heel snel met een enkeltje op de trein zit! Of zijn gaat ervoor zorgen dat jij je vriend kwijt bent of zij gaat zelf weg. Ik zou voor het laatste kiezen. Ik neem aan dat het niet voor niets je beste vriend is en dat je hem vertrouwd dus zou ik nie twijfelen en dat mens voor gek verklaren.
ik heb ook in zo'n situatie gezeten, precies hetzelfde... ik kende hem zeker al 4 jr en we gingen regelmatig als vrienden met elkaar om en hadden dikke lol en hadden goede gesprekken samen... totdat hij zn grote liefde tegen kwam en zij hem vanalles ging verbieden en dan vooral met mij om te gaan.... ik merkte dat hij begon te liegen en te draaien dus heb ik er op een gegeven moment een punt achter gezet... hij koos voor zijn relatie en wilde geen ruzie meer met haar.... ik vond het ontzettend jammer maar het was niet anders... nu 2,5 jr later zijn ze nog steeds samen en hebben een zoontje gekregen... toch vind ik het wel fijn voor hem omdat hij altijd al op zoek was naar zijn grote liefde... dus ik gun het hem wel... maar wel jammer dat daardoor onze vriendschap eraan ging...
Zo voel ik me dus ook nu. Ik denk dat het beter is, we zullen elkaar nog wel tegenkomen op concerten dus volledig over zal het nooit zijn, maar ik ga niet in de weg staan voor zijn relatie.