Hoe kattenplas uit mat verwijderen?

Discussion in 'De lounge' started by Reintje85, Aug 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    schaam me dood... Omdat de kattenbakkorrels bij de supermarkt op waren heeft mijn man niet op tijd de bak kunnen verschonen... Is nog nooit gebeurt en zal ook nooit meer gebeuren (voordat ik verwijten krijg, m'n katten zijn mijn allesjes) maar... nu heeft mijn kat op de mat geplast bij de voordeur. Ik heb al geboend maar die geur blijft hangen! Heeft iemand tips? Hoe krijg ik dit goed schoon? Zeker met mijn opruimwoede op dit moment ga ik door een hel...hihi...;)

thnx, xx

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    In de wasmachine?

3. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

Sep 27, 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Ik zal het mijn man vanavond even vragen, want die maakt onze mat steeds schoon. Steeds, aangezien onze jongste poes op de mat plast sinds ik zwanger ben. Heel vervelend, ze is jaloers....

4. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

Sep 27, 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Trouwens, ik zie dat jij hebt lopen boenen. Niet doen!!! I.v.m. Toxoplasmose.

5. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Kattenplas daar zit geen toxoplasmose in hoor!

6. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

May 22, 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Wat hier altijd wel werkte(heb een zeikerd gehad) was azijn.Gewoon puur er op doen en buitenleggen om te luchten.Veel meer werkt er volgens mij ook niet.

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

als ie in de wasmachine kan dat doen. anders een neiuwe mat kopen, is de enige manier om de geur er helemaal uit te kijgen.

Je kan met tapijt reiniger aan de gang, dan word het wel schoon, maar de geur blijf je ruiken..

8. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,819
    4,197
    113
    Met groene zeep , biotex of schoonmaakazijn boenen. Dat zijn de enigste middelen die de geur ook echt doen verdwijnen (voor kattenneuzen) Doe je dit niet dan blijft de kat dit ruiken en is de kans groot dat de kat op die plaats blijft plassen

9. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    1,705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Wat ook werkt, spuitfles van die vanish oxi action erop doen. wegboenen en de geur is zo goed als weg!

10. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    Ik heb bij de dierenwinkel schoonmaakspul gekocht. Weet niet meer hoe het heette. Maar misschien heeft jullie dierenwinkel ook iets?

11. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    superbedankt voor de tips! In de wasmachine gaat helaas niet, ligt echt over de hele breedte van de gang, en is heel stug. zal die schoonmaakmiddelen proberen. en anders haal ik hem eruit en zet ik de hoge drukspuit erop ofzo...

overigens dacht ik niet dat toxoplasmose in pies zit toch? voor de zekerheid doe ik grote handschoenen aan hoor.

heel erg bedankt! (ga nu gelijk naar de supermarkt voor schoonmaakmiddelen, hihi)

xx

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    je moet bij de dierenwinkel zo spul halen speciaal voor honden en katten plas werkt hier perfect kost 6 euro

alle andere schoonmaak middelen zoals alles reiniger enzo niet doen!!!!!!!! een kat doet het dan nog vaker omdat ze op een 1 of andere manier de geur aantrekt

13. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    sint marks verkrijgbaar bij de bouwmarkt.
    mijn schoonzusje is ooit in een huis komen wonen waar de katten tegen de muren hadden geplast, haar katten hebben er ook niets meer overheen geplast.
    wij hadden trouwens de poedervorm.
    succes

14. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

Sep 27, 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Nou mijn dierenarts raadt ook dat anders ontzettend af. Elke keer dat we er zijn begint ie er weer over. Dus ook plas zal vast niet goed zijn.

15. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

Aug 19, 2009
    772
    0
    16
    vanish voor tapijt!!

16. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    nou, mat naar buiten gesleept (ding is alsnog iets van 2 bij 3 meter, echt groooot) hogedruk eropgezet en ingespoten met dat vanish voor tapijtspul. Is nu aan het intrekken en straks eraf spuiten. kan ik gelijk al het onkruid uit mijn achtertuin spuiten, haha.

thanx voor alle tips!

17. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

Oct 12, 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    Wij hebben thuis Odor-Guard staan, dat is een urinestankverwijderaar, ik moet zeggen het HELPT, mijn kat die had ook per ongeluk in de buggy een plas gedaan (helaas te laat de bak gedaan) , had eerst Dettol gebruikt maar ik bleef het ruiken, dus dit erop gedaan en je ruikt helemaal niks meer. Het is wel prijzig maar het helpt wel!! Ik heb deze fles via internet besteld, ik zou niet weten of deze ook verkrijgbaar is bij een dierenwinkel, Je zou ook evt mispoes kunnen proberen...

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,209
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hier werkte vanish heel goed! De geur is er echt helemaal uit :)

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

lkatten plas is ammonia dragen dus een toxo bacterie kan hier sowieso niet in overleven.daarbij komt hij voor in oudere ontlasting

Share This Page