hoi hoi, Ik wordt momenteel gek van de migraine. eerste trimester ook erg gehad. tweede trimester werd het minder en nu is het weer in alle hevigheid terug. om de 3 dagen zo ongeveer. Ik heb migraine met aura. Hebben meer van jullie dit gehad in het laatste trimester dat het veel erger werd?
Een tijdje geleden kon ik nog zeggen dat ik sinds ik zwanger ben nog maar 2 aanvallen heb gehad. Helaas de afgelopen week heel veel hoofdpijn gehad wat uiteindelijk toch weer migraine bleek. Vlekken voor de ogen, sterretjes, last hebben van licht etc. Het enige wat je kan doen is gaan liggen in een donkere en stille kamer. Medicijnen mogen niet en het advies van een paracetamolletje helpt ook niet want bij een flinke migraine aanval helpt alleen de 'echte' medicijnen. De 2 aanvallen die ik eerder in de zwangerschap had was trouwens ook in het eerste trimester. Ik ben nu 34 weken zwanger, dus in het derde trimester.
Ohja, heb juist overdag de klachten als misselijk, vlekken en sterretjes e.d. En 'savonds komt de hoofdpijn en overgevoeligheid voor licht en geluid erbij.. Sterkte!
Vriendin van mij heeft het gehad en perste zichzelf ook nog eens een migraine bij de bevalling, echt zwaar kl*te was dat! Ik zou me orienteren op manieren van persen zonder druk op je hoofd te zetten, voordat je straks hetzelfde overkomt.
oke marieke daar zal ik eens naar kijken/informeren. Ben ook al aan het kijken naar acupunctuur. Misschien dat dat verlichting brengt.
Hallo meiden, IK ben nog lang niet in het 3e trimester, maar heb tot 2 weken geleden ook heel veel migraine-aanvallen gehad. Ik ben uiteindelijk bij 3 huisartsen geweest via de HAP en daarna bij mijn eigen huisarts. Samen hebben we alle opties bekeken en daarna iom de vk mag ik IMIGRAN gebruiken. De vk heeft het LAREB gebeld en die hebben het uitgezocht. Er is een studie waar nu al 3000 vrouwen aan hebben meegedaan en die hebben geen noemenswaardige dingen meegemaakt tijdens of na de zwangerschap! Dus als je het met beleid doet, kun je behoorlijk veilig IMIGRAN gebruiken!
oke maar ja dan is het volgende probleem imigran helpt bij mij niet. Ik heb vanavond een eerst acupunctuur sessie.