Hoe ken jij je vrienden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 21 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.785
    3.911
    113
    Eén vriendin heb ik bij wijze van spreken samen mee in de wieg gelegen, zij woonde in dezelfde straat en onze ouders en broers zijn ook nog altijd goed bevriend met elkaar.

Onze vriendengroep ken ik ook via haar. Zaten bij haar op school/kerk.

En dan heb ik nog een goede vriendin uit de kroeg van rond ons 17e. En dan nog één via werk, nu bijna 9 jaar.

Dus allemaal al heel erg lang!

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik heb mijn beste vriendin leren kennen nu ong 5 jr geleden, tijdens de sport van onze kinderen.
    Nog een oude vriendin die ik al heul lang ken.
    Verder zijn er veel mensen afgehaakt toen mijn beste vriendin overleed, die vonden dat ik na 3 mnd wel verder moest... dat werkte niet meer!

3. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.390
    1.285
    113
    Vrouw
    Vooral van school. 4 al vanaf de basisschool, en mijn beste vriendin van mijn studie.
    1 hele goede vriendin is de dochter van de beste vrienden van mijn ouders, dus die ken ik sinds kinds af aan.
    En dan nog 2 vriendinnen die ik heb leren kennen omdat ze een relatie hebben met vrienden van mijn man.
    Verder ook wel leuk contact met mijn buurvrouwen en nichtjes van mijn man, en nog 4 oud klasgenoten, maar dat zie ik meer als leuke kennissen.

4. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Mijn beste vrienden:

- 1 van de kleuterklas
    - 1 via een vriend van mijn vriend
    - 1 van een opleiding van een paar jaar geleden
    - mijn aller-aller-aller beste vriend, zielsverwant en man van de middelbare school

5. Boelie88

Boelie88 Actief lid

2 mrt 2016
    453
    124
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dit ervaar ik ook, moeilijk om echt nieuwe vriendinnen te maken.

Had 1 beste vriendin sinds middelbare school, 15 jaar vriendinnen, maar laatste tijd (omdat ik ben verhuisd vond zij de afstand toch wel te ver om te moeten overbruggen.. zou je toch over hebben voor elkaar denk je) flink bekoeld, contact begon alleen maar vanuit mij te komen, toont weinig interesse in mijn leven, (terwijl ik wel telkens naar haar vraag), dus helaas een kennis geworden.

2 Goede vriendinnen leren kennen via viva forum die toevallig in omgeving wonen.

En een vriendin via werk.

Verder weinig vriendinnen in deze woonplaats helaas, maar hoe er tussen te komen weet ik idd ook niet echt. Nu komt dat misschien wel op basisschool... ik weet het niet.

6. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

1 vriendin vanaf heel klein al, we woonden bij elkaar in de wijk en onze ouders zijn bevriend.
    andere 2 vriendinnen van de middelbare school en nog een andere vriendin nu sinds een jaar of 6, zij woont een straat achter ons en dat klikte heel erg doordat onze kinderen vaak samen spelen.

Alle andere vriendinnen zijn uit de wijk waar ik ben opgegroeid, van uitgaan en partners van vrienden waar ik mee ben opgegroeid.

7. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.357
    28.600
    113
    Poeh..eh.. via mijn oude werk, via school, via de oude studie van mijn vriend, via reizen naar buitenland, via de kerk van vroeger, via werk van vriend, via mijn vriend (Hij kent ongelofelijk veel mensen), via (schoon)familie, via internet, via via-via, via zomerkamp van vroegâh. Overal dus eigenlijk wel.

Het zijn niet allemaal hele goede vrienden. Maar overal haal ik wel een vriend of 2 vandaan die blijven hangen. Man/vrouw maar ook niet uit.
    Wel heb ik weinig vrienden die moeder of vader zijn. Daar zou ik er wel mee van willen. *gonna catch em all*

Manque vindt dit leuk.
  8. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Middelbare school, bijbasn, dit forum, theatergroep waar ik bij zit en moeder van een klasgenoot van jongste.

9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Een hele goede vriendin ken ik van de middelbare school en we woonde een straat van elkaar af. Een vriendin ken ik van de kraamzorg opleiding. Een vriendin ken ik via Instagram. En de vrouw van mijn broer is ook een goede vriendin. Verder spreek ik weleens af met moeders van school.

10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.915
    5.177
    113
    Van de basisschool, middelbare school, hbo, universiteit, uitgaan/studententijd, (oude) collega’s, sport, (oude) buren, via mijn man. Mijn beste vriendin van de middelbare school.

Daarnaast de laatste jaren ook vriendinnen via de kinderen. Psz, sport, school.

11. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Middelbare school, studie, sport, collega's, via mn man en mn kinderen, cursus... Ik leg heel makkelijk contact en bouw op allerlei plaatsen contacten en vriendschappen op :)

12. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Mijn meest bijzondere en hechte vriendschap is met iemand die ik via zp ken, uit onze zwangerschap van 8 jaar geleden, heel bizar eigenlijk.

1 goede vriendin ken ik omdat zij n praktijk ruimte op mijn vorige werk heeft.
    2 vriendinnen ken ik als mijn collega’s van dat werk.
    1 is mijn oude buurvrouw

Verder zie ik/ga ik om met wat moeders van school/zwemles.

13. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.716
    907
    113
    Mijn beste vriend ken ik nu 9 jaar. Rebelse pubers waren we. Altijd kattenkwaad uithalen bij ons in t dorp en aan elkaar blijven plakken.

14. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    We waren vanuit de middelbareschool met een groep vriendinnen, die verkering kregen met een groep vrienden en zo is het een grote vriendengroep geworden, waarbij ook nog een paar broers met hun vriendin bij aan sloten en zo is het een gezellige dolle boel geworden, met uiteindelijk ook alle kindjes erbij.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.857
    19.249
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Een vriendin kan ik vanaf de middelbare school, brugklas. Elf jaar was ik toen, nu 38. De andere vriendin sinds mijn 16e, vanuit het eerste jaar van mijn opleiding. En dan zijn er nog een paar collega’s waar ik bevriend mee ben. Verder heb ik leuk contact met een aantal echtgenotes van collega’s van mijn man. Maar dat is meer gezelligheid dan ‘echte’ vriendschap. Hetzelfde met een aantal moeders van vriendjes van onze zoons.

16. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Pff even graven!
    - 3 vriendinnen van de Universiteit
    - 1 vriendin van het voetballen
    - 2 vriendinnen van de middelbare school
    - 1 oud collega
    - 6 stellen waarmee we regelmatig iets doen samen met mijn vriend leren kennen.

En er zijn een hoop losse contacten die ik wel als vrienden zie maar heb even eisen gesteld aan de vriendschap: moet ze of frequent zien, of emotioneel veel waarde hechten. De mensen die ik soms zie en emotioneel minder waarde aan hecht heb ik buiten beschouwing gelaten.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.290
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Een goede vriendin van mij ken ik al 25 jaar. We hebben elkaar leren kennen tijdens onze opleiding voor dokters assistente.
    Waren samen zwanger van de oudste twee kinderen en zien elkaar regelmatig. 2 andere vriendinnen heb ik vanuit de vriendengroep van mijn man, hun ken ik ook alweer 23 jaar.

18. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Ik heb nog 2 vriendinnen bij de boksschool ontmoet. De ene is 17 jaar jonger en de ander 9 jaar jonger, maar we hebben altijd veel lol. Sporten soms samen en proberen om de maand sushi te gaan eten.

19. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Mijn beste vriendinnetje ken ik al vanaf groep 1 van de basisschool, altijd beste vriendinnen geweest.

Een vriendin nog van de middelbare school.

11 dispuutvriendinnen

En nu wat vriendinnen uit de buurt hier. Ook moeders via de kinderen waar ik goed mee omga, maar die beschouw ik niet als goede vriendinnen. Ik zie mensen niet zo snel als echte vriendinnen. Meer gewoon hele goede kennissen.

M’n jaarclub spreek ik ook nog veel.

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    #60 Vlinderbloem, 23 nov 2018
    Laatst bewerkt: 23 nov 2018
    Eens even kijken.

Vriendin 1: opleiding, 20 jaar geleden
    Vriendin 2: via een andere vriendin, 8 jaar geleden.
    Vriendin 3: ook via bovengenoemde vriendin, 8 jaar geleden
    Vriendin 4: nichtje
    Vriendin 5: schoonzus, 17 jaar geleden.
    Vriendin 6 en 7, via vriendin 3,
    jaar of zes geleden(?)
    Vriend 1: basisschool 35 jaar geleden
    Vriend 2: broer, sinds zijn geboorte. :D
    Vriend 3: ex, eerste vriendje, 25 jaar geleden.

En mijn man natuurlijk ook, middelbare school, 25 jaar geleden.

Deel Deze Pagina