@Bereke, ja bijna 2 uur rijden (zonder file's). Ik denk maar zo, we moeten het er dan maar voor over hebben. Al zouden ze het alleen in Belgie doen dan zouden we daarheen rijden..
Dat begrijp ik wel ja. Als ze het enkel op een bepaalde plaats doen, weet je dat je daar naartoe moet en is er geen "keuze". Eigenlijk zit ik dus met een "luxesituatie" dat ik nog kan kiezen welk zh en dat ze allebei nog in een "redelijke" tijdspanne te bereiken zijn, om het zo maar te zeggen.
Wat ik me wel afvraag. Ik heb in een zh al wat onderzoeken lopen. Stel nu dat ik de PU en TP in ander zh ga laten doen, zouden ze dan wel nog mijn echo's en bloednames willen doen in zh 1 en dit doorfaxen aan dat andere zh? Snap je want ik leg het nogal verwarrend uit denk ik . En sorry dat ik blijf doorgaan op dit thema maar is zo nieuw allemaal voor ons en vind het toch best moeilijk. Maar dat gevoel gaat blijven zeker ...
Bereke, ik neem aan dat ze het in Belgie hetzelfde doen als in NL. Ik heb gewoon mijn gegevens opgevraagd in het "oude" ziekenhuis en meegenomen naar het "nieuwe" ziekenhuis. Ze konden het ook opsturen maar dit was het meest veilige (dan raakt het niet zoek in de post)
lieve bereke, ik begrijp je twijfels en onzekerheden. ik heb maar 1 raad, en dat is 1 raad waarin ik heilig geloof: volg je gevoel! en om je gevoel te kunnen volgen, zal je eerst met je verstand de beide opties moeten onderzoeken. kortom, als je in beide ziekenhuizen een afspraak maakt (en dat recht heb je) met de vraag welk plan zij zouden aanraden, dan kan je daarna waarschijnlijk wel kiezen. ikzelf heb een ziekenhuis van 8 minuten rijden aan de kant geschoven (voor nu) voor een privekliniek 40 minuten rijden. gewoon, omdat hun aanpak (superdaadkrachtig en zonder oponthoud, maar wel strenger, maar dat vind ik juist fijn) mij meer aanstaat dan het ziekenhuis waar ik nu een half jaar ben geweest, maar voor mijn gevoel met name zelf! mijn gyn was. (ik heb 2 van de 4 IUIs daar zelf gepland omdat ze steeds met verkeerde (te late) voorstellen kwamen!) ik zou echt bij beide gaan praten en dan samen jullie gevoel volgen. juist omdat dit zon kwetsbaar en intiem onderwerp is, is vertrouwen en hoop heel belangrijk. ik hoop dat je dat in 1 van beide ziekenhuizen zal krijgen! en bovenal- heel veel succes gewenst. liefs! klingel
Dank je wel Klingel! Kan me wel erg vinden in je berichtje... Heb daarstraks zelf nog tegen mijn man gezegd dat ik het moet loslaten tot na de afspraak in het tweede zh. Al dat zaken op internet en piekeren maakt me gewoon nog verwarder soms... Maar kan het zo moeilijk laten hé... Ach ja, dat zal mijn manier zijn om er mee om te gaan denk ik.
heb ik ook bereke. ik heb pas rust als ik denk alles te weten, en dan nog niet! sommige mensen hebben behoefte aan veel controle, en vertrouwen, en daarom kan je maar beter lekker veel praten, en vragen!!!, waar dan ook. misschien wil je nog wel een ziekenhuis/kliniek benaderen! goede verhalen van anderen kunnen je helpen, maar zijn inderdaad niet heilig, het gaat toch om de klik tussen jou en de gyn, en de aanpak. succes! volg je hart!
och meid, je wil t niet weten.. ik word soms zelf ook gek ervan maar aan de andere kant, weten=meten en geeft gewoon rust. die heb ik nu dus veel meer (na 4 lijntjes uitzetten richting volgende stap en ze allemaal van binnen en buiten te hebben onderzocht!)
Voor jou is het dus duidelijk wat en waar de volgende stap is / zal plaatsvinden, klingel? Ik wil je nog heel veel succes wensen!
thanx! ik heb altijd in meppel gelopen (IUI), ben ' overgelopen ' naar heerenveen (IUI) maar nu er een nieuwe stap moet komen was ik even de weg kwijt. IVF vind ik echt wel heftig op dit moment, los van dat ik het liefste naar Dusseldorf wou. zowel de plannen voor DD als Zwolle (via meppel) liggen klaar, maar ik ga nu eerst mijn geluk beproeven in wirdum, in een privekliniek. daar krijg ik een supersonische IUI en FLUSH in 1 cyclus, gecombineerd met een heel arsenaal aan medicijnen/hormonen. de superdaadkracht van deze man sprak me ontzettend aan; ik heb momenteel, na al dat gedoe en gesol, echt iemand nodig die veel kennis&gezag uitstraalt en die ons ' bij het handje neemt ' ipv dat ik, zoals ik in meppel veel heb ervaren, ZELF mijn halve behandelplan moet regelen (zoals IUIs verzetten/missen omdat ik ei, via ovu-testen, eerder zag aankomen, bellen omdat de dosis medicatie niet klopte volgens mij (en dat klopte) enz enz enz enz) dat bedoel ik met t voordeel van zelf meedenken (en soms ook zeuren) dat kan je helpen/redden! maareh, ga jij in beide ziekenhuizen nog een gesprek aan? ik zou trouwens niet persee gaan voor ' de aardigste ' want dat schijnt de mijne ook niet altijd te zijn (hoewel ik er nog niets van heb gemerkt) als t maar de beste is! veeel succes meis!!!!!
Kan me wel voorstellen dat het idd fijner is na je ervaringen dat de dokter nu alles in de hand houdt en je dit niet zelf meer moet doen! Maakt het nog wat stresvoller als je alles zelf in het oog moet houden/regelen... Fijn dat je nu met een goed gevoel de volgende poging ingaat! We hebben op 14/10 een afspraak bij beide zh/dokters. Dus voor het ene zh wordt het een eerste afspraak en bij het andere zh wordt het bespreken van de resultaten van de onderzoeken die nog gedaan zijn. Daarna gaan we toch moeten gaan beslissen lijkt me... Oh en bij ons is het toevallig dat de aardigste dokter ook in het betere zh werkt. Dus dat komt gewoon goed uit eigenlijk . De andere dokter wordt door heel veel mensen niet zo positief beschreven maar natuurlijk zijn er ook mensen die wél positief zijn over hem. Maar het steekt mij tegen dat ik nu al een aantal missers gelezen heb over hem. En dat in combinatie met het niet zo vriendelijk zijn, geeft me dan niet zo'n vertrouwen. Maar goed, we moeten het nog maar eens goed laten bezinken denk ik... Jij ook veel succes hé!
ik denk dat je er wel uit bent zo te lezen, das een fijn gevoel he! succes, en ik hou je in de gaten!
Nou we zijn er nog niet uit hoort... Maar ik heb al wel een voorkeur . Nu maar die twee gesprekken afwachten en dan kiezen. En dan heb ik op dat gebied rust maar heb ik weer zorgen over de volgende stap ! Ik ga je ook in de gaten houden! Succes!