Op karakter: ze moet betrouwbaar zijn, eerlijk, vooral zichzelf en ik moet lief en leed met haar kunnen delen. Gelukkig heb ik drie van zulke hele fijne vriendinnetjes! De vrienden die we hebben daarentegen zijn heel verschillend en selecteer ik niet, voor zover je dat natuurlijk doet met vriendinnen/ vrienden.
hier hetzelfde,ben heel slecht in contacten onderhouden.maar mijn vriendinnen weten dat van mij en toch blijven ze mijn dinnetjes door dik en dun.
In ieder geval kies ik geen vriendin die als ze dr zin niet krijgt boos word, spreek helaas uit eigen ervaring. Een echte vriendin heb ik niet, had m'n nichtje kunnen zijn, ging ook een tijdje goed maar helaas ze werd boos omdat ik daar niet een paar nachtjes wou logeren.Nou ja als je daar al boos om moet worden.
Ik zal mn buurvrouw inlichten! Ze is super lelijk, lijkt op n vent heeft n grijze snor, zier er gewoon niet uit en qua intelligentie..? Ach laat dan maar zitten!
Het gaat om de klik idd.. Wat ik wel heel belangrijk vind is dat mijn vriendinnen ook naar mijn verhaal willen luisteren en oprecht geinteresseerd zijn. Ik haat zogenaamde vriendinnen die alleen maar hun verhaal aan jou kwijt willen, of bij alles wat je verteld zeggen: "ja, dat had ik ook.." en dan hun eigen verhaal gaan vertellen.. Of van die vriendinnen die jou het gevoel geven dat je zeurt als je je probleem aan ze voorlegt. Iegh, kippevel krijg ik ervan!
ik selecteerd ook niet echt, het klik of het klik niet, maar ik zal het zo maar zeggen, het klikt bij ons veel sneller met de zlefde soort mensen als wij. Wij zijn van turkse afkomst en gelovig. Daarom zijn alle vrienden van ons ook turks en gelovig. Ik voel me niet echt thuis bij andere mensen. Andere mentaliteit, andere mening, geloof, cultuur. Ik heb wel andere vrienden gehad maar op een geggeven moment klik het niet.
Ik vind het belangrijk om met elkaar te kunnen praten, gewoon over luchtige dingen maar ook over ingewikkelde dingen. Een vriendin moet lief zijn, oprecht, ondersteunend en eerlijk zijn. Het is leuk als we dezelfde interesses hebben. Ik heb een stuk of tien goede vriendinnen met 3 ervan deel ik heel erg veel, hen zie ik ook bijna iedere week. Dat hun levenssituatie anders is dan die van mij maakt mij niet uit, eentje reist zelfs de wereld rond en heeft geen kinderen, een baan en woont zelfs nog thuis. Zie hoe levens kunnen verschillen en je toch vriendinnen kunt zijn...
betrouwbaarheid, eerlijkheid, openheid, humor, liefde etcetc maar uitkiezen? het klikt of het klikt niet,.... meestal kan ik beter met mannen overweg
ik selecteer ook niet iemand op iets, Echte vriendinnen kom je tegen op je pad, je leert elkaar soms ook kennen door dat je ergens mee bezig bent en zo groeit ook een vriendschap, maar ook kun je gewoon een klik met iemand hebben, iemand waar jij altijd naar gezocht hebt een soort van maatje! een die op dezelfde lijn ligt als dat jij hebt in het leven... Maar ook kan het zijn dat bepaalde doelgroepen je aanspreken, als ik kijk naar mijn vriendinnen zijn het allemaal jonge moeders, allemaal leren kennen via Internet op een jonge moeders forum, en dat bloeide uit naar super vriendinnenschappen die ik echt niet meer wil verliezen Kusssssss Maria
Ik kies geen vriendinnen uit, het klikt of het klinkt niet. Verder is vertrouwen erg belangrijk, dat wanneer je iets in vertrouwen verteld, niet 2 dagen later het hele dorp je verhaal kent, dat is voor mij een reden om een vriendin te laten vallen.
ze moet gewoon lief en behulpzaam zijn en je moet altijd over van alles met dr kunnen praten meer hoeft eigenlijk niet
Sluit ik me bij aan. ik zeg altijd "mijn goede vrienden kan ik op twee handen tellen en verder heb ik heel veel kennissen" Mijn goede vrienden heb ik zo leren kennen: Stel één: Hij is een oude jeugdvriend van mijn vriend, zo ken ik hem en het klikte ook nog eens goed met zijn vriendin. Stel twee en drie: Zijn de buren van mijn schoonouders dus hebben ze zo leren kennen Verder een goede vriendin die ik al vanaf mijn 11de ken. Verder heb ik nog wel een paar collega's met wie ik het goed kan vinden maar kan die nog niet echt vriendinnen noemen. Zijn er dus niet zo veel maar weet wel dat ze altijd voor me klaar staan. liefs kaatje
Ik selecteer geen vriendinnen. Ik kom ze tegen in mijn leven. Zo heb ik een vriendin nog van de basisschool, middelbare school, en een aantal die ik tijdens mijn studentijd heb leren kennen en waarmee ik nu nog steeds vriendinnen ben. Verder zijn de vrienden van mijn man, nu ook mijn vrienden. Sommige vriendinnen vallen af tijdens de jaren die verder gaan. Dus eigenlijk denk ik dat je op die manier wel weer vriendinnen selecteert. Soms weet je en voel je wanneer een vriendschap voor het leven of voor even is.