Hoe kiezen jullie de vakantie locatie uit?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Deedee91, 4 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.223
    5.385
    113
    Wij komen er maar niet uit, vooral de " grote" vakantie. Kleine tussendoor komen we vaak wel uit maar de rest. Te veel om uit te kiezen, allerlei richtingen op. Hoe beslissen jullie?
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.758
    113
    #2 tuc, 4 dec 2023
    Laatst bewerkt: 4 dec 2023
    We blijven sowieso in Europa. We hebben niet echt een manier om te kiezen.
    Er zijn een aantal landen die voor ons sowieso afvallen (o.a. Frankrijk, Spanje) maar vaak roept 1 van ons een idee waar die heen wil en vindt de ander het prima:roflmao:
    Weersomstandigheden hebben trouwens geen invloed op onze keuze, wel wat we graag willen zien/doen
     
    Soof1992 vindt dit leuk.
  3. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.071
    2.203
    113
    Wij doen maar wat. De ochtend van vertrek bekijken we de weersvoorspellingen nog eens goed en dan rijden we de kant op met de beste cijfers. Onderweg veranderen we vaak nog wel van gedachte. We trekken een beetje rond dus we doen echt maar waar we zin in hebben.

    Het meest extreem was dat we onderweg naar Zweden in Italië zijn beland. Afgelopen jaar zijn we ipv de Dolomieten in Zwitserland, Italië en Frankrijk geweest.
     
    Loufoque en Paardenbloem vinden dit leuk.
  4. Cornflake

    Cornflake Bekend lid

    12 jul 2023
    947
    963
    93
    Vrouw
    Wij gaan naar Europa en met de auto. We zoeken een camping met stacaravans. Idealiter starten we met kijken in Frankrijk en Italië. Want we houden van mediterrane landen met een lekker klimaat :roflmao: Liefst wel een nieuwe plek en met faciliteiten voor elk wat wils (we zijn met 4 volwassenen en 6 kinderen fussen 2-11) En dan maken we een shortlist wat valt in de prijsrange en gaan we overeenkomen wat dan. Dit jaar was het zo gefikst!
     
  5. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.933
    16.631
    113
    Vrouw
    Wij noteren eerst wat we willen.
    Zoon 1 : niets speciaal gewoon een eigen kamer
    Zoon 2: zwembaden en mooi weer
    Zoon 3 : speeltuin, zwembad, strand en zee
    Man: niet veel, mooi uitzicht, goed bed en bbq
    Ikzelf: niet te druk, niet te groot, niet te warm, beetje luxe , ...

    Ik ben dan degene die wat gaat zoeken en dan komt mijn gierige kant boven en valt er al veel af :).
    Resultaat: Frankrijk, Duitsland, Nederland zijn de plekken waar we voornamelijk heen gaan.
     
    vruchtje24 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  6. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.792
    8.489
    113
    Gelderland
    De uiteindelijke bestemming vormt zich uiteindelijk vanzelf maar het is altijd een mega zoektocht en we beginnen optijd. Ik onthou ook dingen van Instagram en zoek hier van zp.

    de locatie moet altijd het volgende hebben:
    Strand op loopafstand
    Luxe uitstraling
    bar
    Glijbanen
    Zwembaden
    Voetbal mogelijkheid
    Leuke stadjes

    1 van de dingen willen we nog wel wegstrepen als de rest helemaal naar wens is.
    Het scheelt ook weer welke vakantie we zoeken.. Best een eisenpakket dus maar tot nu toe lukt het altijd.

    Volgend jaar zomer gaan we na jaren gekampeerd te hebben weer een vliegvakantie doen. Luxe hotel, fantastisch glijbanenpark, strand, leuk stadje en lekker eten en drinken. Op papier heeft het alles wat we zoeken. Ben heel benieuwd of het ons bevalt!
     
  7. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.246
    3.740
    113
    Vrouw
    Ik laat het van het weer afhangen. Wij boeken dus niet (ver) van te voren.
     
  8. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.794
    4.188
    113
    Wij boeken vaak wel in een regio die we graag willen zien.
    Afgelopen jaren zijn we naar slovenie geweest want dat wilde mijn man graag, ik wilde naar de dolomieten.
    Mijn man had de wens om nog eens naar de costa brava te gaan waar hij vroeger met zijn ouders vaak kwam, dus daar zijn we ook geweest.
    We zijn in Zwitserland bij de eiger geweest omdat ik daar heel graag heen wilde gaan. maar ook naar bijv. de jura omdat we dat ook mooi vonden.

    we combineren vaak regio's zodat we vanalles wat kunnen zien.

    we gaan altijd kamperen met tent. Ik hoef geen camping met heel veel faciliteiten. dus we boeken ook niet een jaar van te voren ofzo. Wij blijven ook nooit 3 weken op 1 plek, maar gaan naar meerdere plaatsen.

    Voor volgend jaar gaan we eindelijk een keer een gave verre reis doen. dat stond als grote wens op ons lijstje, voor de kinderen er waren reisden we graag de hele wereld over. en nu Covid etc. weer voorbij is gaan we heerlijk op reis.

    Als we dat niet zouden doen had ik graag naar noorwegen of zweden gegaan.

    Nu de kinderen groter worden wil ik graag wat avontuurlijkere vakanties, bergwandelingen, huttentochten, mtb-en, etc.
    Europa in de zomer vind ik trouwens wel fijn hoor, vaak prima weer. goed bereikbaar alles, prima voorzieningen etc.
     
    Cornflake vindt dit leuk.
  9. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Wij gaan met z'n allen om tafel en zeggen wat we graag willen. Dat kan per jaar verschillend zijn. En dan probeer ik iets uit te zoeken wat aan iedereens wensen voldoet.
    Afgelopen jaar gingen we met mijn zusje en haar gezin op vakantie, de wensen waren: veel ruimte (in en om het huis), privézwembad, actieve uitjes en max 1000 kilometer rijden. Toen zijn we in Tsjechië uitgekomen.
    Voor aankomend jaar weten we het ook nog niet. Dochter wil in ieder geval graag in de buurt van de zee, zoon vindt alles prima zolang we maar wat leuke uitjes plannen, man wil graag een ruim huisje en ik vind het leuk als we in de buurt wat sportieve uitjes kunnen doen (klimmen, mountainbiken, raften, etc.). Leuke stadjes in de buurt is ook fijn, maar geen must.
     
  10. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    12.020
    10.988
    113
    #10 Dubbelgeluk, 5 dec 2023
    Laatst bewerkt: 5 dec 2023
    Eigenlijk zijn voor ons bepaalde voorzieningen op een camping de belangrijkste eis, belangrijker dan het land (afgezien van veiligheid natuurlijk). Geen massale camping, graag voorzien van safaritenten, zwembad met glijbaan.
    Door deze eisen vallen veel campings af en belanden we heel vaak in Frankrijk. Dit jaar wilde ik heel graag aan zee, dus dat hebben we geboekt.
    Overigens is de volgende site heel handig als je obv eisen je camping wilt zoeken: https://www.campingplekken.nl/
     
    Cornflake vindt dit leuk.
  11. Marnatman

    Marnatman Fanatiek lid

    17 jun 2010
    2.373
    201
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Alle bestemmingen waar we naar toe willen gooien we in zo'n website die er 1 uit kiest. Dat wordt dan de bestemming waar we naartoe gaan.
     
    zigzag vindt dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    12.020
    10.988
    113
    Overigens is dit de auto vakantie, als we willen vliegen dan gaat het uiteraard anders.
     
  13. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.730
    27.346
    113
    Vrouw
    Vanaf de zomervakantie tot en met de kerstvakantie roepen we allerlei bestemmingen (landen/streken) waar we graag heen zouden willen.

    En dat vliegt alle kanten op. Binnen Europa en binnen maximaal 2 dagen rijden.

    En vervolgens ga ik in de verschillende gebieden op zoek naar leuke campings (favoriete zoeksite is ACSI)
    Eisen: zwemwater (bad/riviertje/meer/zee)
    Standplaats van minimaal 100 m2 (anders past de tent er niet op)
    Niet te groot/druk
    Bij voorkeur geen animatie
    Wel een sportveldje oid om te voetballen badmintonnen etc.

    Wat betreft weer... tja. Na de ervaringen van afgelopen jaar. T kan overal alle kanten op vliegen tegenwoordig. Dus ik let wel op eventuele extra kansen op extremen (overstroming / bosbrand gevaar) maar ook weer niet teveel.

    Zit op dit moment in Frankrijk te kijken (Ardeche)
    We hadden ook Zuid Engeland op het lijstje, maar ben onzeker over de tunnel (hoe boeken, lange wachtrijen etc.) En de prijzen (levensonderhoud )

    Leuke campings zet ik op de gezinsapp. En bij positieve reactie ga ik boeken.
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  14. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.832
    1.451
    113
    Vrouw
    Vaak hebben we wel een idee welke kant we op willen. Dan gaat mijn man zieken naar campings met onze eisen. (Niet te groot, net sanitair en zwembad).
    Voor volgend jaar weten we het nog niet. Man heeft een operatie gehad en zit in het gips. Eerst even afwachten hoe het lopen tegen die tijd gaat.
    Ik zou graag weer een keer naar Oostenrijk willen.
     
  15. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.563
    3.060
    113
    Vrouw
    Stap 1: Budget. Wat kunnen of willen wij uitgeven? (Dit kan per jaar een beetje verschillen)
    Stap 2: Voorkeur land/landen (wel Europa en geen land of streek met enorm hoge temperaturen).
    Stap 3: Camping of AirBnB etc.

    En dan kan de zoektocht beginnen. We boeken in principe altijd redelijk last-minute, afhankelijk van soort vakantie (camping of meer AirBnB/huisjes).

    Ik wil heel graag nog een keer naar Italië en Zwitserland. Maar dat zal volgend jaar sowieso niet worden. Kleine op komst, we blijven of in Nederland of we gaan toch richting Scandinavië (omdat mijn zus in Noorwegen woont. Zij komt na mijn bevalling wel zo snel mogelijk naar Nederland voor een paar dagen/weekje, maar dat is natuurlijk maar een paar dagen waarbij ze dan ook meestal wat vriend(inn)en opzoekt. Ons idee is dan dus om in de zomer nog even bij haar langs te gaan of samen op de camping oid te zitten daar in de buurt, terwijl ze dit nog niet weet hahaha :) ).
     
  16. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.417
    4.256
    113
    Vrouw
    Meestal fantaseren wij tijdens de zomervakantie al over de volgende zomervakantie, daarna veranderen we nog een keer of 10 ;) Wij boeken de laatste jaren zodra de campings het toelaten. Ik wil nl vaak de betere plekken op de campings met eigen sanitair en/of aan het water bijvoorbeeld.

    Wij gaan aankomend jaar weer naar 4 verschillende campings in 3 landen in 5 weken. Dus het moet een logisch rondje worden en op elkaar aansluiten. Mijn man en ik wilden weer graag naar Oostenrijk, de bergen in. Daarna gaan we naar Italië, naar een hysterische kindercamping waar ook familie/vrienden staan, dat vindt mijn dochter weer geweldig. Camping nr 3 is ook in Italie, in de bergen en bedoeld voor tieners. Zo’n 30 plekken, daar heb ik ook echt zin in. Daarna reizen we door naar Zwitserland, eigenlijk omdat we daar nog nooit in de zomer geweest zijn.

    Belangrijk bij ons is dus dat de campings op elkaar aansluiten, wij rijden niet op de zaterdagen en verblijven verschillende tijden (5 a 10 dagen) per camping, dat is ook een reden dat wij erg snel boeken. Ik lees altijd veel reviews en bekijk de Facebookpagina’s van de campings. Gedurende het jaar maak ik ook een lijstje van campings/plekken waar Ik heen zou willen. Bijv dooreen tv-programma als camping life of goeie verhalen van vrienden, familie en ook hier op ZP haal ik leuke tips vandaan.
     
    Soof1992 en Luna86 vinden dit leuk.
  17. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.792
    8.489
    113
    Gelderland
    @Youtan gaan jullie met een caravan/vouwwagen? Of tent? En vinden jullie dat niet vervelend als jullie korter op een campings staan om alles weer in te pakken?
     
  18. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.725
    1.918
    113
    Vrouw
    Ik haal op wat iedereen wil (dit jaar: Frankrijk, lekker weer, zwemmen, glijbanen, verblijf in stacaravan, niet al te grote camping, niet teveel Nederlanders)

    Ik bepaal samen met man hoeveel we willen uitgeven en wanneer we gaan.

    Ik zoek me een week of 2 helemaal suf, lees reviews, vergelijk, etc. Ik maak een shortlist van 3-5 opties. De resultaten presenteer ik aan man en vervolgens aan de oudste kinderen en dan kiezen we samen (man en ik hebben vetorecht en alleen wij weten de prijs).

    Man en ik boeken.

    Eigenlijk heel gestructureerd, net zoals ik mijn werk aanpak :D
     
  19. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.329
    4.587
    113
    Home
    Hier kijk ik naar de wensen van iedereen :
    Zee
    Mooi weer
    Bergen en leuke activiteiten
    Luxe
    Niet te druk of tokkie volk
     
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.758
    113
    Ik ben benieuwd naar de naam van camping nummer 3, mag ook in een pb.
     
    Youtan vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina