Ik wil niet bevallen..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kaala, 13 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik wil absoluut niet bevallen :( Waarom? Ik kreeg een brief van het ziekenhuis dat ik 3000 pond deposit moet betalen (dus een minimum van 3000) omdat ze niet geloven dat ik uit de EU kom. Nu heb ik de NHS (waar het ziekenhuis voor werkt) gebeld en die zeiden dat ik inderdaad onder hun zorg val en dat het ziekenhuis mij dus GEEN 3000 pond rekening mag/kan geven. Ik ben dus voor alles verzekerd, maar het ziekenhuis wilt het maar niet geloven..Ze houden zich niet aan de guidelines van de NHS zelf en verwachten dat ik 3000 pond cash/cheque in 1 keer kom afleveren aan de balie voor 6 april. Ik heb dit geld dus niet. En blijkbaar heb ik het dus ook niet nodig (omdat ik dus onder de zorg van de NHS val) maar het ziekenhuis wilt er niet aan geloven. Dit terwijl zij onder de NHS vallen/voor hen werken.

Ze geven me vreselijk veel stress en ik ben vreselijk bang dat ik dadelijk beval en dat ze nog TIJDENS de bevalling vragen om het geld :( En als ik het niet kan betalen, halen ze een 3e partij erbij die het geld gewoon van onze bank haalt (wat we niet hebben dus gelijk 3000 pond in de min) OF halen ze de deurwaarder erbij en pakken ze alle spullen (zoals kinderwagen enzo) van ons en ons kindje weg, dit terwijl ik dus onder de gratis zorg val volgens hun baas.

Tijdens de 1e scan hebben ze het overigens niet over kosten gehad, iets wat ze wel hadden moeten doen. In de wet staat ook dat, als ze een probleem met mij hadden, dat ze mijn huisarts hadden moeten waarschuwen, wat ze ook niet gedaan hebben :(

Ik voel me vreselijk ongewenst en ik zal graag van ziekenhuis ruilen, maar ik ben dus al 38 weken en ze kunnen nog steeds 3000 pond van me afnemen ook als ik NIET beval omdat ze me al hebben ingeboekt :( Ik zit er helemaal doorheen en wil alles behalve bevallen of wat dan ook..Ik ben zo bang dat ze, ondanks het niet mag, het geld van me eisen..

Citizen Advise Bureaux had me verteld dat als ze dit doen, ik ze voor de rechter moet slepen maar ik ben bang dat ik niet win ondanks ik de NHS zelf aan mijn kant heb :( De mevrouw van het ziekenhuis was overigens ook heel erg onbeleefd in haar email terug naar mij, ze wou me geen informatie geven en bleef maar zeggen dat ELKE informatie (inclusief van de overheid/wet zelf) foute informatie was..

Ik kan dit echt niet meer..Gewoon het feit dat het aan het ziekenhuis ligt..En ik heb geen idee wat ik moet doen..Ik ben nu dus echt zo bang dat ik dadelijk beval..

2. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb overigens al vele bedrijven die zich hiermee druk maken benaderd, maar ieder gaf mij hetzelfde antwoord: ik heb er recht op :( Ziekenhuis zegt echter dat het fout is..

Ben je verzekerd, zetten ze je alsnog op prive en weigeren ze je te helpen zonder 3000-20.000 pond..

3. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Wat een ontzettend de rot situatie terwijl je je nu rustig had moeten voorbereiden op de bevalling.
    Ik hoop dat jullie dit snel opgelost krijgen, zodat je rustig de bevalling in kan gaan. Je kindje word maar 1 keer geboren en probeer dit ondanks dit gezeur toch heel speciaal te laten zijn. En het negatieve niet het mooie laten overschaduwen.

Heel veel sterkte en een voorspoedige bevalling gewenst.

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Heb je geen tussenpersoon of iets van de verzekering? Wat een stress zeg.. :(

5. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    De GP (huisarts) hoort de tussenpersoon te zijn :( En ja, ik heb een verzekering nummer (NHS number) en ik heb zelfs een kaart gekregen waardoor ik een jaarlang gratis naar de tandarts kan en gratis medicijnen krijg, en die krijg je niet als je geen patient bent onder de NHS :( Het probleem ligt bij t ziekenhuis, ze weigeren mij te behandelen als een EU national..

Ik heb zelfs geen verzekering in NL meer omdat ik dus hier volledig verzekerd ben

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nu weet ik niet wat de bevoegdheden zijn van deurwaarders in Engeland, maar normaal gesproken loopt het echt zo'n vaart niet...althans in Nederland. Voordat een deurwaarder wordt ingeschakeld gaat er een heel proces aan vooraf.
    Is het niet mogelijk dat de NHS contact opneemt met het ziekenhuis? En wat is de reden waarom ze jou niet als EU national behandelen? Heb je een niet-EU-nationaliteit ofzo dat ze zo lastig doen?

Hier zou jij je inderdaad niet druk over hoeven maken nu je 38 weken bent. Sterkte meid!

7. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL

De NHS zei dat ik contact op moest nemen met de manager van t ziekenhuis. Wat ik probeer, maar niemand neemt op. Ik heb nu een email gestuurd, als dit niet werkt ga ik er langs. Als dit nog steeds niet werkt zal ik vragen of de NHS alsnog contact op wilt nemen. Maar ik ben 38 weken en kan dus elke seconde van de dag beginnen met bevallen..Ze zeiden dat als ik niet voor de 6e betaal ze direct een 3e partij erbij halen of een deurwaarde. Een 3e partij die zomaar geld van je rekening afhaalt is overigens ook nog eens illegaal...Maar blijkbaar niet voor dat ziekenhuis, aangezien zij de guidelines dus ook maar verzinnen..

De rede waarom zij mij niet als EU national behandelen weet ik niet.. Ik heb een EU nationaliteit (100% Nederlands) met een EU ID kaart (wat geld als een geldige kaart om in de UK te verblijven) heb deze kaart dus ook laten zien, maar ze wees hem simpelweg (en onbeleefd) af.

Ik ben bang dat m'n kindje nu nog problemen zal opbouwen (qua gezondheid) omdat ik dus ontzettend veel stress. Ik weet dat ik niet zou moeten stressen, maar het gebeurd gewoon. Ik kan er praktisch niet van slapen enzovoorts...

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Maar je kan Toch aantonen dat je eu inwonende bent en je een nhs kaart hebt? En anders idd vragen of nhs contact opneemt met het ziekenhuis. Sterkte!

9. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat heb ik al gedaan maar het ziekenhuis accepteert het niet. Het is touwens geen NHS kaart maar een nummer dat je krijgt en die je dan ergens moet opschrijven (ze doen niet meer aan kaarten) ik kreeg m'n national insurance nummer (dat ik hier mag werken enzovoorts) ook gewoon als een nummer, zonder kaart. Terwijl m'n partner zijn nummer op een kaart kreeg (maar dat is ongeveer 6 jaar geleden)

10. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Dan zou ik er even langsgaan ( afspraak maken ) en iemand vragen die de administratie of inschrijvingen regelt of een leidinggevende ofzo.
    Als je er bent nuanceerd dat wellicht iets. Misschien maken zij een fout en nemen ze gewoon niet de tijd om goed na te denken ofzo. Maar wat een gedoe zeg,...

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Pffff wat een gedoe zeg. Op zich kan het niet direct kwaad voor je kleintje hoor. Het moet dan echt om langdurige stress gaan.

maarre... wanneer zij met illegale dingen dreigen, dan is het toch gemakkelijk om te zeggen "joh, doe lekker waar je zin in hebt, ik zet er een advocaat op, want wat je nu wilt kan niet, klopt en je staat niet in je recht ziekenhuis". is natuurlijk makkelijk gezegd door mij, maar met een beetje pech heb je dus een of andere nitwit aan de lijn die maar wat zegt en kennelijk iets tegen "niet-engelsen" heeft.

Ik zou de NHS verzoeken een brief op te stellen met daarin de verklaring dat jij gewoon door hen bent verzekerd en wat je verzekerdennummer is.

12. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    De inschrijvingen worden alleen door de vk geregeld. Maar als ik geen goed antwoord krijg van de manager (vorige keer wou ze me geen info geven, ze zei alleen dat alles en iedereen liegt..) ga ik er langs (het is nogal ver van me vandaan) voor de rest wilt niemand mij in het ziekenhuis helpen en sturen ze me alleen maar door naar haar.

Morgen ga ik ook even een ander ziekenhuis bellen om te kijken of hun ook zo moeilijk doet. Het probleem is dat ze me op prive hebben gezet, iets wat ze doen als ze niet geloven dat iemand recht op gratis zorg. Daarom kost het me minimaal 1000 per dag (voor alleen het bed)

@Jopmarjanneke, ik hoop het maar :( Dat ze mij zo behandelen is 1 ding, maar m'n kindje..Die heeft er niets mee te maken (of nou ja, niet op die manier!!)

13. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik woon niet in de UK maar heb wel een engelse man en een kindje met een engels paspoort, daarom heb ik ook een national health insurance nr en recht op gratis medische hulp in de UK als we daar verblijven.

Ik heb dit verkregen via het medisch centrum waar toe wij behoren dus vroeg mij af, omdat zij ook de inschrijvingen regelen, of zij daar niets voor je kunnen doen en kontakt kunnen opnemen met het ziekenhuis.

Ik hoop voor je dat het snel wordt opgelost, zit je niet op te wachten hè deze stress op het laatste moment...
    Ik wens je veel succes!

14. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Is er dan geen enkele vorm van documentatie die ze accepteren? Nederlands paspoort? Internationaal uittreksel uit het bevolkingsregister? Vraag eens na wat wel goed genoeg is.

En probeer de telefoonmiepen inderdaad zoveel mogelijk te vermijden en zoek het hogerop.

Waar woon je in de UK? Engeland?

15. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Volgens het ziekenhuis is een UK paspoort genoeg bewijs. Maar die krijg je pas als je 5 jaar in de UK woont.

16. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik ken de Engelse wet niet, maar als ze je weigeren te helpen, blijven ze dan niet in gebreke? Onthouden ze je dan niet de noodzakelijke medische zorg?

Ik hoop dat je nog terecht kunt in een ander ziekenhuis, wat heb je op schrift/mail van de communicatie met je huidige ziekenhuis? Dat onbeschofte mailtje van die vrouw zou ik goed bewaren.

Misschien heel ver gezocht, maar neem anders contact op met de Nederlandse ambassade. Je bent een Nederlandse die op onwettelijke gronden kritieke zorg onthouden wordt:
    Kunnen Nederlandse ambassades of consulaten mij helpen bij problemen in het buitenland? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl

Quote:
    U kunt consulaire hulp in het buitenland krijgen bij de volgende situaties:
    vermissing van vrienden of familieleden;
    arrestatie;
    overlijden van vrienden of familieleden;
    opname in een ziekenhuis.
    onveilige situaties, zoals rampen en aanslagen.

17. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kan de NL ambassade me nog wel helpen als ik geen banden meer heb met NL? Heb me uitgeschreven en alles. Enige wat ik nog heb is de nationaliteit.

De vriend van de familie van m'n partner heeft rechten gestudeerd en dit was haar antwoord:

Well then there is no argument here. Send the bill back to them, and tell them what NHS have told you. It's silly if you think about it, you couldn't even fly back to holland if you wanted too. It's too far gone now. They need putting straight, it's like a paperwork mistake, as if the bill was never meant to be sent out.

18. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Met een nhs nummer, dan kun je nog bewijzen dat je legaal citizen bent via je NL reisdocument e.g. Id kaart, je matenity card en dan heb je wss ook een NINo genoeg bewijs tenzij je ziekenhuis geen nhs ziekenhuis is.. Dat kun je via nhs.uk checken en anders gewoon naar een ander ziekenhuis gehaan.. Ze mogen je tijdens de bevalling niet weigeren en ze sturen ook geen rekening.. Daarbij zijn de deurwaarders en tegen de tijd het zo ver komt zo traag en slecht in hun werk dat ze tegen de tijd dat ze langs zouden komen wel doorhebben dat de rekening niet rechtsgeldig zou zijn.. Ik woon ook in de uk je kunt me altijd inboxen..

19. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Bellen kan geen kwaad, toch?

Volgens mij is het criterium of je Nederlandse bent en heb je daarom recht op hulp, maakt niet uit hoe lang je al in het buitenland woont.

20. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Alles wat je zegt komt overeen met de informatie die ik heb gekregen van de NHS enzovoorts. Al deze info is, volgens die vrouw, incorrect. Ik heb idd alles wat jij zegt (nhs nummer etc) en het ziekenhuis is een NHS ziekenhuis, ze heeft me doodleuk zonder mij ook iets te zeggen op private gezet, zelfs tijdens de scan hebben ze me niet op de hoogte gebracht over de kosten, die kreeg ik pas een maand na de scan. Maar de kosten zijn niet voor de scans en bloedonderzoeken, alleen voor de maternity care, dus dat vind ik ook zeer vreemd

Deel Deze Pagina