Ik kijk best tevreden terug! Het gaat steeds beter met onze zoons (ass en adhd) mijn man heeft een leuke nieuwe baan, mijn bedrijf gaat steeds beter lopen en dus kan ik doen wat ik het liefst doe: mensen helpen ik word elke ochtend tevreden wakker in ons leuke huis in een leuke buurt. Wel zit ik met het politieke klimaat in mijn maag. Brexit, LePenn, Trump en hopelijk straks niet met Wilders en dan nog maar te zwijgen over Aleppo en het thuisland van mijn man waar het steeds onrustiger wordt. Op persoonlijk vlak dus super maar ik vrees voor de wereld.
Nou......Niet zo goed is m'n 2016 geweest......... In de zomer hoorde ik dat m'n man overwoog om van mij te scheiden,, in oktober had hij het definitieve besluit genomen en vertelde hij al iemand anders te hebben gevonden........... Mijn toekomst en 2017 ziet er dus compleet anders uit.......ga op zoek naar een huurwoning (wat in de randstad zeer waarschijnlijk een flatje vijf hoog wordt ipv een gewone eengezinswoning) De scheiding gaat definitief worden, m'n meiden moeten leren omgaan met het co ouderschap. Wat is 2016 rot geëindigd!! Maar ik hoop en bid en houvast aan de bijbeltekst die ik laatst kreeg: mijn plan voor jou staat vast, zegt de Heer, Ik geef jou een hoopvolle toekomst (jeremiah 29:11) dus daar ga ik voor in 2017
Heel erg dubbel. Eerste helft van het jaar wel redelijk positief, maar vanaf september gewoon ruk. Ik ben rond die periode weer aan het werk gegaan en merk dat ik psychisch nog niet zo ver ben om alle ballen omhoog te kunnen houden, en dat meer vergt dan gedacht. Uiteraard heeft dat ook een weerslag op mijn relatie, die op dit moment ook niet geweldig is. Positieve punten: Flinke voortgang kunnen maken in huis, dus het begint steeds meer mijn paleisje te worden. En met de kinderen gaat alles goed gelukkig.
negatief: - ik een burnout (nu op therapeutische basis aan het opbouwen) - financieel krapper (minder gaan werken) - veel onvoorziene kosten gehad en flink ingeteerd op spaargeld - kinderen veel ziek geweest - nog steeds ons huis niet te koop gezet (wegens omstandigheden) - onverwacht zwanger geraakt en ook weer verloren - zussen van mn man hebben ruzie, lijdt de familie onder. - steeds meer dingen in huis gaan stuk of hebben onderhoud nodig. positief: - diagnose en juiste school (in beeld) voor autistische zoon - ik 19kg afgevallen - veel bruiloften en geboortes in onze omgeving - eindelijk een nieuwe uitdaging op het werk - eindelijk een oppasmeisje gevonden die met onze autistische zoon kan omgaan Toch weer een pittig jaar geweest!
Voor ons was 2016 vooral een druk maar goed jaar. Dit topic dwingt me even terug te kijken en daardoor ben ik wel tot de conclusie gekomen dat ik het volgend jaar toch anders wil doen. We hebben eigenlijk weinig downs gehad en het liep allemaal prima maar door de drukte (drukke baan, drukke studie) heb ik eigenlijk helemaal niet goed kunnen genieten. Maar ik besef me wel dat ik onder de streep alles mag doen behalve klagen... Dus een goed jaar maar als ik mijn studie in juli 2017 af heb gerond, ga ik toch echt eens wat minder werken, niet meer studeren voorlopig en me heerlijk op mijn kinderen en vriend richten! Kijk er nu al naar uit...
Dubbel, het was niet echt mijn jaar Bijna gestikt na verslikking, echt heel erg eng. Als gevolg hiervan een bloeding achter mijn oog, ook best eng. Stevige griep met lange nasleep Ellende op mijn werk Man 7 maanden geen baan en dus geen inkomen Overlijden van een geliefd persoon Dochter een hersenschudding Aangereden door een auto waarvan de automobilist mij over het hoofd zag (ik had voorrang), ik zat op de fiets Menstruatiecyclus compleet in de war Extreme haaruitval vanwege de stress Maar Ook opgekrabbeld na veel ellende op mijn werk Iets meer uren gaan werken Sterker in mijn schoenen Veel minder onzeker Man weer een baan, dichter bij huis en dus meer thuis en meer rust. Heerlijke zomervakantie gehad Dochter haar eerste tand gewisseld op de valreep van 2016! Ze is bijna 7 Een oude lieve vriend van mij en ik proberen heel rustig onze vriendschap weer nieuw leven in te blazen Gezegend met het allerliefste kind van de hele wereld. Door haar is alles mooier!
Ik heb een prima jaar gehad. In februari bevallen van een prachtige dochter en inmiddels weer zwanger van een vierde prinsesje. Lieve en leuke mensen leren kennen en daar veel mee afgesproken. Zijn op een geweldige vakantie naar Curaçao geweest. Kinderen doen het fantastisch en zitten lekker in hun vel. Heb alleen wat meer heimwee gehad en aan het begin van deze zwangerschap wat moeite gehad met mezelf.
2016 was voor mij een mooi jaar omdat ik een fijne zwangerschap heb gehad en er is een knappe lieve zoon uitgekomen Verder gaat het de laatste weken wat minder met mijn relatie. Het brengt zoveel veranderingen met zich mee, het ouderschap, dat we even niet weten hoe ermee om te gaan. Ik heb regelmatig al gedacht van: hebben we hier wel goed aan gedaan? Erg he... Puur relationeel gezien. Dus we hebben werk aan de winkel. Morgen hebben we een dagje voor ons 2en. Daar hebben we beide veel zin in! Ik heb vertrouwen dat het goed komt!
Onze droom is uitgekomen.. Na 5 jaar ellende in het hele zwanger worden traject is onze dochter geboren! Toch heeft dat ook veranderingen met zich mee gebracht, ik merk dat ik niet meer zo lekker in mijn werk sta als ervoor.. Niet omdat ik graag bij haar thuis wil zijn, maar ik ben de balans een beetje kwijt tussen werk en thuis en dat vind ik wel heel jammer, want ik hou van mijn werk! Hopelijk komt dat weer terug!
2016 is echt een rampenjaar geweest. eerst onverwacht zwanger van een tweeling en de hele ruzie die dat met zich meebracht. daarna een dierbaar persoon overleden de dag na de eerste echo. burn out van vriend en de enorme stress die dat met zich mee heeft gebracht. het moeten opgeven van een stage omdat het fysiek gewoon niet haalbaar was. niet mee kunnen op vakantie dankzij een k... mug en zwanger zijn en wel moeten betalen omdat de annuleringsverzekering niet uit wil keren. Een hele zware zwangerschap met flinke klachten aan bekken en rug en zo goed als niet meer kunnen zorgen voor mijn zoontje en voor mezelf. De psychische nasleep van de zwangerschap en van de bevalling waar ik nu nog inzit. Positieve dingen onze meiden en jongen die het goed doen en gezond zijn. een heel mooi huis gekocht
2016..... Overlijden van 2 dierbaren. Waarvan 1 binnen een paar weken terwijl voor die tijd niets aan de hand leek te zijn (kanker). Heel veel ellende met een familielid gehad wiens enige doel dit jaar gericht leek te zijn op mij en mijn familie te beschadigen. En nadat alles weer een beetje oké leek te gaan met ons leventje bleek ik eind september ongepland zwanger te zijn voor een 3e. Man wilde het niet, ik wel. De natuur nam het eindelijke besluit, het werd een vroege miskraam. Maar wel 1 met een lange nasleep waardoor ik ook lang met verdriet bleef zitten en twijfels kreeg over of ons gezin echt wel compleet was. Half december stond HCG eindelijk weer op 1 en heb ik een spiraaltje laten zetten. Maar 2016 is ook het jaar van dankbaarheid. Van op een superfijne manier afscheid kunnen nemen. Van een stukje positieve energie van die persoon meedragen in mijn hart. Trots en dankbaar zijn voor mijn gezin. Mijn studie net weer opgepakt. Dankbaar voor de mensen die nog wel in ons leven zijn en voor alle hulp en steun. Een leuke baan en collega's, lieve vrienden en knopen die zijn doorgehakt (we willen volgend jaar verhuizen). Dus ik vat 2016 samen als een zwaar en verdrietig jaar maar met genoeg om dankbaar voor te zijn. Hopelijk brengt 2017 wel iets meer geluk met zich mee..... xxx
2016 was voor mij een heftig klote jaar die ik snel wil vergeten .. maar net als 2015, 2014, en 2013 .. Dus wanneer gaan er nou eens goede jaren aanbreken ??..
De eerste helft van 2016 was ik zwanger, toen in de zomer bevallen van mijn dochter en inmiddels ben ik alweer 13 weken zwanger. Mijn eerste 2 kinderen zijn dmv mmm ( verse terugplaatsing en cryo tp) verwekt en na de bevalling geen a-c gebruikt. Absoluut gewenst en van gedroomd maar vanwege verleden was dit het laatste dat ik verwachtte. Voor mij (ons) een mooi jaar in ieder geval.
Toevoeging want vanmiddag na 2 maanden onzekerheid kreeg mijn vriend te horen dat hij op 'staande voet' ontslagen is door Een smerig spel... Geen inkomen van hem... en van de mijne redden we het niet!
Eigenlijk wel een prima jaar. Schoonvader plotseling ziek geworden, dat weer wel. Maar ook na een paar operaties snel hersteld. Iedereen gezond, kinderen doen het goed, man en ik doen het samen goed (tuurlijk wel eens wat moppers maar wie niet?) en op het werk weer promotie gemaakt. Een aantal mooie investeringen gedaan voor de lange termijn. Dus niets te klagen.
I can be thankful to be alive but I despise this life In all my years, at best, I've only learned just to survive Dit is mijn leven en 2017 zal niet anders zijn.
Een heel fijn jaar, waarin ik een hele dierbare vriendschap heb mogen krijgen. We kenden elkaar al wat jaren, maar zijn echt naar elkaar gegroeid. Ook binnen het gezin loopt alles op rolletjes. Ik heb geleerd om mijn zoon beter te begrijpen. En eindelijk de knoop doorgehakt om de "band" met mijn schoonmoeder te laten doodbloeden. Gelukkig staat mijn man hier net zo in.
Het enigste negatieve van 2016 was dat wij in januari helaas afscheid moesten nemen van mijn lieve oma en overgrootoma. En dat een oom van mijn vriend veel te vroeg is overleden door alvleesklierkanker. Kwam totaal onverwacht en hij is een maand na het nieuws overleden. Dat halte er wel even in. Hoopte eigenlijk wel dat ons appartement in 2016 verkocht zou zijn, maar helaas. Komt in 2017 vast en zeker goed. Verder heeft mijn vriend een juiste beslissing genomen om een nieuwe baan te zoeken en van beroep te switchen. Hierdoor zijn we er financieel op vooruit gegaan. In 2016 heb ik ook volop genoten van onze dochter. Wat is ze gegroeid zowel lichamelijk als in haar ontwikkeling. Ben zeer benieuwd wat 2017 ons gaat brengen.
Het ging redelijk, maar de laatste drie maanden vreselijk. Een van de moeilijkste periodes in mijn leven.