Hoe kijk jij terug op 2013

Discussie in 'De lounge' gestart door papier, 17 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimime

Mimime Niet meer actief

Hier:
    Flat verkocht :-D
    Vriend baan kwijt :(
    Nieuw huis :-D
    Half jaar zwaar klussen :(
    Moeder vriend ernstig ziek :(
    Zwanger :-D
    Moeder vriend overleden:-'(
    Ziekenhuisopname, operatie blindedarm :-'(
    24 uur per dag kotsen :(
    Laatste weken klussen en verhuizen :-D
    Ziekenhuis opname van een week, uitgedroogd :(
    Iets opknappen van HG na 18 weken :-D
    ME en Fybromyalgie maken zwangerschap heel zwaar :(
    Vriend nieuwe baan :-D
    En tot op heden: meerdere ziekenhuisbezoeken, 2 weken verplicht plat, bekkeninstabiliteit en extreem moe :'-(
    Kerst :-D
    Paar daagjes samen weg :-D

2013 was vol hoogtehoogtepunten en absoluut hele diepe dalen!
    Op naar 2014! Starten met geregistreerd partnerschap, een nichtje op komst, en ons eigen kleine wonder!

2. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Dieptepunt van 2013 was absoluut dat ik mijn enkel verbrijzelde en zwanger met spoed onder narcose ging, aan de morfinepomp lag en ontelbare röntgen kreeg. De angst voor een ongezond kindje was groot. Maanden bedrust en revalidatie maakte de zwangerschap ook niet gemakkelijk.

Zoals mijn verloskundige 3 weken geleden op mijn bevallingsrapport schreef: hierbij de topper van jouw 2013! We kregen na alle ellende een prachtig gezonde zoon.

3. Amare

Amare Niet meer actief

Mijn jaar was er niet een van hoogtepunten en diepe dalen.
    Het was voor mij vooral een jaar waarin ik mezelf heb leren kennen, waarin ik te weten ben gekomen wat gedrag van anderen met mij doen en visa versa, waardoor ik (denk ik) een stuk volwassener naar dingen ben ga kijken.
    Het was ook een jaar waarin ik me ben gaan beseffen dat ook wij niet ontkomen aan de crisis en ik soms wakker lig van de financiële zorgen.
    Maar al met al was het goed jaar, ik mag niet klagen!

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

2013 had voor ons een hoop diepte punten maar de hoogte punten overtroffen deze toch wel.

Ik raakte toe ik 15 wk zwanger was mn baan kwijt.
    In augustus bevallen van onze tweede zoon.
    In november raakte ook mijn man zijn baan kwijt maar kort daarna kreeg ik een tijdelijke fulltime baan aangeboden.
    En gisteren ben ik aangenomen voor een leuke parttime baan waar ik 6 januari start.

Verder eigenlijk niet veel bijzonders.

5. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Hoogtepunten: ik werd ten huwelijk gevraag. Zwanger geraakt. Getrouwd en bevallen van een prachtige dochter.
    Dieptepunt: veel te hoge bloeddruk op het eind van de zwangerschap waardoor ik met spoed ingeleid moest worden. Mijn bevalling die ik als traumatisch heb ervaren en me nog steeds achtervolgd. Mijn dochter die ik een paar uur na de bevalling blauw en niet meer ademend in bed aantrof dus met spoed naar het ziekenhuis. Gelukkig is alles goed gekomen. Maar dat was een heftige 1e week na mijn bevalling. Heb het nog steeds niet kunnen verwerken en weet ook niet of dat gaat.

Een hoop gebeurd dit jaar ;)

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Centraal dit jaar stond onze verhuizing naar Saoedie Arabie en de ENORME bureaucratische rompslomp die daarbij komt kijken. Plus uiteraard de zwangerschap. Zal eens een overzicht maken:

Hoogtepunten:
    - zwangerschap van onze derde en de verrassing dat het een meisje wordt
    - relaxte vakanties
    - de vele reisjes naar de Harz. Wat waren die leuk
    - de verhuizing naar Saoedie Arabie: op zoek naar een nieuw leven buiten Europa, nieuwe mensen en culturen leren kennen
    - 3 maanden in Nederland wonen en eindelijk weer eens deel uitmaken van de Nederlandse maatschappij

Dieptepunten:
    - met stip op nummer 1: de slechte uitkomst van de combinatietest en wachten op de uitslag van de nipt.
    - verhuizing naar Saoedie Arabie: de stress van de bureaucratie, het leegmaken van het huis en spullen verkopen, de verkoop van de auto etc.
    - drie maanden mijn man moeten missen omdat hij al in Saudi zat

Verder ben ik ook dit jaar ontzettend trots op mijn man, omdat hij zich door loodzware sollicitaties heeft doorgeworsteld om deze geweldige baan in het buitenland te krijgen, op mijn kinderen omdat ze met de verhuizing veel voor hun kiezen hebben gekregen en op mijn broertje die door de zeer goede examens nu co-piloot is. Love you all!!

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Dikke knuf voor iedereen die ook zo'n zwaar jaar hebben gehad!!!

2013 is voor mij een jaar waarin ik me op mijn allerslechtste heb gevoeld.... Het was zo erg dat ik op een gegeven moment in de auto zat en hoopte dat ik een ongeluk kreeg :(
    Maar hoe slecht dit jaar ook begon en hoe lang het ook heeft geduurd, ik ben nu weer helemaal dolgelukkig!
    Gister zaten we lekker met z'n drietjes aan tafel, kerstboom en andere kerstversiering op de achtergrond, mijn zoontje die alleen maar aan t lachen was en toen besefte ik me maar al te meer hoe gelukkig ik nu eindelijk weer ben! De weg er naar toe om dat weer te kunnen beseffen, maar vooral te voelen heeft lang geduurd, maar hij is nu echt weer aangebroken. Mijn leventje is weer normaal en ik ben eindelijk weer ik!!!

8. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.340
    142
    63
    Een jaar waarin werd getreiterd en me spullen werden verniels door de buren..waarin me man loog over fotos van andere meiden op ze telefoon. ...werd overspannen. Door alles.....kwam er bovenop. .toen contact met mijn familie verbroken. Mijn meieje naar school ging en dus thuis niks meer heb...en nu me 2e operatie inzicht in januari ....Hoop dat 2014beter jaar word en me rust terug krijg.

9. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Dikke knuffel voor iedereen die een zwaar of moeilijk jaar heeft gehad. en dat 2014 jullie mooie dingen mag brengen! en een goed jaar voor jullie zal worden!

mijn hoogtepunt met top bovenaan: Dat mijn wens om moeder te mogen worden is uitgekomen doordat onze draagmoeder ons een prachtige dochter heeft geschonken. We zijn de draagmoeder ontzettend dankbaar voor ons prachtige meisje waar wij intens van genieten!

dieptepunt: dat mijn gezondheid mij weer eens even in de steek heeft gelaten en ik een poosje niet zelf voor mijn dochter heb kunnen zorgen. ( gelukkig gaat het al weer beter!)

10. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Hoogtepunten:

- reis naar New York
    - ten huwelijk gevraagd in New York
    - M. Die net voor ons vertrek leerde lopen
    - fijn samen hebben

Minder dit daar was dat het niet zo goed ging met mijn zusje. Het leek er even op dat de anorexia ging winnen. Ze lijkt nu stappen te zetten in de goede richting.

11. Smnee

Smnee Niet meer actief

Van mij mag 2014 beginnen!
    Onzekerheid op het werk wat nogal stress mee gaf.
    En dan thuis de gezelligheid, wij hadden nogal last van ons zwanger worden proces.
    Toen de bbz...
    Ruzie met mijn vader, die ik naderhand niet meer gezien heb.

Nee, laat 2014 beter zijn alsjeblieft.

12. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Een emotioneel jaar. Ook wel een weggegooid jaar eigenlijk.. van mij mag heel 2013 uit mijn leven worden geknipt. Oud & nieuw wordt zo wel een hele emotionele gebeurtenis, nu al geen zin in. Ik hoop dat 2014 mooiere dingen brengt.

13. kimlovesbobby

kimlovesbobby Actief lid

16 okt 2013
    180
    0
    0
    heerlen
    het enige hoogtepunt in 2013 is mijn zwangerschap, maar zelfs dit word voor mij een beetje overschaduwd door het feit dat mijn zusje die al meer dan een jaar bezig is om zwanger te raken nog steeds niet zwanger is. ze zijn nu met het medische traject begonnen terwijl ik zo graag samen zwanger wou zijn.
    verder alleen dieptepunten... 2 sterfgevallen 2 dagen na elkaar die een schokgolf van verdriet teweeg gebracht hebben. mijn broertje die ons bestolen heeft, mijn lieve kleine achternichtje die waarschijnlijk uit huis geplaatst gaat worden...
    dus ik kan niet wachten totdat het 2014 is en vooral niet wachten totdat mijn lieve zusje eindelijk ook zwanger mag raken

14. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Een heel bewogen jaar waarin verdriet en blijdschap elkaar continu hebben afgewisseld.
    Maar ik ben dankbaar ook het verdriet mee te hebben gemaakt hoe raar het ook klinkt, het heeft mij weer meer geleerd over mezelf en anderen.

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.278
    6.192
    113
    Mwah, ik ben dit jaar alleenstaande moeder geworden ipv een gezin, niet echt hoe ik het had gehoopt. Verhuisd uiteraard, met een nieuwe baan begonnen..Allemaal best heftige dingen in een korte tijd.

Daarentegen doen de kindjes en ik het nu een stuk beter (met vallen en opstaan), dus om het nou helemaal negatief te bekijken, nee. Ik heb mijn familie nog, ik heb een vast contract gekregen op mn werk, dus ik mag denk ik niet klagen over dit jaar. Al hoop ik dat 2014 wat rustiger wordt.

16. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik kijk met een goed gevoel terug op 2013! In het begin van het jaar bevallen, en na enkele maanden weer zwanger! Daarnaast een huis gekocht en helemaal verbouwd tot ons droomhuis.

2014 kijk ik ook naar uit, geboorte van ons tweede wondertje. Ook voor mezelf de beslissing maken wat ik ga doen, thuisblijfmama worden of toch blijven werken. Lastige keuze maar 2014 zal het beslissingsjaar worden. Spannend dus allemaal.

17. soeza

soeza Niet meer actief

2013 het jaar waarop ons gezin compleet is geworden door de komst van ons kleinste prinsesje! Meer dan trots en dankbaar voor dit grote geluk! :)

18. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik ben zó blij als dit jaar voorbij is!! 2011 was ku/t,2012 en 2013 ook. Met als dieptepunt mijn MA met 12 wk. Ik wens dat ik in 2014 beter word en een wondertje krijg wat levend is.

19. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hier was 2013 ook niet mijn/ons jaar
    Hoogtepunt was de geboorte van ons 2e dochtertje vorige maand maar de zwangerschap was erg zwaar. Nog steeds loop ik met klachten als hoge bloeddruk waarvoor ik in januari naar de internist moet.

Mijn man is overspannen thuis geweest, zelfde als ik! Ik zit vanaf juni in de ziektewet. Alles staat in verbinding met elkaar. De overspannenheid/bloeddruk e.d.
    In febr diagnose Adhd gehad.. viel ook enorm koud op mijn dak

Verbouwing van ons huis. En een mega waterschade tijdens mijn zwangerschap zorgde ook voor de nodige stress.

De problemen op mijn werk die nu nog steeds niet over zijn... :/
    Dan heb ik het over gepest worden/intimidatie... daar ga ik ook aan onderdoor... lees dus.. overspannen

Laat 2014 please beter worden en vooral met een nieuwe baan beginnen!!!!

20. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.300
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier was 2013 verdrietig maar ook mooi. Mijn schoonvader is in augustus overleden na een lang ziekbed maar in oktober hebben we er ook een prachtig gezond neefje bij gekregen. Helaas zal hij zijn opa nooit kennen.

Verder zitten wij in een rustige periode gelukkig met een geboorte, grote verbouwing en verhuizing in 2012 achter de rug. Ben blij dat we in dat opzicht een rustig jaar hadden.

Oh ja, we hebben op 1 november ons oude huis verkocht wat bijna 2,5 jaar te koop heeft gestaan.

Deel Deze Pagina