We hebben ons verloofd in de kerstvakantie 2012-2013 en kort daarna kwam ik erachter dat ik zwanger was Je kunt dus wel zeggen dat 2013 voor ons een super jaar was en het heeft ons leven in een positieve zin veranderd. Ik ben benieuwd wat 2014 ons brengt!
Hoe ik terugkijk op 2013? Met zeer gemengd gevoelens... een lach en een hele dikke traan! Eind dit jaar eindelijk onze wens in vervulling gegaan van een echt grote mensen huis... huisje, tuintje je kent het! Ipv een appartement in de stad met balkonnetje op het noorden... Maar het heftigste van dit jaar was toch wel het verlies van ons dochtertje Emma... nu het einde van het jaar nadert en mijn uitgerekende maand steeds dichterbij komt krijg ik het er nog moeilijker mee... het is zo oneerlijk! Ik had met een dikke buik onder de kerstboom moeten zitten... almet al hoop ik dat 2014 voor ons wel een topjaar wordt...
Wat een ellendig rotjaar was dit... Het begon in januari met een vmk. Vervolgens in april weer een miskraam met 10 weken. In mei raakt mijn beste vriendin haar baan kwijt door een faillissement. In augustus moest zoonlief een nachtje overbljven in het ziekenhuis ter observatie na een val van de trap (van bovenste trede). Vervolgens alleen maar stress tijdens de zwangerschap van B.* en uiteindelijk ook een doodgeboorte in november. Begin december op mijn verjaardag vergist men zich wederom in een restaurant en zitten er per abuis toch noten in het toetje van mijn man. Manlief is zeer allergisch dus einde avond. En als klap op de vuurpijl heeft mijn moeder gisteren te horen gekregen dat ze gaan reorganiseren en ze geen baan meer heeft op haar 62e... Ik zal blij zijn als het 1 januari 2014 00.00 uur is!
2013 is voor ons ook een jaar geweest met hoogte en diepte punten. + Onze dochter werd 3 april 1 jaar!! +/- 31 mei zijn we in het huwelijksbootje gestapt, dit moest natuurlijk een geweldige dag worden. Helaas had ik in de ochtend de 2de echo en helaas was het kindje overleden in mijn buik. Vreselijke domper op deze dag. Wel hebben we ons best gedaan er een onvergetelijke dag van te maken - juni en juli, doordat de vrucht niet zelf wilde afkomen heb ik heel juni en juli veel ziekenhuis bezoeken en uiteindelijk nog een curettage moeten ondergaan - september opnieuw een miskraam + alle lieve mensen die on hebben gesteund in deze moeilijke periode +/- oma die erg ziek was maar er weer bovenop lijkt te komen Een wel bewogen jaar, wat ons betreft mag het 2014 zijn, met hopelijk een kleine erbij!
Goed rustig jaar zonder echte dieptepunten, heerlijk! Hoogtepunt was de 1e verjaardag van onze dochter in januari. Ook onze 1e vliegvakantie in jaren, met onze kleine meid, was geweldig! Beste vriendin zwanger en bijna uitgerekend, misschien bevalt ze dit jaar nog; ook erg leuk! Heb het weer echt naar mijn zin op mijn werk, zit heerlijk op mijn plek en ga echt altijd met plezier er naartoe. Dieptepunt was dat mijn dochter van boven naar beneden van de trap viel, dat zal me nog lang bijblijven. En dat een van mijn andere dierbaarste vriendinnen 2x een miskraam kreeg, dat vond ik zo erg. Hopelijk brengt 2014 hen meer geluk. Maar voor ons persoonlijk was het een fijn jaar, kan eigenlijk niet beter worden zou ik denken en van mij hoeft 'ie dus helemaal niet zo snel om te zijn!
Dows - Zelfmoord in mijn familie. - Verkoop van ons appartement moeten uitstellen dus helaas nog niet naar een huisje met tuin, en de wens voor een tweede kindje ook. Ups - Diploma behaald. - Gestart vervolg opleiding. - Genoten van de mensen om mij heen. - Een lieve vriendin erbij gekregen!
Hoogtepunten: nieuwe relatie, nieuwe baan, eindelijk naar CAS geweest, een paar heerlijke weekendjes en vakantie gekregen. En ceremoniemeester geweest en de bruidstaart voor 2 van mijn beste vrienden gemaakt! Dieptepunten: afscheid moeten nemen van de vader van een vriend, zwaar auto ongeluk gehad waardoor ik mijn baan kwijtraakte (gelukkig een leukere nieuwe baan) verdriet gehad om de onzekerheid over het zoontje van mijn broer. Rechtzaak met ex verloren betreffende omgang en betreffende alimentatie. Tot de conclusie gekomen dat ik mijn droom niet heb kunnen waar maken voor mijn 30ste (trouwen) het besef dat ik nooit iets met mijn schoonmoeder zal kunnen delen, haar alleen ken van verhalen omdat ze op de laatste dag van 2012 is overleden. Ik hoop dat 2014 me goede dingen gaat brengen... In ieder geval einde schuldbemiddeling en samenwonen... En de rest ga ik wel zien... Hopelijk niet teveel afscheid nemen van mensen.
Een geweldig jaar met vooral hoogtepunten!!! Voor mij persoonlijk één van mijn beste jaren ooit: Twee geweldige vriendinnen voor het leven rijker Al mijn dierbaren gezond Mijn kinderen zitten ontzettend goed in hun vel en doen het onvoorstelbaar goed op school Man en ik allebei gelukkig met/in ons werk Een heerlijk huis met één van de mooiste uitzichten ter wereld Ik verheug mij op alle goede dingen die 2014 ook zal brengen! Een virtuele knuffel voor al diegenen met een rot jaar achter de rug, blijf altijd positief en nooit bij de pakken gaan neerzitten.