Ik vind Kate een mooie stijlvolle naam. Heb er geen rare associaties bij. En bij een Hollandse achternaam kan best zo'n soort voornaam hoor
Ik snap goed wat je bedoelt met Engelse namen en 'ordi' associaties. Maar Kate vind ik niet in die categorie vallen. Ik vind die in de categorie James, Fay en Christopher vallen, juist hele nette namen. Bij een oer-Hollandse achternaam zou ik er persoonlijk alleen njet voor kiezen, ik vind dat niet mooi staan. Maar goed, ik hou sowieso niet zo van Engelse namen, of ze nou netjes of niet zijn, omdat ik het juist heel mooi vind dat een naam (of uitspraak) laat zien wat iemands afkomst is. Maar da's persoonlijk, Kate vind ik een prima naam.
Ik vind Kate niet pauperig, dus heb daarop gestemd. Maarrrr ik ben persoonlijk dan weer van het type dat ik eigenlijk vind dat je een naam zou moeten kiezen met een bepaalde betekenis voor jou/jullie, een achtergrond die voor jullie relevant is. Als je dus verder niets met Engeland of een ander Engelstalig land hebt, dan zou ik zelf dus niet zo'n naam kiezen. Helemaal omdat mensen de naam dan vaak niet goed uitspreken (er zit een behoorlijk uitspraakverschil tussen Keet en Kate), hetgeen mij meestal mateloos irriteert. Neem tenminste een naam die je zelf correct kunt uitspreken in de taal waaruit ie komt. Maargoed, ik heb Engels gestudeerd/Engelse familie dus ik ben een puritein wat dat betreft. Dat is mijn mening, er zijn heel veel mensen die 'm niet delen! Dus of je je er wat van aan moet trekken, weet ik niet
Bedankt voor de feedback allemaal! Mijn probleem was dat alleen ik Kate een erg mooie naam vind en deze dus nog moest zien te verkopen. De overwegend positieve reacties hier waren daarbij heel behulpzaam, alleen toen ik mijn gepassioneerde pleidooi voor de in mijn ogen stijlvolle naam Kate begon, was de eerste reactie die ik kreeg van mijn oudste dochter (5): 'Kate rijmt op scheet, dus dat is leuk!'. Ik sta dus 2-0 achter en laat de naam een paar weken rusten om dan een nieuwe poging te wagen, hoewel ik nietal te goede hoop heb
Superleuk!!! Onze dochter van 7 weken heet ook Kate. We krijgen alleen maar leuke reacties. Onze andere dochters heten Anouk en Roos. Best wel verschillend, maar matcht toch goed, vinden wij zelf.
Hier ben ik het mee eens. Kate vind ik een mooie naam, shanaya, javanni, delano, Kimberley etc houd ik absoluut niet van en vind ik ook echt niet zoveel klasse hebben. (Zal ordinair niet gebruiken )
Leuk om te lezen! Ik vind Anouk, Roos en Kate heel mooi bij elkaar passen! Het grappige is dat Anouk momenteel op nummer 1 staat als onze beide meningen meetellen
Ik heb een achternichtje dat zo heet, gewoon met Nederlandse achternaam (haar moeder is wel Engels). Kan best.