Mijn vader is een paar maanden geleden overleden. Van de uitvaartondernemer kregen de kleinkinderen een boekje van bo de beer, daar staat goed in uitgelegd wat er allemaal gaatgebeuren. Al die dingen hebben de kleinkinderen gedaan. Tekeningen en knuffels mee de kist in. Onze uitvaartondernemer liet de kleinkinderen de kist mee uit de auto halen, even voelen of 't kussentje zacht genoeg was. Ook mochten ze opa mee in de kist leggen en dichtmaken. Ze mochten voor in de rouwauto mee. Tijdens de dienst hebben ze op een nr van woezel en pip bellen geblazen. Na de dienst nog balonnen opgelaten. We hadden ook mensen stand-by voor als toe rumoerig zou zijn. Maar meteen tasje met snoepjes en kleurtjes ging 't eigenlijk best goed Succes met de voorbereidingen en heel veel sterke Ps de leeftijden varieerde van 1.5 tot 4
Onze kinderen hebben allemaal een kaars aangestoken in de dienst en die hebben ze meegekregen. Een lichtje in donkere momenten. Verder hebben ze allemaal een omaknuffel gekregen, die voor alle zeven kleinkinderen heel belangrijk is. Ze hebben tekeningen gemaakt en wensjes die mee zijn gegaan in de kist. En ze hebben 'hoger dan de blauwe luchten' gezongen, omdat mijn moeder dat graag wilde. Tijdens het besloten deel hebben ze het nogmaals gezongen. Edit: Inderdaad ook meehelpen kist dragen/rijden. Deuren dichtdoen. Ze hebben nog bij de oven gekeken toen de kist er nog voor stond.
dank jullie wel voor jullie verhalen Ongeduldje en TopperD. Ongeduldje dat was wel heel veel zeg allemaal, had je iemand die je kinderen daarbij begeleide? Ik geloof dat ik zelf veel te emotioneel ben om het allemaal te kunnen onthouden laatst staan uitvoeren... knap hoor. TopperD bij de oven kijken.. jee.. dat lijkt me echt heel pittig. De jongste wilde toch een knuffeltje geven en heeft net een kleurplaat gekleurd.
Mijn schoonzus en ik hebben met de kinderen bellen geblazen.verder deed de begrafenisondernemer eigenlijk alles met de kinderen. Mijn broer en ik hebben ( met mijn moeder) de dienst geregeld maar wel met oog opde kinderen. Wij hebben de kinderen vrij gelaten in wat ze zelf wilde. Wel of niet naar opa. Op het moment ben je sterkgenoeg! In gedachte bij je.