Hallo meiden, ik heb mijn dochter voor de verjaardag van mijn broer, een klein schilderijtje laten maken. Met vingerverf, op zo'n simpel 'doek' van de Action. Naderhand heb ik haar naam en de datum er op gezet en nu is het dus klaar... Maar ik vroeg me af of ik het op de één of andere simpele (niet te dure) manier kan vernissen ofzo. Of op een andere manier een mooi glanzend laagje kan geven? Heb je iets in de bouwmarkt, wat je daarvoor kan gebruiken? Alvast bedankt! groetjes Athina
een hobbywinkel ga ik niet meer redden (natuurlijk weer lekker op het laatste moment).. blanke lak vind ik ook een goeie, maar een beetje eng eigenlijk, als er niemand ervaring mee heeft. Het is haar 1e schilderij -ik vind het al zonde om hem weg te geven nu achteraf haha... dus hij mag echt niet verklooid worden. Maar oke, misschien komen er nog meer reacties
mm ik dacht ook meteen aan blanke lak hoor maar blanke lak kan wel breken op een doek denk ik... misschien toch maar voor haarlak?
en misschien is lamineren een idee, daar worden de kleuren ook iets sprekender door. Ik doe het eigenlijk met alle mooie schooltekeningen en werkjes
Lamineren gaat niet, het is een doek van 1 cm zeg maar. Dus ik ga morgen nog maar haarlak halen... Nu alleen nog eentje in de winkel uitzoeken, die niet te hard naar haarlak stinkt hihi... Action zit hier niet in de buurt helaas... vorige keer waren we bij m'n ouders toen we de schilderijtjes kochten, dus een volgende keer gelijk daar maar voor vernis kijken. Zal vast wel in de zelfde hoek staan. bedankt voor de tips in elk geval allemaal!