Hoe kindveilig is jouw huis?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door wendy1611, 8 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe kindveilig is jouw huis?

1. Mijn kind kan nergens bij, ons huis is volkomen veilig

2. Mijn kind kan nog lelijk terecht komen, ons huis moet veiliger

3. Anders, nl..

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Vaak wordt bij de babyuitzet niet gedacht aan de veiligheid in je huis, ik vind dit nl wel bij de babyuitzet horen, denk bijvoorbeeld aan traphekje, hoekjes om scherpe punten mee te bedekken etc..

Dus, hoe kindveilig is jouw huis?

2. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik heb gestemd anders.
    Dit omdat mijn huis wel veilig is maar niet tegen alls BEveiligt is.
    Ik heb namelijk best wel wat kastjes en laadjes op hoogte waar mijn zoontje bij kan komen.
    Maar ik weiger om alles te beveiligen omdat ik wil dat hij leert dat hij gewoon niet overal aan mag komen.
    Er staat niets in de kastjes en laden wat kwaad kan.
    Daar heb ik wel voor gezorgd.
    Ik ga de kastjes alleen niet dicht plakken voor hem.
    Damiën weet al best wel goed welke kastjes off limits zijn.
    Het is natuurlijk wel veel werk en vaak nee zeggen.
    Maar uiteindelijk zou hij het toch moeten leren.

3. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb ook anders ingevuld.. om dezelfde reden als linda hierboven beschrijft.
    Het kastje waar schoonmaakmiddelen en zo in staan, daar zit wel een kinderslot op.... maar de rest niet.. Traphekje hebben we alleen bovenaan de trap.

4. Niet meer actief

wij hebben klipjes op de kasten zodat Janelle de kasten niet kan openen, hoekjes op kasten en noem maar op, een tafel met rondehoeken, traphekjes, de vijfer is dichtgegooid. dus ik denk dat we een heel eind komen ;)

Groetjes Annemarie

5. Niet meer actief

ja dat hebben wij ook!! Alleen opkastjes waar geen veilige dingen in zitten een klipje!! Ze moeten het wel leren maar je zal ze maae even uit het oog verliezen en er gebeurt wat! vooral nu ik Juliën erbij heb, even zijn luier verschonen en Janelle voert van alles uit! en ze zit ook in een fase dat ze op alles NEE zegt.

Groetjes Annemarie

6. Niet meer actief

Hmm,.. hier weer een ontaarde mam geloof ik.

We hebben een hekje naar de keuken, maar niet naar de trap en bovenaan de trap. Nergens zitten hoekjes en ook niet alle contacten zijn beveiligd (omdat de stekkers dan niet meer passen)

De drankkast is gesloten, maar dat slimme ding kan hem open krijgen. Ik heb planten op de grond staan met kleigrond en de gashaard is niet afgeschermd (zit wel glas voor, maar dat wordt heet)

Er komen nog wel 2 traphekjes en een scherm voor de haard, maar die heb ik toch voorlopig niet aan staan.

7. Niet meer actief

Je hebt toch van die dopjes voor in het stopcontact dan moet je de stekker draaien en bij ons past het allemaal prima ;)

8. Niet meer actief

Ja dat klopt, die dopjes passen prima, maar omdat de wandcontactdozen wat dieper in de muur zitten (het binnenwerk) zijn die paar mm's funest voor behoorlijk contact.

9. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Vanaf wanneer zijn jullie begonnen met het beveiligen van jullie huis? Ik hoef dat (denk ik) voorlopig nog niet te doen. Denk dat we rond de 25ste week er wel mee gaan beginnen...of is dat te laat?

Liefs,
    Daphne

10. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Lijkt mij wat overdreven om dat al te doen als je kind nog niet vooruit komt dus ik reken da niet bij de babyuitzet (dat vind ik meer dingen die je voor de geboorte koopt)
    Ik heb gekozen voor anders... wij hebben traphekjes, en stopcontactdingetjes verder niks. Verder zijn alle dingen die gevaarlijk zouden kunnen zijn opgeborgen maar ze kan dus wel in de kastjes komen. Zo leert e dat er gewoon dingen zijn waar ze af moet blijven en alle punten beveiligen doe ik ook niet. De keren dat ze zich stoot is het niet tegen een punt en alle punten beveiligen is niet te doen.

Wij zijn de traphekjes gaan doen vanaf dat ze kroop dus met een mand of 7. 1 bij de keukendeur (afstapje is beetje eng en in de keuken hoeft ze niet te zijn) en 1 boven en 1 onderaan de trap. De stopcontatdingetjes alleen bij diegen waar ze bij kan natuurlijk.

11. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hoi Zeeuwsmeisje,
    Ik heb daar echt totaal niet aan gedacht, dat je dat natuurlijk helemaal niet bij je babyuitzet hoeft te kopen! Hihi.

Wij zullen ook niet alles op en top beveiligen, daar ben ik het wel helemaal mee eens. Maar denk dat ik het wel tegelijk met mijn babyuitzet ga kopen (behalve de hekjes dan), dan is het maar in huis. Je weet nooit hoe snel je kindje kan lopen, en ik studeer ook nog eens en mijn vriend heeft ook niet alle tijd van de wereld, dus dan kan het maar beter in huis zijn, ja toch!

Liefs, Daphne

12. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Anders,

stopcontacten, kastdeurtjes en traphekjes. Daar moet nog beveiliging opkomen, maar ze kruipt nog niet eens, dus daar wachten we nog lekker even mee. ;)

Deel Deze Pagina