Baby kamer

Discussion in 'De babyuitzet' started by MarionM, Aug 3, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Bij de baby dump in Utrecht heb ik een hele leuke kinderkamer gezien. Met een ledikantje met zo'n hemeltje erboven, en hele mooie stootkussentjes met kant randje en dekbedhoesje met kant randje. Maar nu vraag ik me af of die stootkussentjes wel veilig zijn. Kan je baby daar niet in stikken?
    Of leg je de baby helemaal onderin het ledikant, waar geen stootkussentjes zitten?
    Ik vond ze zo mooi met dat kant, het maakte het geheel helemaal af, dus zou het zonde vinden om ze weg te laten maar het moet wel veilig zijn natuurlijk!

Morgen ga ik naar de baby super store in Tilburg, kijken wat ze daar allemaal hebben :D

2. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

Oct 21, 2005
    2,158
    405
    83
    Alle adviezen mbt veilig slapen zijn TEGEN die stootkussens, dus mijn advies is niet kopen omdat ze van de kraamzorg niet in het bedje mogen!

3. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    In het verleden heb ik bij de babysuperstore in Tilburg gewerkt en toen werden er ook al van die stootkussentjes in de ledikantjes gelegd. Ivm verstikkingsgevaar voor je baby mag je deze niet gebruiken! Hoe mooi het er ook uit ziet, je wilt absoluut niet in de situatie terecht komen dat je baby met zijn/haar mondje tegen het stootkussentje aan komt te liggen terwijl deze geen lucht door laten..

4. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Nu ik erop ben gaan letten zie ik steeds meer van die stootkussentjes! Bv ook in de catalogus van babyplanet. Wat slecht zeg, dat als het zo gevaarlijk is er toch zoveel mee geadverteerd (en waarschijnljik dus ook verkocht :confused: ) wordt!
    Ik neem nu gewoon alleen het hemeltje en het dekbedhoesje erbij.

5. patries38

patries38 Bekend lid

May 2, 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Inderdaad, geen stootkussen.Wordt echt afgeraden. Snap eigenlijk oo niet dat ze nog verkocht worden, zo misleidend.
    groetjes Patricia

6. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Een dekbedje mag toch ook niet? Dus wat heb je dan aan een dekbedhoesje?

7. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik zou ook nog even goed rondkijken in winkels en vooral prijzen vergelijken want wij hebben pas bij baby-dump onze hele kinderwagen besteld met alles erop en eraan, en nu kom ik hem overal goedkoper tegen en flink ook, want bij 1 internet-winkel was de wagen, voetenzak en zorg tas al 120 euri goedkoper, zelfs was prenatal al goedkoper en babyplanet.

8. ikkes

ikkes Lid

Jul 24, 2006
    67
    0
    0
    Dekbedje mag wel maar dekentjes zijn gewoon beter!

9. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    je kan ook een dekentje is een overtrekje doen, wordt het dekentje zelf niet zo snel vies.

10. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    Domme vraag misschien, maar wat bedoelen jullie met die stootkussentjes?

Groetjes MB2005.

11. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Die kussentjes die ze aan de spijltjes vastmaken ;)

12. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    Oh gelukkig heb ik die er niet bij gekocht dan.
    Ik kon er 1 bij kopen voor aan de hoofdkant.
    Ik wist niet dat ze gevaarlijk waren.
    Maar een baby ligt toch laag in het ledikantje, dus dan kan hij er toch niet bij?

Wel raar dat ze het nog gewoon verkopen dan.

Groetjes MB2005.

13. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Een baby kan vrij gauw heel zn bed door (je hebt babys van een paar weken die zich afzetten en zo naar boven schuiven)... Je zou ze dus als je het al doet toch maar heel kort gebruiken.

Vooral in België zie je het veel maar beter is gewoon van niet.

14. Mirna

Mirna Bekend lid

May 6, 2005
    908
    0
    0
    Ik had ze ook gewoon besteld, wist niet dat het gevaarlijk was. Ze blijven die dingen gewoon verkopen, ondanks dat ze weten dat het gevaarlijk is. Het stomme van die winkels is, dat ze jou dat niet vertellen.
    Ik heb die dingen toen maar afgezegd.

15. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik begin er ook niet aan hoor, moet er niet aan denken dat er wat gebeurt :confused:

Groetjes MB2005.

16. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Ik gebruik gewoon stootkussens. In Turkije gebruikt iedereen het, er zijn nauwelijks uitzonderingen...en ik heb nog nooit gehoord dat er daardoor een kindje is overleden :)
    Ik gebruik het dus gewoon..

Als je het niet gebruikt heb je weer het risico dat het kindje met het hoofdje tussen de spijlen komt etc. etc.

17. Zeeuwsmeisje

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    De spijlen hebben zo´n afstand dat ze er niet met het hoofdje tussen kunnen... ;)

18. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    dat ze hun hoofdje tegen de spijlen stoten dan :)
    Waarom gebruiken ze anders stootkussens? :p

19. Zeeuwsmeisje

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Het hoofdje stoten kan nog altijd minder kwaad dan dat ze daar tegenaan komen te liggen met hun neus/mond en geen lucht krijgen.

Ieder z'n ding en gebruiken maar het is bewezen dat het gevaarlijk kan zijn (tuurlijk gaat het vast ook wel goed maar wat nou als het bij jou kind niet goed gaat) Kinderen kunnen hersenbeschadiging oplopen als gevolg van zuurstoftekort of overlijden...

Ze worden volgens mij gebruikt zodat het de wereld van de baby kleiner maakt en het kind zich geborgen voelt (maakt de wereld kleiner, zien minder, minder prikkels kan lijden tot beter slapen ed.) maar dat weegt mijn inziens niet op tegen de risico's

Share This Page