Hallo dames, Gisteren vernomen dat wij in verwachting zijn van een klein mannetje. Nu ga ik van diverse mensen om me heen wel wat kleertjes krijgen, maar wil ook graag zelf nog het een en ander aanschaffen. Is toch ook wel heel leuk om wel wat nieuwe kleertjes te hebben. Kreeg daarnaast vandaag de tip om in de uitverkoop vast voor winterkleertjes te kijken aangezien dat een hoop geld gaat schelen als ik alleen al een jasje en wat truitjes zou kopen bijvoorbeeld. Goede tip, maar zowel bij het aantal kleertjes van een bepaalde maat als bij de winterkleertjes heb ik geen idee waar ik qua maat en hoeveelheid vanuit moet gaan. Hebben jullie tips? Zijn er 'richtlijnen' of bestaat er een tabel voor hoe lang een kleintje een bepaalde maat gemiddeld draagt waar ik een btje vanuit kan gaan. Voor sommige van jullie vast een hele rare Noob vraag, mja... dat heb je ervan als je voor de eerste keer mama wordt... Bedankt vast!
Er bestaan een heleboel tabellen met maten en leeftijden.. maar.. elke tabel is weer anders, met vaak grote verschillen. En alle maten vallen weer anders bij alle verschillende winkels. Maat 50 van de hema, valt bijvoorbeeld echt heel anders als van Prenatal. Mijn tip is; neem een centimeter mee als je gaat shoppen zodat je zeker weet dat je maatje 50, niet valt als maat 56 waar je al 10 dingen van hebt En verder zou ik zeker 6 setjes maat 50 en 6 setjes maat 56 halen! Ow, en ook wat 62
Prenatal valt klein dus nam ik er maat 56 van. Hema en Hennes valt groot dus die kon maat 50. Noppies is erg smal dus ook een maat groter. Name it valt normaal dus ik had wel 56. Z8 valt groot. Ik had overigens twee enorme babies dus had bij allebei niks aan maat 50. Ik begin bij deze baby dus maar gewoon met maat 56 en rol mouwtjes en broekjes maar gewoon op. Ze lijken ook wat kleiner in een te groot pakje .
Deze noob leest ook mee Ik denk dat ik geen winterkleding in de sale ga kopen, gewoonweg omdat ik niet weet hoe hard de kleine meid zal groeien. Zonde om het voor niets in de kast te hebben hangen. De zomerkleertjes/geboortekleertjes doe ik op 'gevoel'. Ik zelf koop 62, aangezien je heel vaak 50/56 als cadeau krijgt. En komen we straks iets te kort, kunnen we weer lekker shoppen hihi.
Wij hebben toen van maat 50 en maat 56 3 setjes gekocht. En een dag na de bevalling is mijn vriend naar de winkel gegaan om meer van de juiste maat te kopen.
longsleeves kun je altijd wel kopen, die heb je altijd (nouja midden in de zomer met 35 graden misschien niet) wel nodig. Qua dikte maakt dat ook niets uit. Vestjes (nouja gevoerde dan niet) gebruik je ook altijd wel. Verder zou ik afwachten wat voor vorm je kindje heeft, zo had ik nooit iets aan zeeman broeken (veel Hema broekjes vallen ook enorm wijd) die zakten zo van z`n kont. Bij een heel bol kindje zal je weer niets hebben aan smalle kleertjes. Verder heb je bij een-ik-vlieg-door-de-maten-heen-kindje ook minder nodig dan bij een-ik-groei-niet-hard-kind. wat betref kraamcadeau`s: kreeg vooral 68! wat 62 en wat 74. Eigenlijk geen 50/56! En dan te bedenken dat ze 68 met 1 jaar droegen....
hier een stuk of 6 pakjes maat 50 waarvan er nu 3 niet meer passen en die anderen over een week ook niet meer vermoed ik, verder heb ik ook een stuk of 8 pakjes van maar 56 en 2 extra shirts ik heb ook een stuk of 10 rompertjes van maar 50/56, die van zara baby zijn echt aan te raden! in het begin vond ik ze vreselijk met al die knippertjes maar nu zijn ze mn favo dit is ook genoeg, mn mannetje spugt veel en ik kom er makkelijk mee toe, soms doe ik hem ook maat 56 aan, ook al is het te groot, dat ziet er schattig uit ow ja ik heb ook 2e hands kleertjes maar die doe ik hem eigenlijk niet aan