Ik heb een zoontje van 20 maanden, en ik ben 13 weken zwanger. Sinds een week of 4 heeft J problemen om in te slapen. Hij begint te krijsen en houd dit makkelijk een uur of langer vol als ik hem niet uit bed haal. Hij word alleen rustig als jij bij mij in bed mag slapen. Maar hij slaapt heel onrustig, schopt me in mijn buik en slaat me (terwijl hij slaapt) hem een avond laten krijsen heeft geen zin, want de volgende avond krijst hij weer net zo hard. Voorheen had hij nooit problemen om te slapen. Zou het komen omdat hij een broertje of zusje krijgt, dat hij dit aanvoelt? Hij is ook veel meer op mama gericht dan voorheen. Jullie ideeën?
Misschien kun je een campingbedje naast je bed zetten? Het is vast een tijdelijk iets en zo ligt hij wel bij je maar sta je niet op met blauwe plekken
Ik weet niet of dat verband er is maar hier precies het zelfde. Sinds een paar weken wil mijn zoontje alleen nog maar slapen bij ons en heel eerlijk gezegd heb ik hier aan toe gegeven. Met de reden dat ik zelf mijn slaap hard nodig heb nu, ik geen zin heb in een moe en chagrijnig kind de hele dag en zo kan ik toch nog even extra veel met hem knuffelen. Het gaat langzaam beter en ga deze week ook weer beginnen met afbouwen naar zijn eigen kamer toe. Fingers crossed....
Waarschijnlijk een fase. Hier hebben we dat ook een poosje gehad. Ik legde haar als ze sliep wel terug, anders sliep ik zelf niet. Dat was ook een paar keer proberen en op een gegeven moment ging ze toch maar verder in haar eigen bed. Nu gaat het weer prima. Ze heeft wel eens zo'n periode.
@carino, we hebben geen voeteind, dus dat is geen optie. Hij heeft vannacht de helft van de nacht in zijn eigen bed geslapen. Rond 4 uur werd hij wakker en heb k hem in bed genomen, amper geslapen want meneer moest perse heel dicht tegen me aan of op me liggen. Maat hopelijk is dit een voorbode van betere tijden.
dat is bij ons ook zo geweest een paar weken geleden. Eerder sliep hij altijd lekker rustig bij ons. Nu draait en slaat en schopt hij mij altijd. Dus hup terug in zijn eigen bed...met krijsen tot gevolg. Gelukkig nooit lang. Maar achteraf bleek dat hij oorpijn had. Na een paar dagen hetzelfde riedeltje kwam er ineens vanalles uit zijn oortje. Daarna sliep hij weer lekker.
Hier hetzelfde mee gemaakt een tijdje terug. Steeds overstuur en huilen dan pakte ik ze er even uit om te troosten en dan legde ik ze weer terug. Wisselde dan af met papa. Meestal viel ze na 2 a 3 x wel in slaap. Als ze s nachts wakker werd legde ik ze tussenin en als ze sliep legde ik ze weer terug. Het is echt een fase!
Ook hier een zoontje van 20 maanden. Sinds eind januari ook hier een drama. Naar bed gaan geen probleem maar standaard rond een uur of 1 snachts zwaar overstuurd wakker. Terwijl hij het perfecte voorbeeld kind was qua slapen. Hebben alles geprobeerd, , laten huilen er bij gaan zitten, troosten, , met nachtlampje, zonder, bij ons in bed (dan sliep hij uiteraard wel). op een matras er naast, maar niks wilde lukken. Ik heb zelfs het c.b gebeld voor tips. Nu kreeg ik vorige week donderdag de gouden tip. We hebben 1 zijkant van zijn bedje er uit gehaald. Nu zit hij niet meer opgesloten en kan hij zien dat hij er uit kan. Ongelooflijk maar waar het werkt . Sinds vorige week donderdag slaapt onze zoon weer in zijn eigen bedje zonder hysterisch wakker te worden