tandjes/sprongetje/niet meer slapen 's nachts!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door elsa, 5 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Pfffff, na 2 maanden van goed slapen is hier het drama ook begonnen. vorige week sliep florian al onrustig, moesten we er een paar keer uit, maar sinds donderdag is het echt elk half uur tot uur dat hij wakker is 's nachts.

Soms slaapt hij uit zichzelf verder, soms ook niet. maar je wordt in ieder geval zelf ook elke keer wakker, zo vermoeiend.

Waar ik me een beetje zorgen over maak, hoe sluit ik uit dat er niks lichamelijks met hem aan de hand is? ik zie wel witte bobbeltje op zijn tandvlees, maar dit is niet rood. hij is wel verkouden, maar heeft geen mega verhoging.

Overdag slaapt hij ook al bijna niet, hooguit een half uurtje per keer. Hij greep gisteren wel veel naar zijn oortjes, maar dat kan ook wel van vermoeidheid komen denk ik? Hij is overdag best heel vrolijk, gelukkig.

Nu gaan we hem nog best vaak zijn speentje terug brengen, maar hij gaat ook steeds meer duimen. Zijn speentje weglaten is ook geen optie, want dan slaapt hij niet in......... Maar ik wil ook niet dat hij went aan het feit dat we steeds naar hem toe gaan 's nachts. Laten huilen is ook geen optie, het volume is echt te hard, zo zielig.

Wat een dilemma's :D :D af en toe vind ik het echt heel erg moeilijk.

Mijn vraag is eigenlijk, herkennen jullie dit als een sprongetje of denken jullie dat er iets anders aan de hand zou kunnen zijn?
    gr. en alvast bedankt!

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Lijkt mij een sprong! De 6 maanden sprong is over het algemeen nogal heftig en duurt vrij lang.
    En dat ie aan z'n oren zit kan ook te maken hebben met tandjes. Het is vermoeiend, maar het gaat over.....

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Klinkt wel heel bekend, Thijmen is ook veel onrustiger, kwijlt als een gek, bobbeltjes op het tandvlees, ook verkouden (blijft een beetje hangen), lijkt soms pijn in zijn mond te hebben enzo. Maar hij lijkt me nog een beetje jong voor de 6 maanden sprong.... of kan die ook vroeger beginnen?

4. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    ik weet het ook niet, florian is ruim 2 weken te vroeg geboren, dus volgens oei ik groei zit hij nu op de 5 maanden. maar ik moet zeggen dat hij die lijn zowiezo niet zo volgt, steeds als het boek zegt dat hij een zonnetje in huis zou moeten zijn is hij dat niet en andersom ;)

ik vind het vooral heel zielig voor hem, kan me voorstellen dat hij zo helemaal niet tot rust komt. die nachten zijn nu zo onderbroken voor hem, om het uur wakker! dat is best vaak......

en papa en mama die slaan er zich wel doorheen, even doorbikkelen.

gevoelsmatig denk ik dat het best wel wat met tandjes te maken kan hebben, zal hier eens wat voor halen. als het aanblijft kan ik altijd nog naar de ha.

het is in ieder geval herkenbaar.

rosao, slaapt thijmen 's nachts ook ineens zo slecht of is hij alleen overdag onrustiger?

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hij slaapt vooral moeilijker in overdag en als ik hem om 7 uur naar bed doe voor de nacht. Normaal murmelde hij een paar minuutjes, maar nu is het meer huilen en duurt het wel een kwartier. Ik haal hem rond 10 uur nog een keer uit bed voor een fles, maar daarna slaapt ie wel goed in....
    Hij is ook vroeger wakker. Eerst tussen 8 en 9 en nu meer rond 7 uur.

En overdag kan ie zich soms moeilijker vermaken. Dan moet je echt bij hem zitten en dingen met hem doen.

6. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    goh, wat kunnen kinderen toch op elkaar lijken..... :)

alleen zijn de nachten hier nu ook geen succes, florian zit wel al op 4 voedingen. misschien moeten we tijdelijk de 5e voeding weer in het leven roepen. al valt hij wel weer steeds in slaap dus lijkt het er niet op alsof hij heel erge honger heeft.

ach, we kijken het nog even aan. wisselt toch heel erg met periodes heb ik wel al gemerkt.

Deel Deze Pagina