2e kindje erbij,hoe ging dat bij jullie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door diaan1982, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ik ben op het moment zwanger 27 weken nu,en heb een stel vrienden die net een week een 2e kindje erbij hebben.
    en het valt ze zwaar tegen,kindje huilt veel in de avond,en s,nachts.
    en het hele gezin slaapt dan bijna niet.
    ze zijn al bij de osteapaat enz geweest....

mijn 1e kindje was heel tevreden,1e 11 dagen in de nacht 1 voeding,en va toen doorgeslapen.
    en bijna altijd makkelijk geweest.
    als ik deze verhalen dan hoor,word ik een beetje bang......hoe ging dat bij jullie?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja het ging hier helemaal vanzelf en goed.

Maar goed, ik heb twee hele makkelijke kinderen. Beide huilen ze eigenlijk nooit en slapen goed.

Ja een tweede kan heel anders zijn. Maar het kan ook helemaal goed gaan

Hier is mijn eerste nu 4,5 en tweede 1,5 en ze zijn de beste vrienden.

3. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    moet er wel bij zeggen dat hun eerste ook veel huilde,mis een karakter trekje...

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.150
    113
    De eerste sliep met 8 weken door, de tweede nu net (22 maanden). Maar dat is niet wat je wilde horen zeker. ;)

Maar dat wil niet zeggen dat het bij jou ook zo is. Geniet nu lekker en laat het straks over je heen komen. Je kan er toch weinig aan veranderen. :)

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik ben ook benieuwd hoe het hier gaat. Tycho heeft de eerste 3 maanden van zijn leventje ook veel gehuild, vooral bij het slapen gaan. Ik heb hem meerdere malen (zeg maar 9 van de 10) op mijn arm in slaap moeten wiegen enz.... Hij sliep 's nachts wel goed en met 6 weken door (afgezien van al die fijne sprongen ;)) Nu gaat het slapen prima en hij huilt echt alleen als er iets is. Voor de rest slaapt hij het liefste gewoon in zn eigen bed en zal hij bij een ander echt niet gaan slapen, hoe moe hij ook is...

Dus ik hoop dat het met de 2e een beetje anders zal gaan, maarja het is afwachten, we kunnn er niks aan veranderen.... xx

6. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    het doorslapen maakt me niet zoveel uit,maar de hele avond en nacht huilen wel....

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier gaat het over het algemeen ook goed, kindjes zijn dol op elkaar. En sinds lydia fv ipv bv krijgt is ze een vrolijke meid:) Heb gewoon 2 makkelijke kindjes al hecht lydia wel meer waarde aan ritme en vastigheid

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.150
    113
    Ik ben er tot deze tijd wel gem. een keer of 4 per nacht (10 tot 7)uitgeweest. En ook wel avonden gelopen met haar, ze is ook best veel ziek/verkouden, er was wel vaak een oorzaak aan te wijzen.
    Avonden zijn gelukkig al een tijd rustig. Om 7 uur zit ik aan mn koffie :D

9. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    oeh das minder .....
    mijn oudste heeft btw tot 8 maanden bv gehad,en sliep gewoon door dus.
    en het kindje van de vrienden krijgt wel gewoon kv,denk niet dat dat het verschil zou zijn.

H4nn4h vindt dit leuk.
  10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.150
    113
    Ach, nu denk ik zelfs aan een derde :) Dus ik heb er nog niet van geleerd :D

11. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Zwaar!!!!!!
    Eerste en tweede kind zijn zoooo verschillend (of ik kan het me niet meer heugen....) Jasmijn slaapt weinig overdag en 's avonds kan ze moeilijk slaap vatten. Daarbij is ze ook vroeg wakker (tussen 5 en 7 uur). Jasmijn drinkt vaker (8 tot 12 keer per 24 uur) en slaapt nog niet door.......zo .....lekker negatief he????
    Maar toch is ze een schat en een lekker lachebek. Het komt allemaal wel goed. Ik kan het nog aan.:):)

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Afgezien van de eerste paar weken omdat dochterlief opgenomen werd in het ziekenhuis eigenlijk heel gemakkelijk. Ik denk dat ik de eerste twee maanden best aanpoten vond, weer even wennen en inregelen maar sindsdien gaat het eigenlijk heel gemakkelijk. Nu moet ik wel zeggen dat ik twee gemakkelijke kindjes heb die goed slapen (met 6,5 week en 7,2 week gaan slapen van 23:30 tot 8:00 en tussen 3-4 maanden 12 uur per nacht) en nooit ziek zijn.
    Wij proberen nu voor een derde... dus twee? Dat is helemaal prima!

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier zijn we met onze 1e al wat gewend. Hoop stiekum dat de 2e wat makkelijker gaat ;)
    Maar anders overleven we het ook wel.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    ik ben pas een maand onderweg dus kan nog niet heel goed oordelen. Mijn eerstecwas een makkelijke baby maarbis nu een pittige kleuter. Deze baby is ook makkelijk. Ik vind t wel redelijk druk, ervis er steeds wel een die iets van me wil. Baby wil graag bij me zijn dus die heb ik veel in de draagzak. Het valt niet tegen, ik ms alleen nog een ritme

15. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Qua huilen: oudste heeft in het begin (eerste 2 maanden) een half uurtje per dag gehuild. Jongste huilde in het begin bijna niet. De oudste is wel een betere slaper.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik lees mee :) . Ben heel benieuwd hoe het zal gaan hier maar zie er ook wel tegenop. Met de oudste een paar hele zware eerste maanden gehad met ontzettend veel huilen en heel weinig slapen (wel met oorzaak reflux dus daar ben ik nu wel veel alerter op). Ik hoop dus dat de tweede iets meer slaapt en iets minder huilt en ik ben vooral ook benieuwd/bevreesd hoe de oudste op het huilen reageert met name 's nachts....ze slaapt net een paar maanden door.

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Bij de eerste dachten we: zo'n makkelijke baby krijgen we nooit meer. Eet alles, sliep door met 5 maanden, vrolijk meisje, geen gekke dingen.

Nou....de jongste nog makkelijker!
    Eet alles, sliep door met 2 weken en gisteravond de 2 (!!!) avond/nacht dat we met haar bezig zijn geweest.

De oudste, daar kan een fanfare door de kamer lopen en dan hoort ze nog niks. Is nog nooit wakker geweest van haar zusje.

Geen last van jaloerzie, eerder andersom, ze is te bemoederlijk.
    Ach, wel de gebruikelijke peuterdingen, wat opstandiger, maar niet iets abnormaals.

Dus...het kan best heel erg goed gaan :D

De grootste verandering, naast de baby, is mama :D
    Weer helemaal verliefd op de mooiste baby ter wereld, bomvol hormonen en moe ;)

Maar aan de andere kant, oke de eerste dagen is het even wennen en "hoe ging dat allemaal ook al weer" maar mijn ervaring is, dat je zelf een stuk minder onzeker bent, weet waar je op moet letten, je niet zo snel druk maakt om bepaalde dingen. Dus je bent wat relaxer en daar reageert een baby ook op.
    Bv: Bij de oudste: krampjes, ik in paniek!
    Bij de jongst, gewoon rustig gebleven en rondjes gaan lopen :)

18. Bri

Bri Niet meer actief

Als we het van tevoren hadden geweten, was ons meisje er misschien niet geweest. Dus ik ben alleen maar blij dat we het van tevoren niet wisten.... ben zo ongelooflijk blij met haar!

(mij zou het niet hebben tegengehouden, maar mijn vriend zou nooit voor een tweede zijn gegaan, als hij had geweten hoe het eerste jaar zou zijn. En ik vond zijn medewerking toch wel noodzakelijk.)

Het eerste jaar was het heftigst, en na 1,5 jaar kreeg ik het gevoel dat ik helemaal m'n draai gevonden had als mama-van-2. Het leeftijdsverschil is hier vrij klein (23 mnd) dat scheelt vast en zeker. En ik ben m'n baan kwijtgeraakt toen ik met verlof was bij de 2e, dat hielp niet voor mijn eigen draagkracht (veel stress, veel verdriet en boosheid).
    Dus de situatie maakt veel uit.

Hoe dan ook. Laat je niet bang maken. Iedere situatie is anders, ieder kind is anders. En oooooooh wat is het leuk met die twee! Die 'tropenjaren' als ze nog zo klein zijn, zijn zo voorbij.

19. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik zie er best tegenop, maar ik weet ook dat die eerste moeilijke tijd voorbij gaat en dat we dan wel een ritme zullen vinden.. ik zal in ieder geval blij zijn als de jongste de leeftijd heeft die mn oudste nu heeft.

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M was (is) een slechte slaper, T veel beter tot gewoon heel goed. Maar ook hij sliep pas door met 13 maanden ;).

Wij bereiden ons dus ook voor op:
    - eerste maanden heel erg brak vanwege voedingen baby en slecht slapende dochter (maar dat is nu al zo: 1-5x per nacht eruit)
    - tweede half jaar nog brakker want dan wordt je weer geacht normaal mee te draaien met alles ;)
    - tweede jaar: rust keert weder :D

De afgelopen 2x was dat het moment dat ik weer zwanger werd ... dat zal nu hoogst waarschijnlijk niet het geval meer zijn :). Maar goed, als je een huilbaby krijgt of je kindje is niet helemaal gezond dan is een jaar niet goed slapen een idyllisch vooruitzicht ... Helaas kun je dat maar nauwelijks beïnvloeden.

Vrienden van mij hebben na een redelijk makkelijke dochter (al sliep zij ook pas met anderhalf door en nu weer vaak wakker) een dochter die heel veel huilt (huilbaby) en waarschijnlijk allerlei allergieën ed heeft ... Dat is echt heel erg zwaar!

Deel Deze Pagina