leert mijn baby ooit zonder draagdoek slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marloes89, 19 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Hallo,

Mijn zoontje is 9weken en wou opeens overdag niet meer slapen.
    Sinds we een draagdoek hebben slaapt hij perfect tussen elke voeding. (We hebben verder alles geprobeerd, ook gewoon in bed laten huilen en inbakeren)
    Nu ben ik bang dat hij nooit meer zonder kan. Voor nu ben ik natuurlijk erg blij dat hij genoeg slaap krijgt maar
    het zou zo fijn zijn als hy overdag ook gewoon is naar bed ging
    Over twee weken moet ik weer beginnen met werken dus enige ritme zou wel fijn zijn.
    Moet ik nu op de een of andere manier afbouwen met de draagdoek of komt zijn ritme vanzelf?

2. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ja! Komt goed

3. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja en best vermoeiend ook voor je denk ik heel de dag sjouwen. Maar leg je je kindje wel eens in bed na het in slaap vallen in de doek?

4. Username

Username Niet meer actief

Komt echt goed. Dochter heeft tot ze 6 maanden was grotendeels in de doek doorgebracht. Anders sliep ze niet. We probeerden het wel regelmatig. Uiteindelijk slaapt ze goed in haar eigen bedje. En elders heel slecht ;)

5. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Jaa ook dat heb ik geprobeerd. Hoe zachtjes ik ook doe, als ik m verplaats word hij binnen 10 seconden wakker..

6. Snootches

Snootches Actief lid

18 jun 2013
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor. Hier woonde hij het eerste half jaar in de doek, hij sliep er ook in, want ik had echt geen dag meer over als ik met het riedeltje wegleggen-in slaap sussen-optillen-laten drinken-wegleggen-troosten-wegleggen etc zou beginnen. Dat heb je niet met de doek. Dit is een fase. En hoe cru het nu misschien ook klinkt: geniet er van. Ik heb heimwee naar de dagen toen hij nog zo lief in de doek in slaap kon vallen. Hij past zelfs niet meer goed aan de voorkant, moet hem nu altijd achter dragen, en zelfs daar valt hij nauwelijks meer in slaap, ik kan hem nu heel makkelijk wegleggen en hij tukt gewoon fijn door. Misschien heb je hier wat aan? The Alpha Parent: Timeline of Baby and Toddler Sleep

7. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Onze dochter heeft de eerste 5 maanden van haar leven in de draagdoek gewoond. Niet eens omdat dat de enige plek was waar ze sliep maar gewoon bewuste keuze vanaf dag 1 lekker bij ons dragen de hele dag door. Toen ze 5 maanden was gaf ze zelf aan dat ze klaar was voor een eigen bedje doordat ze overdag in de draagdoek niet meer ging slapen. Ze was alleen maar aan het bewegen en alles met haar ogen aan het volgen maar slapen ging ze niet. In een stille kamer viel ze meteen in slaap en sindsdien was ze qua slapen zowat een modelbaby. Ik denk dankzij het bij ons laten slapen de eerste maanden is ze nu met slapen heel makkelijk. Ze slaapt overal zonder moeite en ze slaapt lange nachten zonder dat we haar horen.

8. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Op zijn 16e heeft hij de draagdoek vast niet meer nodig :p haha grapje
    Mijn zoontje was de eerste maanden ook een vreselijke mamaplakker. En sinds drie weekjes ongeveer doet hij zijn slaapjes in zijn eigen bed, komt goed! Hij heeft waarschijnlijk heel erg behoefte aan geborgenheid.

9. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Hier een meisje die slaapt in de doek of op mijn arm. Soms slaapt ze 's nachts in dr wiegje naast ons bed. Meestal valt ze na de eerste voeding 's nachts ook weer zo diep in slaap dat ik haar terug kan leggen, maar soms alleen in mijn armen.

Overdag of op mijn arm of in de doek, heel soms kan ik haar even weg leggen wanneer we willen eten.

10. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je het bedje al een keer een beetje omhoog gezet, zodat je kindje niet het terugleggen niet meteen helemaal plat ligt?

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Of met doek in bed proberen weg te leggen zodat het geborgenheid idee blijft?

12. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Heel heekenbaar! Is hier na een maand of 4/5 plotseling omgeslagen, van de een op de andere dag wilde hij ineens wel in zijn bedje slapen! Gewoon weer een keer geprobeerd en klaar. En sindsdien hebben we een grote slaapkop :D

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hier hielp het soms om het bedje voor te verwarmen met een kruik. Stel je eens voor: Je ligt lekker warm te tukken en ineens komt die gekke moeder van je op het idee dat je tussen een paar koude lakens moet gaan liggen (al is koud relatief met dit weer ;) ) Ik haalde de kruik wel weg als Jitte in bed lag, maar haar eigen lichaamswarmte hield het dan op peil. Ze sliep wel minder lang in bed, maar het was toch fijn om even zonder kind op de bank te zitten met een kopje thee of koffie.

Wat bij Jitte ook meehielp is dat ik haar op haar buik te slapen legde. Net zoals ze in de doek zat, lag ze dan ook in bed. Ze was toen wel iets ouder dan 9 weken, ik denk een week of 12.

14. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Ik heb alles al geprobeerd.. ook met kruik of met doek en al. Ook op de buik en in de box of in het stoeltje. Overal en alle mogelijk heden heb ik geprobeerd maar niks helpt. Terwijl die snachts goed slaapt in zn eigen bedje dus dag en nacht ritme zit wel goed. Ik ben natuurlijk ook blij dat hij snachts goed slaapt en overdag in de doek maar ik zou ookwel is even weg willen zonder hem.

Deel Deze Pagina