Wij bewaren het in een plastic doos op zolder, alleen niet echt per maat. Als de kinderen het niet meer passen en het is nog mooi en als nieuw dan gaat het die doos in. Als een volgend kind veranderd van kledingmaat dan snuffel ik eerst even in die doos wat er nog is wat hij aan zou kunnen
Had eerst alles in vacuüm zakken maar dat werkte niet. Veel te veel en als er kleding gewisseld werd van maat en er verdwaalde wat in de was zat die vacuümzak natuurlijk net dicht en belandde de rest er bovenop. Nu bij de action van die goedkope verhuisdozen aangeschaft en per maat ligt de kleding erin. En dat zijn heel veel dozen met 5 meiden kan ik je zeggen. Vanaf maat 86 t/m maat S ligt boven. Al het kleinere geef ik weg of verkoop ik.
Ik heb alle kleren van de oudste ook in plastic bakken op zolder gezet. De tweede werd inderdaad weer een jongetje, alleen is de oudste van september en de jongste van maart, dus liepen niet synchroon met de seizoenen. Bovendien vergat ik ook vaak dat ik nog kleren op zolder had. Dus achteraf toch gewoon nieuwe kleren gekocht.
Hier liggen de kleertjes in een plastic doos met deksel achter een schot, maat bij maat dus makkelijk terug te vinden.
Hier liggen de kleertjes per maat in verhuisdozen. Plastic bakken lijken me handiger, dan kan je ook zien wat er in een bak zit.
Wij hebben grote pax kasten waar ze onder andere ook in liggen. Ze hebben beiden een 50 cm pax kast voor hun kleding. In de kast van de oudste liggen zakken met nieuwe kleding. En bij de jongste liggen zakken waar hij nog aan toe moet komen. 1 vd (in totaal 4 kasten) daar liggen de zakken met te kleine kleding, ik nummer gewoon door. Maar ook andere baby spullen liggen daar. Er passen 10 van deze zakken in een unit http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30290362/ . Op elke zak zit een label. Voller kon ik de kast niet krijgen. Mooie bijkomstigheid is dat er een ventilatiehoekje in de zakken zit. Heerlijk om alles zo gestructureerd te hebben liggen.