Even een vraag over de was. Mijn man doet de was altijd. Alles in een keer, in het weekend. Hij wast bijna alles apart (gekleurde was 30gr, gekleurde was 60gr, zwarte was 30gr, zwarte was 60gr en witte was op 40gr) En dan droogt hij alle kleren aan een rek, dus niet in de droger. Daar doet hij alleen de handdoeken, washandjes, onderbroeken, sokken etc. in. We hebben weinig ruimte om de was te drogen dus staat het op onze slaapkamer te drogen (in de zomer in de tuin). Maar volgens mij is dit heel ongezond.. ik ben nogal allergisch aangelegd en word benauwd als de was staat te drogen op onze kamer. Ik vraag me eigenlijk 2 dingen af: Kunnen kleren niet gewoon in de droger? (met uitondering van blousjes enzo). En is het geen onzin om alles apart te wassen? Wat ook een werk heeft hij er altijd van... Als ik zou wassen zou ik denk ik 3 wassen draaien: gekleurd op 30, zwart op 40 en wit op 40. En dan zoveel mogelijk in de droger mikken, inclusief kleren. Maar ik doe de was niet dus laat hem maar, maar heb wel mijn twijfels of het niet efficienter kan. Dus ben wel benieuwd hoe jullie wassen
tja alles kan natuurlijk maar of je kleren er mooier op worden is de vraag. ik was hier sowieso al geen donkere kleding op 60 graden ( uitgezonderd de overalls van mijn man maardit is geheel apart van onze eigen kleding) donkere was gaat hier op 40 graden zoals spijkerbroeken, donkere shirts, tunieks, zwarte sokken etc etc. hier van doe ik veel in de winter in de droger alleen geen krimpgevoelige nette truitjes van mij bv. verder heb ik lichtbont zoals kleertjes van de kinderen of shirtjes van mezelf. dit gaat op 40 graden en net als de donkere was soms in de droger en wat niet kan op droogrek. dan heb ik nog handdoeken die gaan op 60 graden als er ook vaatdoeken en bv dweilen bij zitten. is het alleen handdoeken die maar licht bevuild zijn zoals die we gebruiken na het douchen gaan ze ook weleens op 40. deze gaan allemaal in de droger. beddengoed op 60 en ook in de droger. boxkleden, dekens etc gaan op 30 graden en niet in de droger. tip voor als je je was droogt op je slaapkamer, raam openzetten en dn moet er weinig aan de hand zijn lijkt me
ik doet alleen witte was en gekleurde was. gekleurde was zoals kleding enzo doe ik bijna altijd op 30 of 40 graden. het is ook eigenlijk nooit echt vies. en krijg het altijd wel schoon zo. witte was doe ik ook meestal op 40 graden. ik heb boven de trap een rekje hangen waar ik kledingstukken op hang. truien en dat soort spul. broeken kunnen meestal wel in de droger, spijkerbroeken enzo. maar truitjes worden er niet mooier van vind ik. de rest gaat bijna allemaal in de droger, maar dat is ook vooral omdat ik boven te weinig ruimte heb om alles kwijt te kunnen. ik wil het niet op de slaapkamers hebben. doe wel het kleine spul zoals sokken enzo wel eens op de cv
ik heb altijd een donkere was die op 30gr gaat, en een gekleurde was die op 30 gr gaat, en een witte was die op 60 gr gaat (zonder bloesjes,mooie shirtjes e.d.) en een mix was van ondergoed, sokken, handoeken, werkkleding man e.d. die gaat ook op 60. en wij drogen hier ook alles op rekjes, vind het ook heel irritant, hier staat het altijd in de woonkamer...maar wat ik weet is dat je een raam open moet zetten dat het dan wel goed is volgens mij
ik doe ook alleen de gekleurde was en witte was. gekleurde was(kleding) op 40 graden. witte was(kleding) op 40 graden. en de handoeken/washandjes was ik apart, dat doe ik op 60 graden. oja, hier gaat alles de droger in, kan ook niet anders ivm gewoon echt geen ruimte voor wasrekken hebben.
En een wasrek die je aan je deur kan hangen? En dan in de woonkamer? Savonds ophangen en smorgens droog, hoef je ook niet bang te zijn dat je visite door je slipjes moet lopen om binnen te komen
Ik heb witte, gekleurde en donkere was. Ik was eigenlijk alles op 40 graden.. En ik mik alles (oke bijna alles) in de droger..
Nou s'avonds ophangen en s'morgens droog is hier niet van toepassing helaas, dat duurt wel 2 dagen. Anyway, ik was witte kleding 40, gekleurde kleding 40, gekleurde handdoeken, onderbroeken etc op 60 en dan voor het gekleurde ook op 60 in die categorie. Doe alles in de droger en in de zomer op het balkon.
Wow, wat draai jij dan een wasjes zeg! Haha.. Hier heb ik gekleurde was (dus ook zwart) op 40 graden. Witte was (hebben we eigenlijk zeer weinig) en handdoeken enz op 60 graden.. Alles gaat in de droger behalve truien en bloesjes. De rest krimpt toch niet, en dat gebeurt sowieso al niet snel als je een iets modernere droger hebt
Ik heb witte en gekleurde was (bij dat laatste gooi ik het donkere ook in), doe beide op 40 graden. Handdoeken, ondergoed en sokken bij elkaar in op 60 graden. Alles gaat op het wasrekje. Hondendekens op 95 graden, beddengoed op 60 graden en alleen die twee gaan in de droger.
Witte handdoeken/washanden/licht ondergoed op 60, donkere handdoeken/washanden/ondergoed op 60, fijne lichte was op 40, fijne gekleurde was (bijv. roze/rood) spaar ik op, op fijne was 40, sokken/spijkerbroeken op wol 30 of 40, tja... zo heb ik het geleerd van m'n moeder Hier gaan ook altijd alleen washanden/handdoeken in de droger. Ik vind dat kleding dat in de droger gaat vaal wordt, elastiek gaat er van achteruit en het slijt veel sneller. Ik heb meestal drie dagen in de week één of twee wasjes, een voor in droger en de andere op het droogrek.
Ik was alles door elkaar zonder color catcher e.d. Gaat altijd goed! Hierdoor was ik maar 2x in de week Ben ook gestopt met strijken scheelt een heleboel! Ik heb geen wasdroger dus hang ook alles op (op nu nog de logeerkamer.) Straks een andere plek zoeken waarschijnlijk wordt dat dus een wasdroger en in de zomer lekker buiten heerlijk!
waarom wassen jullie in het weekend. Als je doordeweeks ook een was of twee draait heb je veel minder ruimte nodig om te drogen en de was die er hangt waarschijnlijk sneller droog. je kleren blijven echt mooier als je niet alles in de droger gooit. Kijk maar wat een stofpluizen er altijd uit het filter komen. En donker en lichtgekleurd apart wassen houdt alles toch mooier op kleur naar mijn idee.
Mocht er iets vaal worden wat ik nog niet heb gehad gooi ik er een keer HG doorheen en is alles weer wit
Wij wassen iedere dag iets. Handdoeken en washandjes op 40 graden (gekleurd). Verder wassen wij alles op 30/40 graden. Wij hebben 2x een donkere was (1 wol), 1 witte was en 1 gekleurde was per week. Eens in de 2 weken wassen wij ecru (is niet zoveel, sparen we op) en de spijkerbroeken. En in de winter ook vaak een wol was wit. In de zomer heb ik maar 1 donkere was en 2 gekleurde wassen. Wij hebben geen droger dus of op zolder aan de waslijn of lekker buiten. Hoevaak wassen jullie eigenlijk beddengoed?
Beddengoed was ik 1 keer per week, ene keer op 40 en andere keer op 60 graden. Verder alle kleding van dochterlief eigenlijk altijd op 30 graden en nooit in de droger! Kleertjes zijn altijd al zo klein en als het krimpt vind ik het zonde. Eigenlijk heb ik sowieso niet veel in de droger, beddengoed soms als ik het snel droog wil hebben, handdoeken standaard wel, sokken, ondergoed t-shirts van manlief maar verder alles op droogrek. Scheelt dat we er genoeg ruimte voor hebben (teveel misschien, zou handiger zijn als het in de weg zou staan, dan zou ik wel op moeten ruimen ). Maak wel onderscheid tussen fijne en bonte was en ook witte/lichte was en gekleurd. Buiten in de volle zon droog ik alleen witte/lichte kleding, anders verkleurd kleding veel te snel. Zet dan het rek op zolder met de deur lekker open maar niet de volle zon erop. Heb soms wel kleding waar ik over twijfel zoals dit: Babyface Girls shirt met lange mouw | kleertjes.com Doe het nu bij wit maar ben dan weer bang dat blauwe strepen vaal worden maar bij kleur wordt het wit grauw... Zelfde geldt voor zwart/witte of rood en roze met wit oid. Hoe gaan jullie daar mee om?
spijkerbroeken kunnen gerust in de droger, net als ondergoed. Bovenkleding word echt niet beter van de droger..
Hmm hier is het met een dagje ook wel droog de was. De tip van zn deurrek is wel handig lijkt me, dan kun je het ook omdraaien dat je zn rek in de badkamer hangt. Hier altijd een spijkerbroekenwas op 40, werkkledingwas op 40, kleding mij, kleine meid en nette kleding man, alles bij elkaar alle kleuren bij elkaar met een colorcatcherdoekje op 30/40, een witte was op 60 (handdoeken, sokken, hydrofielen) en een bonte op 60 (handdoeken, washandjes, sokken, onderbroeken, schoonmaakdoekjes etc.) ook met een colorcatcherdoekje.