hoe kleurt jullie peuter??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 2jees, 29 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik heb een snelle dochter, is weleens met letters bezig enzo, puzzels al vroeg. Maar kleuren.. ik vind het niet mooi :D Het liefst met een grote wasco alles éé kleur.. Ik stimuleer nu meerdere kleuren maar binnen de lijntjes snpt ze niet..
    Ik zal als ik tijd heb even een kleurplaat laten zien hier..

2. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Mijn dochter van 4 begint nu pas mooi in te kleuren, een maandje terug was het nog echt krassen. Ze begint nu ook met gezichtjes tekenen.

3. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Met een potlood in zn knuistje en krassen maar. Op een blanco papier of een kleurplaat. Liggen er meerdere kleurtjes binnen handbereik dan wisselt hij af, maar één kleur is ook prima. Binnen de lijntjes... mwhaa... als hij bijvoorbeeld een huis inkleurt, dan kleurt hij huis, dak en ramen in één moeite in in dezelfde kleur zonder op de lijntjes binnen dat huis te letten, maar hij kleurt niet bewust buiten dat huis. Hij schiet wel uit natuurlijk, maar je ziet duidelijk dat hij het goed probeert.
    Zoontje is 2 jaar en 3 maanden.

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochter kan ook echt niet kleuren. Nou ja, ze vindt t geloof ik vooral niet zo leuk. Krassen gaat veel sneller ;)
    Sinds een tijdje kan ze wel leuke prinsessentekeningen maken, met alles erop en eraan.

Tja, stimuleren heeft volgens mij weinig zin als ze t niet leuk vindt. Komt vanzelf wel. Of niet. Waarom zou ze moeten kunnen/willen kleuren?

5. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Mijn zoontje van bijna 4 kan het ook niet. Hij houdt zijn potlood ook niet goed beet, dan leg ik hem goed in zijn hand maar dan lukt het helemaal niet. Komt vanzelf wel denk ik.. Nou moet ik ook zeggen dat die het helemaal niet leuk vind. Ik koop vaak van die kleurboekjes voor hem maar 'kleurt' er 1 en dan gaat die weer wat anders doen..

6. adi

adi Niet meer actief

Mijn dochters kleuren al een jaar keurig, binnen de lijntjes en met logische kleuren. Maar ze zijn echt dol op kleuren, verven en tekenen, en doen het erg vaak.
    zoon is nu pas begonnen met enigszins te tekenen en kleuren, tot voor kort was het meer krassen.

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Mijn dochter is 3,5 en tekent veel details (tanden, pupillen etc)maar het klopt nog niet allemaal. Zo is een oog buiten het hoofd heel gewoon. Hier is een tekening van mama en een lieveheersbeestje:
    p.s. 'mama je moet stilstaan als een standbeeld ik ga jou tekenen' Ik 'ik hang wel een foto op want ik moet de afwas nog doen' ;)

8. adi

adi Niet meer actief

haha, geweldig :)

9. adi

adi Niet meer actief

Dit ben ik volgens zoontje :)

Bijgevoegde bestanden:

10. 2jees

2jees Niet meer actief

Bekijk bijlage 315530

Haha leuk zeg. Tekenen gebeurd hier bijna niet, verven wordt ook niet bijzonder. hier een foto...

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja hier hetzelfde met onze dochter. Die tekende op de PSZ al herkenbare pony's met een mens op de rug.

Maar zij is nog steeds heel gek op knutselen en kan dat dus ook echt heel goed. Kleuren vooral

Zoonlief heeft meer met cijfers en letters en probeert die na te tekenen.

Kleuren probeert hij tussen de lijntjes maar dat gaat nog niet altijd goed.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ook krassen....sinds kort dat ze af en toe rondjes probeert te tekenen. Ze begint wel in het vakje maar gaat dan vervolgens de hele kleurplaat door ;)

13. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Wat leuk om die teken-werkjes te zien!

14. 2jees

2jees Niet meer actief

t Gekke is dat mn dochter wel van knutselen houd dus, lijmen en knippen en met stickers..

15. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Mijn dochtertje tekent graag, zo kan ze aardig slakjes tekenen en rondjes maken maar verder is het ook een oog buiten het (vierkante)hoofd, harken benen en- armen.
    De letter o van opa en de m van mama kan ze maken en kleuren gaat alleen redelijk binnen de lijnen als de lijnen dik zijn en dan kleurt ze alles in één kleur.

16. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    De oudste van nu 3,5 kan best mooi kleuren redelijk binnen de lijntjes. De kleurkeuze is nogal wisselen maar wel altijd meerdere kleuren.
    Als ze geen zin heeft of het moe aan het worden is gaat ze krassen.

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier begint ze nu net wat bewuster te kleuren en iets meer binnen de lijntjes.

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon van 2,5 praat al wel over 'binnen de lijntjes' en krassen. Alleen volgens hem kras ik en kleurt hij binnen de lijntjes. Ik ben toch echt van mening dat het andersom is, haha.
    Hij vindt het nu wel steeds leuker om even samen aan tafel te zitten en te kleuren. Maar het blijft bij krassen hoor. En mij aanwijzen wat ik moet inkleuren en in welke kleur. (En meestal zijn die kleuren volkomen onlogisch.)

Volgens mij hoeft dat ook nog niet op deze leeftijd, trouwens. Ik vind het al fijn dat hij er nu meer plezier in krijgt. (Weer eens wat anders dan steeds over de grond kruipen met een autootje.)

19. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Dit heeft Simone afgelopen weekend geschilderd, heeft ze zowat een uur over gedaan (voor het eerst met een kwast). Maar als ze lekker op dreef is kun je vaak niet meer zien wat de kleurplaat was :)

Bijgevoegde bestanden:

20. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hihi, kijkt je zoontje weleens naar baby tv?
    Want t lijkt heel erg op een sneeuwpop waar een tekenfilm van is.

:D

Deel Deze Pagina