Vakantie must haves (tijdens rit/ter plekke) peuter en kleuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door vlinderCN, 23 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.820
    113
    Vrouw
    Wie heeft er ultieme tips voor dingen (naast speelgoed wellicht nog andere zaken?) die echt handig zijn voor op autovakantie (8-10u rijden) en niet teveel ruimte innemen.
    Zoon dan 2j1m en dochter 5j5m.
    Ik heb bijv al van die stickers voor op de auto ramen, ipad met houder (maar twijfel of we al 2e nodig hebben, zoontje kijkt nog nauwelijks tv).
    Grote duplodoos gaat wel mee want spelen ze allebei veel mee.

2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.505
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Voor onderweg vind ik een klein kleurboekje met een kleurenpen (zo eentje waar er een stuk of 8 kleuren op zitten) heel handig.
    Voor m’n oudste neem ik sowieso ook een klein blanco kladblok mee, die is meer van het zelf tekenen dan van de kleurplaten kleuren namelijk.

Autobingo is leuk om te doen met je oudste zodra de jongste slaapt. Of je doet gewoon samen met je zoontje een team vormen tegen je dochter.

Verder het simpele spelletje ‘ik zie ik zie wat jij niet ziet’ en voor je oudste ‘tel alle… blauwe auto’s/ rode auto’s/ windmolens/ trekkers/ etc…’.

Ook ‘omschrijf het woord/ voorwerp’ (dat doet de één) en ‘raad het woord voorwerp’ (dat doet de ander) is iets om met je oudste te doen.

vlinderCN vindt dit leuk.
  3. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Bij de Hoogvliet heb ik pas boekjes gehaald met verhaaltjes en magneten die je dan op de goede plek moet leggen. 1 over dieren voor mijn jongste en 1 over beroepen voor mijn 7 jrige.
    Daar hadden ze ook hele leuke zoekboeken (die heb ik overigens wel eens in een makkelijkere versie bij het Kruidvat gekocht)

En voor op de bestemming, ligt aan de ruimte in de auto, maar dit jaar hebben we ruimte genoeg omdat we niet gaan kamperen. Dus dan krijgen ze allemaal 1 krat die ze mogen vullen met wat zij willen. Voor de jongste neem ik wat knuffels mee, en wat klein speelgoed.

4. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.820
    113
    Vrouw
    Oh ja voor onderweg zijn dat leuke spelletjes, hoe werkt autobingo :oops:maak je dat vantevoren op een velletje papier met gekleurde auto's.?

5. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.820
    113
    Vrouw
    Klinkt leuk, helaas geen hoogvliet hier maar misschien ergens anders te vinden.

6. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier hebben ze veel plezier met het foto toestel van v tech, een retro computertje van het kruidvat, interactief woordenboek v tech en verder vakantie boeken, luisterboeken en gewone boeken.

7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.505
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Je kunt het zelf maken, maar het is ook kant en klaar te koop.

Dat met die gekleurde auto’s is echt ‘los’, al kun je een plaatje van een gekleurde auto natuurlijk best gebruiken voor de bingo.

Als je het zelf wilt maken: maak een dikomlijnd raster, zet daarin wat picto’s van dingen die je onderweg tegen kan komen (denk aan: hooibaal, vrachtauto, windmolen, caravan, poes, boerderij etc.).
    Natuurlijk wel voor meerdere personen maken en denk er dan aan dat je voor iedereen andere picto’s kiest (al mogen er best een páár overlappen).
    Tip van flip: lamineer de kaarten en laat iedereen een uitwisbare stift gebruiken. Zo kun je het spelen zo vaak als je maar wilt :)

PS: je hoeft natuurlijk niet persé 5 hokjes breed zoals je bij de gewone bingo hebt.

8. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.820
    113
    Vrouw
    Heel leuk idee!

hummeltje5 vindt dit leuk.
  9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    leuk idee! Wat voor stift gebruik je hiervoor?

hummeltje5 vindt dit leuk.
  10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.645
    27.297
    113
    Vrouw
    Whiteboard marker :)

Zoon gebruikt t op school, juf maakt de wisbordjes ook zelf op deze manier

vlinderCN en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.645
    27.297
    113
    Vrouw
    Wij hebben de regel dat ze beide 1 koffer mogen vullen met speelgoed. Van die kinderkoffers zeg maar. Knuffels mogen apart. Werkt echt prima. Zelfs die van 2 snapte het.

Autoreis is hier een ding, de jongste huilt al als we de stad uitrijden want stilzitten is niet zn ding.

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.000
    113
    Hier slaapt t nog net niet als de motor aangaat...Dus hier zou t een kussentje voor om de autogordel zijn en wat zonneschermpjes.

En dr knuffie in een tuigje of aan een soort van speenkoord constructie want de rampspoed ende ellende verkondigingen als die halverwege de rit valt...dear lord. Gelukkig is t een dikkie dik, die past in een kittentuigje...:roflmao:

Hier nog geen verzoeken om tablets gehad oid. Maar onze langste rit was 4,5 uur. Zou dr ook meer een plezier doen door halverwege ff een voetbalveldje ofzo op te zoeken in een of ander dorpje of een speeltuin onderweg.

13. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.820
    113
    Vrouw
    Mijn dochter kan heel goed stilzitten, doet ze normaal ook uren achter alkaar aan tafel maar dan wel knutselen, tekenen en bobo "lezen". Alleen wordt ze snel misselijk in de auto dus dat gaat dan niet zo goed.
    Nu met zoon erbij (voor t eerst lange rit) zullen we ook wel vaker moeten stoppen voor beweging.

14. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.229
    113
    Zorg voor zo'n opberg, vakken ding voor achter de stoel. Je hebt ze ook met opklapbare tafeltjes. Daar kan je alles indoen. Stiften of potloden. Een eigen dvd speler met koptelefoon. Anders ben jij eindeloos kindermuziek aan het luisteren. Luisterboeken zijn erg leuk. Stapels dvd's of downloaden. Beiden een eigen is een aanrader.

Leg een bal op de grond (achter de voorstoel) zodat ze bij een stop direct kunnen rennen en bewegen.

Neem goed afsluibare flessen mee of een bidon. Bij voorkeur water ivm ongelukjes of lekken. Geen snoep met suiker erop of chocolade ivm smelten en smeren.

hummeltje5 en vlinderCN vinden dit leuk.
  15. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Vaak hebben ze bij de ANWB winkels ook altijd erg leuke vakantieboeken en spelletjes!

16. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.563
    3.898
    113
    Vrouw
    Voor de jongste misschien nog niet zo leuk maar voor de oudste wel al, er bestaat hele leuke luisterverhalen voor kinderen.

17. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.820
    113
    Vrouw
    Leuke tips!

Amberxx vindt dit leuk.
  18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.000
    113
    Iets minder ter vermaak, sos bandjes. Goedgemerkt heeft armbandjes van siliconen in 2 maten, die bevallen hier heel goed.

Zet er wel MOM /DAD op (of SOS/ICE) en je telefoonnummer met voorzet +31

Naam van je kind zouden ze "vatbaarder zijn voor verzonnen verhalen". Ik las dat zelf pas later maar in t geval van G. weet je als volslagen wildvreemde dr naam in 3...2...1. dus nieuwe halen vond ik bij haar niet echt nodig, levert toch geen verschil.

19. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ik heb een dochter met behoorlijke wagenziekte dus bij ons zijn de grote sluitstripzakken van de ikea een must :p

Ik koop vaak een aantal kleine cadeautjes die ze dan verspreid over de reis krijgen. Zo hebben ze steeds weer wat anders om mes te spelen.
    En luisterboeken.

20. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.820
    113
    Vrouw
    oh goeie tip!

Deel Deze Pagina