Aaaaaaah, LUIZEN!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door TopperD, 24 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Vanmorgen weer de na de vakantie check gedaan op school. Ik ben lid van de luizenbrigade, maar trof bij mijn eigen meisje neten aan, bah. Meteen maar weer mee naar huis genomen, langs de Kruidvat en kammen en wassen. Gewoon het idee! Blèh.
    Zit een meisje in de klas die al vanaf de peuters luizen heeft. Dus waarschijnlijk heeft ze ze van haar en heeft dat in de vakantie lekker kunnen broeien. Heb twee luizen getroffen. Die heb ik naar het hiernamaals gestuurd. De komende dagen maar extra kammen.
    Ik kijk het haar zo vaak na, dat ik dit gemist heb. Stom! Nu maar hopen dat ze er snel weer vanaf is. De ouderwetse aanpak maar gedaan , bed afgehaald, knuffels naar buiten gezet en de luizenzak van school ook maar meegenomen om de wassen.
    Gewoon het idee al. Heb mijn zus mij ook meteen maar even laten checken. Heb nu zelf steeds jeuk.
    Sorry, moest het even kwijt.

2. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Vreselijk! Wij hadden ze ook van de week. Wat een horror! Tot overmaat van ramp had ik ze zelf ook. Nu beide luisvrij en morgen weer opnieuw in de shampoo...:x

3. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ter troost; hier was het nog erger. Dochter klaagde al enkele dagen over jeuk op haar hoofd, toevallig net nadat ze had gedouched en dus natte haren had. Ik heb haar dus meerdere dagen afgewimpeld "jaja schatje, de jeuk komt door je natte haren". Geen seconde aan luizen gedacht (raar hè? Vind ik zelf wel, achteraf)
    Toen ik na een dag of 3 dus toch maar eens ging kijken schrok ik me rot!!! Ik overdrijf niet als er honderden luizen op haar koppie zaten, krioelend door elkaar heen. Echt zoooo smerig.
    Zodra nu het woordje "jeuk" valt hier in huis, ben ik er als de kippen bij haha.

4. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Haha, nou, dat gebeurt je zeker geen tweede keer! Maar ik denk ook niet meteen aan luizen als ze een keer jeuk hebben. Ze hebben ook vaak genoeg zand in hun haar van het buitenspelen. Dat lijkt wel at op die neten. Maar gisteren had ze wel heel veel van die kleine zwarte plekjes en ze zaten vast. Maar als het goed is gaat nu alles dood en moeten we nog even blijven kammen. Zondag maar weer shampoo erin. Op naar luis rij haar!

Deel Deze Pagina