Hoe klinkt dit in Nederland? Kun je dit maken?

Discussie in 'Babynamen' gestart door SuzUK, 30 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuzUK

SuzUK Actief lid

18 nov 2009
    157
    0
    0
    Londen
    #1 SuzUK, 30 nov 2009
    Laatst bewerkt: 30 nov 2009
    Wees heel eerlijk in je antwoord alsjeblieft, zeg geen "ja" om me een plezier te doen of om me tzt voor gek te zetten :p

Ik woon in Engeland met een Italiaanse man. De kans is heel klein dat we ooit in Nederland te wonen komen maar het is niet volledig ondenkbaar.

We zitten over jongensnamen na te denken en een naam die heel lief en fris en origineel is in het Italiaans, Engels (en Grieks) is Nico.

Nu is Nico in Nederland (en vooral in Leiden waar ik vandaan kom hihi) vooral een naam van een gezellige zestiger met een eigen zaak. Niejkoow. Het is geen frisse kindernaam maar een beetje oubollig.

Kun je het maken je kind Nico te noemen? Gaan mijn Nederlandse familie en vrienden heel hard lachen als ze na de geboorte mijn sms-je lezen?

Het is zooo leuk in andere talen!

2. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    wat is er mis met de naam nico? mijn oom heet ook zo dus ben de naam ook gewend. Ik zou niet weten waarom iemand daar om zou lachen? smaken verschillen altijd.. weet ook zeker dat niet iedereen onze jongensnaam mooi gaan vinden maar er valt verder niet om te lachen

ik zou het gewoon doen

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik moet even wennen aan de naam, maar ik weet dat echt ELKE naam vanzelf lief en schattig word als hij bij een klein babytje hoort en dan is Nico eigenlijk leuk en origineel

4. SuzUK

SuzUK Actief lid

18 nov 2009
    157
    0
    0
    Londen
    Dat is het juist, het is een beetje een naam van een oom!

We hadden eerst Leo, wat ook zoooo leuk en stoer is in het Engels, maar me ook aan mijn oom in Heiloo doet denken.

We gaan niet voor Leo omdat het in het Engels als Lio wordt uitgesproken (wat ik heel leuk vind) en in het Nederlands/Italiaans als Leo (beetje oubollig) en we willen een naam die overal ongeveer hetzelfde klinkt (onze dochter heet Mia), vandaar dat Nico zo leuk zou kunnen zijn. Maar ik weet dus niet zo goed wat voor associatie mensen daarmee hebben...

5. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ik zie er niks mis mee.. ja sorry aan mij heb je eigenlijk niets omdat ik oorspronkelijk ook buitenlands ben ;)

6. miffy11

miffy11 Niet meer actief

toen ik je berichtje begon te lezen dacht ik: nu komt er een naam die in nederland zoiets betekend als poepzak ofzo. maar nee hoor, ik vind nico een hele normale naam!
    t is persoonlijk in nederland niet mijn smaak, maar kan me voorstellen dat het in engeland erg leuk is.
    oh en of je familie hard gaat lachen, valt wel mee lijkt me hoor. mijn dochter heet Mila, mijn ene oma dacht dat ze was vernoemd naar Milka, mijn andere oma heeft haar weken Lima genoemd. lijkt me dat je in iedere familie op iedere naam wel een reactie kan ontvangen die niet helemaal is wat je had gehoopt of verwacht. maar uiteindelijk went iedereen eraan, en het gaat er natuurlijk om wat jullie het mooiste vinden, niet jullie familie. (al blijft poepzak toch een uitzondering..)

even off topic: oh wat ben ik jaloers op je dat je in londen woont! heb zelf ruim 1.5 jaar in UK gewoond, en nog steeds spijt dat we zijn terug gekomen. morrissons en tesco zijn gewoon leuker dan albert heijn. wie weet, mag ik ooit nog terug.

7. SuzUK

SuzUK Actief lid

18 nov 2009
    157
    0
    0
    Londen
    Grappig, ik ben het juist zat hier (na in totaal 4 jaar). Heb jarenlang op warmere plekken gewoond en word gek van het klimaat hier (ben verwend...). En wanneer je eenmaal kids hebt is het hele verhaal met scholen vinden een enorm drama hier. Omdat er zoveel (onbetaalbare) privescholen zijn is het niveau van de openbare scholen nogal laag geworden (vooral in Londen) en is er dus een enorme druk om je kind in een van de betere openbare scholen te krijgen. Dat wordt voor ons misschien nog weleens de reden om uit Londen te vertrekken...

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.352
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

hier sluit ik me bij aan... gewoon een normale naam. Ik ken inderdaad een 60tiger, maar bij Baby te huur, heb ik ook een 18 jarig Nico gezien. Ik denk dat het voor alle leeftijden wel kan. Net als Willem - dat hoor ik ook in alle leeftijden.
    Het is niet mijn smaak (oftewel, ik zou mijn zoon zo niet noemen -onze jongensnaam was Finley) - dat niet, maar er is verder ook niks mis mee.

9. SuzUK

SuzUK Actief lid

18 nov 2009
    157
    0
    0
    Londen
    Misschien moeten we hem dan officieel Nicolas noemen met als roepnaam Nico. Dan kan hij altijd nog naar Nicolas teruggrijpen mochten we ooit in Nederland terechtkomen en hij de naam daar niets vinden.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.352
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat vind ik ook érg mooi.. Nicolas - kortweg Nico

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik werk in de kinderopvang en we hebben meerdere nico's. prima naam hoor!

12. miffy11

miffy11 Niet meer actief

dat heb ik inderdaad ook gehoord, wij hebben ook nog even gekeken richting londen, dat was qua vluchten ook wat makkelijker bereikbaar met nl dan waar wij zaten, maar dat was inderdaad ook de reden waarom we besloten hebben dat nu even niet te doen. maar of nederland nou zon goede beslissing was? ben blij dat we dichtbij familie zitten hoor, en ook met mijn zwangerschap nu hier is het wel ideaal, maar heb echt heimwee.
    waar wij zaten was het klimaat niet heel veel beter, maar ik zou er echt een moord voor doen om een lekker kopje warme chocomel aan zee te drinken terwijl je die enorme golven zag door de storm. raar dat je zelfs dat gaat missen. (wij zaten 40 mijl west van glasgow in north-ayrshire. klein dorpje, lijkt in niks op londen, maar t zijn toch de stomme dingen die je gaat missen. de kerst reclame van M&S staat hoog in mijn lijstje nu. en jeremy kyle natuurlijk :D)

weer even terug on topic, vind Nicolas wel echt een super leuke naam!!

13. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Mijn broertje heet Nicolas, roepnaam Niek..
    Maar, vind Nico prima hunnen hoor..:)

14. 4days

4days Niet meer actief

Ik vind het een prima naam hoor! Niets mis mee. Ik dacht ook totaal niet aan oude mannetjes toen ik hem hoorde. ;)

15. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Als ik aan Nico denk, denk ik aan het tv programma eigen huis en tuin. Maar dat programma is nu al verouderd en over een paar jaar kent niemand het meer.

Ik zou gewoon voor Nico kiezen, want volgens mij zijn jullie er helemaal weg van.

16. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Prima naam hoor! Zkr niet gek.

En als je twijfelt mag ik dan nog een suggestie doen? Ik hoorde je al over Nicolas, maar wat vind je van Nicolai? (spreek je uit als Niekolij)

17. SuzUK

SuzUK Actief lid

18 nov 2009
    157
    0
    0
    Londen
    Nicolai is ook prachtig, maar ik weet nu al dat mijn man dat te ver gezocht vindt. Hij houdt het het liefst bij Italiaans/Engels/Nederlands :)

18. emje

emje Niet meer actief

ik vind de naam nico leuk! niet oudbollig. zou het gewoon doen :)

19. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Ik vind het geen gekke naam, zou hem zelf niet kiezen maar vind het zeker kunnen voor een baby. Heb ook nog even gekeken maar vorig jaar zijn er nog 13 Nico's geboren.
    En anders Nicola, de italiaanse versie van Nico? Alhoewel ik dan wel moet denken aan de aardappels..

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Leuke naam. Nicolas.

Bij ons in de familie een veel voorkomende naam. Opa, ooms maar ook neven van rond de 20. Die wonen niet allemaal in Friesland maar over het land.

Deel Deze Pagina