Hoe klinkt dit in Nederland? Kun je dit maken?

Discussie in 'Babynamen' gestart door SuzUK, 30 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuzUK

SuzUK Actief lid

18 nov 2009
    157
    0
    0
    Londen
    Hahaha aardappelen, dat was ik weer even vergeten (woon al lang niet meer in Nederland). Nicola vind ik zeker mooi maar in Engeland is er een meisjesnaam met dezelfde spelling (maar uitgesproken als NIK-kola i.p.v. de mannelijke versie nie-KOO-la), dus dat doen we liever niet.

Bedankt voor het meedenken! :)
    Iedereen trouwens!

2. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    De Nico die IK ken is een zeventiger.... oudere gezellige man, met eigen bedrijf :D. ...serieus....

maar waarom zou je het NIET doen?

De Nico's die nu 70 zijn, zijn toch ook ooit baby geweest?

3. SuzUK

SuzUK Actief lid

18 nov 2009
    157
    0
    0
    Londen
    Ha wat grappig, was mijn beschrijving toch niet helemaal incorrect!

Ik wil een naam die een frisse associatie heeft en Nico heeft dat nu eenmaal niet in Nederland... maar wel hier. Dus misschien moet ik me er gewoon overheen zetten!

4. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Ik ken een klein jongetje dat Nico heet dus ik vind het een prima naam. Bovendien is dat ook nog eens een hartstikke leuk jongetje :)

5. SuzUK

SuzUK Actief lid

18 nov 2009
    157
    0
    0
    Londen
    Dat helpt altijd enorm he! Zal ik dan ook maar een heel leuk klein jongetje maken?

(of meisje, maar we zijn nu even met jongensnamen bezig)

6. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Is een hele gewone naam hoor, kan prima.

7. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Vind het ook een normale naam. Misschien des te leuker omdat je hem niet meer zo veel hoort.

8. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Heb zelf een hele verkeerde associatie bij de naam Nico, dus ik vind het niets. Maar misschien als ik een klein schattig kindje zie met die naam dat het een hele andere betekenis krijgt.
    Maar jong en fris vind ik het niet, sorry...

9. misa

misa Niet meer actief

Is toch niets mis met die naam? xxx

10. Bernie

Bernie Actief lid

11 feb 2009
    258
    17
    18
    Ik ken ook twee kleine "'Nico's", die wel allebei Nicolas/Nicholas heten (Fr/En). Wij zitten ook altijd met het probleem een voldoende 'internationale' naam te vinden (uitspreekbaar in NL/FR/EN/SP). Persoonlijk zou ik ook gaan voor de langere versie: Je kunt je kindje zelf altijd Nico noemen en later kan hij zelf kiezen. Als ik me je kindje als student in Nederland voorstel, vind ik 'Nicolas' mooier dan Nico (en eigenlijk in het Engels ook). In het Nederlands wordt Nico al snel "Niekko" en in het Engels "Nicco".
    Wij vinden Leo(nardo) nog altijd heel mooi; als we nog eens een jongentje mochten krijgen....

11. SuzUK

SuzUK Actief lid

18 nov 2009
    157
    0
    0
    Londen
    Goeie! Ik ga eens een poll op mijn Engelse forum plaatsen om te zien of mensen (in het Engels) NEE-co of NIC-co zouden zeggen, had nog niet eens aan Nicco gedacht en dat vind ik inderdaad niets.

Leo is te gek in het Engels en eigenlijk ook in het Spaans/Frans/Italiaans maar is in Nederland weer een beetje een oom-naam maargoed, Leonardo is een heel ander verhaal.

We hebben ook Enzo op de lijst staan maar mijn man is nog niet helemaal overtuigd (hij houdt van Ferrari / Formule 1 en wil juist daarom geen naam geven die mensen doet denken dat hij zijn zoon naar zijn hobby heeft vernoemd, pppfff).

Luca is ook super vind ik als we het dan toch over internationaal uitspreekbare namen hebben. Mijn zus' zoontje heet al Luuk dus dat kan ik helaas niet echt maken :(

12. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    En wat denk je van de spelling Niico of Nyco of Niko of Nyko? Dan is het metteen duidelijk dat het niet als niekoo uitgesproken word maars als nijkoo. (of in geval van Niico, nieiekoo)

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    ik vind nico ook ni mooi.. sorry..

14. Shyen

Shyen Actief lid

7 sep 2009
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nico is toch een hele normale naam?? Ik vind dat het kan :D
    In 2008 is deze naam trouwens 13x gegeven.

Deel Deze Pagina