Niet misselijk, is dat wel goed?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mikkie0611, Feb 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mikkie0611

Nov 12, 2013
    61
    1
    8
    NULL
    Amsterdam
    Lieve dames,

Ik zit nu in mijn 7de week. Een vriendin van mij is 10 weken en zij gaf aan heel misselijk te zijn geweest in week 6 en 7. Ook geeft zij aan dat dat juist heel goed is, om dat dit zou betekenen dat je veel zwangerschapshormoon hebt. Ik voel dus nog helemaal niets: totaal niet misselijk en geen gevoelige borsten etc. Ik heb pas volgende week mijn eerste echo, en maak mij nu zorgen omdat ik dus helemaal geen verschijnselen heb. (Wel zijn mijn testen gewoon nog steeds positief). Hebben sommigen van jullie hier ervaring mee?

Liefs xx

2. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

May 9, 2012
    1,689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
  3. ikkiee

ikkiee Bekend lid

Aug 1, 2013
    760
    242
    43
    NULL
    NULL
    maak je niet druk meid!
    iedereen reageert anders
    ik ben nooit misselijk geweest ook niet de eerste weken
    ik was 11 weken zwanger toen ik er toevallig achter kwam dat ik zwanger was geen kwaaltjes niks dus het zegt helemaal niks kijk maar naar mijn banner! lekker genieten joh

4. amg

amg Lid

Jan 8, 2013
    74
    19
    8
    Nederland
    Bij mij was het precies zo. Ik durfde pas te geloven dat ik echt zwanger was na mijn eerste echo. Ik was zo blij toen de echoscopiste zei: "Nou er zit toch echt een baby in je buik hoor!" Ik ben geen dag misselijk geweest! Wees maar blij, je hebt geluk!

5. Bailey2005

Bailey2005 Actief lid

Jan 23, 2014
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit nu in de achtste week en ben ook nog geen moment misselijk geweest. Vorige week een vroege echo gehad en we zagen een hartje kloppen. Dus niet misselijk zijn zegt niet altijd wat! :)

6. patries88

patries88 Lid

Mar 10, 2011
    88
    0
    6
    Ooh wat zou ik graag met je willen ruilen!!
    Niet iedereen hoeft misselijk te zijn, ik heb geloof ik de misselijkheid van alle andere zwangere ;)

7. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou blij zijn als ik jou was! Gelukkig ben ik ook niet misselijk geweest, alleen maar heel moe.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Drie keer zwanger, drie keer niet misselijk geweest. Waarvan twee gezonde dochters. Dus het zegt niets over een goede of "slechte" zwangerschap

9. NiJO

NiJO Actief lid

Jun 22, 2007
    210
    0
    0
    Mijn eerste 2 zwangerschappen geen dag misselijk geweest en mijn kindjes zijn alweer 4 en 3 jaar oud.
    Deze zwangerschap wel wat misselijk geweest, maar nauwelijks gespuugd en het trappelt al flink in mijn buik.
    Maak je dus niet druk, wel of niet misselijk zegt eigenlijk helemaal niets.

10. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook nooit misselijk geweest, alleen bij veel te laat eten dan werd ik misselijk, nu al 28 weken zwanger en alles ziet er prima uit.

11. winky

winky Bekend lid

May 12, 2013
    665
    0
    0
    Hier tijdens de zwangerschap geen seconde misselijk geweest. En alles is goed gegaan

12. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

Oct 25, 2011
    359
    0
    0
    Dit is mijn 3e zwangerschap en ben geen een keer misselijk geweest dus je hoeft helemaal niet misselijk te zijn om toch zwanger te zijn

13. masu

masu VIP lid

Jan 5, 2010
    7,185
    0
    0
    Brabant
    Ik ben ook helemaal niet misselijk geweest. Bij deze zwangerschap niet (en toch al 3 goede echo's gehad) en bij de zwangerschap van mijn dochter ook niet. Zegt dus helemaal niks. We hebben gewoon mazzel. :D

14. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

Sep 28, 2011
    1,490
    0
    0
    maak je niet te druk ieder zwangerschap is anders en de 1 is ziek en de ander heeft nergens last van. ik heb vier kids en bij geen een zwangerschap ziek geweest

15. Mikkie0611

Nov 12, 2013
    61
    1
    8
    NULL
    Amsterdam
    Lieve dames, bedankt voor alle berichtjes! Ik ben helemaal gerustgesteld. Ik zal een berichtje posten na mijn echo volgende week donderdag

16. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Ik vroeg het toevallig gisteren nog aan de verloskundige, of het niet goed is dat ik nooit misselijk ben (12 weken nu). Maar ze zei dat dat heel normaal is, en een heleboel vrouwen daar geen last van hebben :)
    Ik duim voor je, voor een goede echo!

17. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Dat is onzin. Het wel/niet hebben van zwangerschapsklachten zegt helemaal niets over het verloop van de zwangerschap. Daar kan je geen enkele zekerheid (of juist onzekerheid) uit halen.

18. Pino83

Pino83 Actief lid

Jan 21, 2014
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ikben ook nog niet misselijk en hoop dat dat zo blijft.jaren geleden had ik paniekaanvaalen (is nu over hoor) en was ik altijdbang voor overgeven...dus had er de 1e week wel moeite mee..omdat ik bang was het te worden, maar tot nu toe geluk gehad

19. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

Oct 23, 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Wees blij!! Tuurlijk zou je graag bevestiging hebben dat je zwanger bent, maar die krijg je vanzelf ;) Je hebt echt geluk zonder kwaaltjes

20. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Ik denk dat dat hele "dat is goed want dan heb je veel zwangerschapshormoon" verhaal eerder een troost is van, joh, die misselijkheid is ergens voor. Geef het een reden en een doel en dan wordt het draagbaarder. En in zekere zin is dat ook wel zo, want als je misselijk bent dan heb je ook veel hCG. Maar de misselijkheid is een reactie van je lichaam en niet elk lichaam reageert misselijk op hCG. ;)

Share This Page