hoi, ik heb een tricot slen gekregen, maar vind hem erg lang en warm.. is er misschien een andere manier om hem te knopen? mijn kindje is 5 maand, en ik knoop hem nu gekruisd over de rug. jullie snappen vast wel welke ik dan bedoel ik zet mn kindje nu gewoon rechtop met zn gezicht naar mij toe. is er nog een andere manier? ik vind m of te hoog zitten, of hij is te laag, en slungelt er wat bij.. dus hoe doen jullie dat knopen? misschien met fotos?
Ik gebruik meestal ook die knoop, FWCC of Wickelkreuztrage heet dat. Je kunt evt de doek in de lengte dubbelvouwen, dan heb je niet van die brede banen over je rug. De ideale hoogte is zo dat je je baby met gemak een kusje op zijn hoofd kan geven. En zorg dat het echt goed strak zit, te strak is bijna niet mogelijk, en hoe strakker, hoe beter en lekkerder hij zit en hoe fijner het ook voor jou draagt. Rechtop met het gezichtje naar je toe is voor een baby de fijnste manier om gedragen te worden. Als hij wil kan hij zo om zich heen kijken, als hij niet wil, kan hij lekker zijn hoofdje tegen jou aanleggen om te slapen of zich af te sluiten voor de drukte om hem heen. Eventueel zou je hem ook op je rug kunnen dragen, als je dat fijner vindt. Op www.dragen-en-voeden.nl kun je heel veel tips en ervaringen lezen.
Misschien is het tijd om een geweven doek te nemen. Tricot is natuurlijk erg warm, en als het kindje zwaarder wordt dan gaat dat inderdaad een beetje hangen. Hier een gebruiksaanwijzing voor de FWCC The Wrap Cross Carry Calin Bleu, , Baby slings, baby carriers, baby backpacks, Child carriers
Ik heb ook een tricotslen en is idd erg warm. Ik krijg ook ontzettend last van mijn rug ervan terwijl mijn zoontje niet eens een echt zwaargewicht is.
bedankt voor de reacties, maar kan helaas nog niet iets vinden waarvan ik zeg van ja, dat ga ik proberen.. hebben jullie ook alleen de standaard knoop techniek gebruikt? op de rug durf ik nog niet, wil eerst even de handigheid krijgen en nee ik heb geen gebruiksaanwijzing, alleen die van internet..
Hier ook 'n FWCC-fan... In 't begin heb ik de kreuzwiege nog wel eens geknoopt, maar dat vond ik niet prettig voor Hanne, dus daar ben ik snel mee opgehouden.. @Wup: ik weet niet heel veel van doeken, maar is jouw zoontje niet zo groot, dat ie beter in 'n geweven doek gedragen zou kunnen worden? Je hoort vaak dat als kindjes groter worden, het dragen in een tricot-doek niet meer zo fijn is...
Met een tricot slen wordt niet aangeraden om te dragen op de rug, ondanks dat het in de handleiding staat. Een tricot doek is meestal warmer dan een geweven doek. Het is belangrijk dat je de doek goed strak voorknoopt. Dragen in een elastische doek met oudere kindjes is echt wel mogelijk, ik voeg even een foto toe van m'n 8mnd oude zoontje in de tricot slen.
Op dragen en voeden kun je misschien een doek lenen van iemand (of bevoelen als er een draagmoeder bij je in de buurt woont). Dubbel vouwen om de doek smaller te maken zou ik niet dus als je hem nu al te warm vind. Tricot's zijn erg warme doeken.
Neen, ik heb de doek niet dubbelgevouwen. Ik heb hem gewoon omgeknoopt en op het laatst, de rail dit aan de binnenkant, aan m'n nek zit, naar buiten omgeslagen. Het is dat het met m'n laptop niet lukt om filmpjes up te loaden, anders had ik het eens gefilmd hoe ik het precies doe.
Jammer, had graag een filmpje er van gezien. In de gebruiksaanwijzing lijkt het nml ook of ze em omgeslagen hebben.
Het is me gisteravond toch nog gelukt om iets op beeld te krijgen. Het is niet van superkwaliteit, maar zo heb je toch een idee. Het was al donker en ik was moe Ik kan eventueel wel nog eens kijken om het opnieuw te maken, mocht dit gewenst zijn en dan wel met commentaar. Filmpje
Ik heb een geweven doek en heb Julia meestal recht voor me (HOPPEDIZ® - Tragetuch Online-Shop - Wickel X-Trage) of op mijn heup (HOPPEDIZ® - Tragetuch Online-Shop - Einfacher Hüftsitz (Knoten vorne)). Ik heb ook een doek van Hoppediz en die zijn echt super! Ik heb een doek van 4.60 geloof ik, Das Leichte. Dat is een dunnere doek (dus niet te warm) en knoopt echt super gemakkelijk. Er zit ook een boek bij met wel 10 verschillende knooptechnieken!
Er zit toch nog altijd een verschil tussen elastische doeken en geweven doeken qua knooptechnieken. Ik vind een elastische doek en geweven doek niet te vergelijken.
wij hebben 2 doeken, manlief een tricot zwart en ikke een zuurstok roze tricot met katoenen tussenzet van draagdoek.nl ik gebruik de knooptechnieken die op hun site staan die heb je zo onder de knie en het is even puzzelen hoe je de kleine erdan in moet zette/hanngen/liggen maar daarna dubbel plezier we dragen haar nu in de foetushouding als ze erg moe is en anders zoals de foto eerder in het toppic met het giicht naar ons toe 'zittend' op de foto is ze in de foetushouding alleen ze was nog klaarwakker waren aan t uitproberen