Ik had het van tevoren nooit (NOOIT) verwacht, maar ik geef alweer bijna een jaar borstvoeding... Als mijn zoontje een jaar is, wil ik eigenlijk wel stoppen met kolven. Ik ben daar nl. best wel klaar mee, en vindt het fijn om op m'n werk weer tijd voor mezelf te hebben. (En ook weer eens tijd om met collega's te lunchen ) Maar goed. Ik kan misschien nog best s ochtends en s avonds voeden. Alleen weet ik niet zo goed hoe ik dat aan moet pakken. Hij krijgt nu vier keer per dag bv (s ochtends en s avonds en twee keer overdag - zo rond de lunch en ergens op de middag). Waarschijnlijk moet ik de middagvoeding eerst laten vallen en daarna de "lunchvoeding"? En in hoeveel dagen dan? En wat ik me nu afvraag: is het nou echt nodig om dan op beide tijden ook melk te geven? (Wij drinken immers ook niet om 15 uur een glas melk, maar thee, of iets anders.) Dus... Hoe dit aan te pakken?
Zelf voedde ik op de dagen dat ik thuis was gewoon op verzoek, dus in jouw geval die 4 keer en kreeg ze op het kdv gewoon melk bij de lunch. Ze hoeven maar 300 ml aan zuivel binnen te krijgen, dus ook met alleen een ochtend en avondvoeding en een bekertje melk tussen de middag is dat voldoende. Dus rond 15.00 uur kun je als dan overdag dus niet meer voedt, ook gerust een beetje thee of water (of wat dan ook) geven.
Hier zaten we rond die tijd op een ochtend, avond en middagvoeding (middag paar slokjes hoor). Heb hier er toen voor gekozen 's middags een bordje pap te geven van koemelk. Daarnaast kreeg ze ook een beetje yoghurt na het avondeten en zo werden hier langzaamaan de drinkmomenten steeds korter (middag en avond). Middag is nu vervallen en zit dus op 2 voedingen (1 volwaardig in de ochtend, 1 minimaal voor het slapen).
Ik zou thuis gewoon onbeperkt op verzoek laten drinken en op het werk het kolven rustig afbouwen. Je borsten zijn nu wel zo flexibel waarschijnlijk dat ze die verschillen wel aankunnen.