Valerie is echt altijd aan het jengelen en zeuren als ik aan het koken ben. Aan me benen trekken, vervelend doen in de keuken, aan het eten van de kat zitten...zucht! Ik zet haar soms op het aanrecht, dan kan ze een beetje zien wat ik doe (wel op gepaste afstand natuurlijk). En soms geef ik haar haar barbapapa bordje en een lepeltje of een garde, een soeplepel etc. Dan kan ze daar een beetje mee spelen. Kan alleen nooit echt rustig koken, en krijg er echt steeds meer een hekel aan. Het eindigt meestal met een jankend/jengelend kind en een gestresste mama.
ik zet ze in de box maar meestal als ik zeg: ga weg en ik geef ze een klein duwtje tegen dr billen dan loopt ze weer naar de kamer hahaha
haha hier ook. Dan gaat ze een ander boekje halen en komt dat weer brengen zodat mama dáár weer uit moet voorlezen
Hihihi dit heb ik ook uitgeprobeerd, werkt voor geen meter! Ik zette hem in de kinderstoel aan tafel (staat naast het aanrecht), gaf hem een bakje met rijstkorrels en een lepel en hij ging eerst heel netjes erin 'roeren' (voor zover een dreumes die motoriek heeft hihi). Maar een tijdje later keek ik weer om, zat meneer de rijst op te eten (En vanochtend zag ik de rijstkorreltjes in z'n luier hahaha)
Hier precies zo! Soms geef ik haar een pollepel of een bakje met iets erin en ze is weer helemaal happy haha, en idd een stukje komkommer etc.
Ik kook eigenlijk altijd als ze slaapt in de middag, en dan warm ik het later op. Vlees probeer ik zo veel mogelijk pas te bakken als mn vriend thuis is, maar desnoods warm ik dat ook op. Als ik s middags niet kan koken door omstandigheden dan zet ik haar voor de keuken in de gang om te spelen ( hoewel ze de laatste tijd mijn slippers opeet , dus dat doen we nu niet meer) of ik zet haar in de kinderstoel met een speelgoedje, samen liedjes zingen etc. Ze kan zich nl nu nog erg bescheuren om de manier waarop ik wortels schil
Ik zet eigenlijk altijd de TV aan als ik ga koken. Dat is ook zijn rustmomentje van het einde van de dag. Dan is ie vaak wat moe, heeft ie geen zin meer om te spelen en ik kan de afleiding goed gebruiken om even te koken
Tot 18 maanden zat meneertje in de box en daarna in de kinderstoel aan de eettafel (open keuken). Even een boekje lezen, een rustmoment. Werkt nog steeds heel goed. Mijn zoontje weet trouwens heel goed dat hij uit de buurt moet blijven als ik aan het koken ben.
voor de tv, lekker even sesamstraat kijken. in de eetstoel aan tafel zetten dat pikt mijn zoontje echt niet.
Ik was altijd al voorzichtig, maar sinds het dochtertje van vrienden van ons ernstige brandwonden heeft opgelopen, moet zoonlief in de box tijdens het koken. Soms met de tv aan, soms alleen met speelgoed.
Ik zet mn dochter (20 maanden) in de kinderstoel en dan een dvdtje op of geef haar pannetjes en ander gerei zodat ze ook kan koken Of zet haar aan het tekenen, geef haar een boekje te lezen. Ze vind het allemaal wel best eigenlijk