Hoe kolven op het werk afbouwen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Noeska, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Dochterlief wordt over een kleine 3 weekjes alweer een jaar en dan loopt mijn kolfrecht af. Ik kolf nu nog 1 keer op mijn werk (3 dagen pw), meestal zo'n 300 cc. Ze drinkt bij de opvang nog 1 flesje van 120-150 cc, ik heb dus ondertussen genoeg voorraad om haar voorlopig nog wel dat ene flesje te geven als ik gestopt ben met kolven.

Maar hoe pak ik dat aan? Ik ben al begonnen met het kolven op te schuiven, ik kolf nu tussen 2 en 3, heel veel later lukt nog niet dan sta ik echt op klappen. Ik ben deze week ook iets korter gaan kolven, dat wel de druk er goed af is maar niet leeg gekolft, ik heb dan alleen een uur later alweer gespannen borsten. DL drinkt pas weer als ze rond 19:00-19:30 naar bed gaat.

Op mijn vrije dagen drinkt ze nog wel 1 a 2 (soms 3) keer overdag bij mij voor het slapen gaan. Gaat het dan wel lukken om het kolven af te bouwen? Of zal ik dat, zolang ze overdag nog bij me wil drinken moeten blijven doen? Ik ben na een jaar echt wel klaar met kolven dus ik hoop eigenlijk wel af te kunnen bouwen...

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Er zijn volgens mij ook wel meiden die ervaring hebben met wel life drinken overdag maar op werkdagen niet kolven. Zelf ben ik toen helemaal gestopt met voeden overdag. Ik heb net als jij zegt telkens wat korter gekolfd. Ging eigenlijk best goed. Maar kolfde toen dan ook geen 300ml per keer.. Scheelt wellicht ook. Hopelijk hebben anderen betere tips!

Deel Deze Pagina