Pijn bij aanhappen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Diesje, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diesje

Diesje Lid

17 dec 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik mijn baby aanleg dan doet dat zo'n pijn. Het is echt alleen het beetpakken dat pijn doet vervolgens doet het drinken geen pijn meer. Is dit normaal??

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Dat had ik de eerste maand ook en is opeens weg gegaan. Nu nergens meer last van

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    ik had het de eerst 1,5 week, daarna ging de pijn weg. Misschien een lactatiedeskundige mee laten kijken? Weet niet hoe oud je kindje is.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Ik had dat ook de eerste weken, ging idd opeens over.

5. Diesje

Diesje Lid

17 dec 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kindje is bijna 2 weken oud.

6. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    let wel goed op of je kindje geen wit mondje heeft, en of je tepels niet erg rood zijn, want ik had ook echt messtekende pijnen en hier was het spruw..

7. Diesje

Diesje Lid

17 dec 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mondje is niet wit. Maar na voeding heb ik wel een wit plekje op tepel, wat na een tijdje weer rood kleurt. En tepel tintelt nog na elke voeding. Is dat ook een teken van spruw?

8. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    dat het even wit is na het drinken is normaal.. maar je tepels horen niet rood te zijn, maar roze.. normaal gesproken..... maar dat hoeft niet van spruw te komen.... maar kan wel.... ik zou wel eens goed in het mondje kijken of je geen witte stipjes ziet.

9. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier was het ook gevoelig eerste weken en werden mijn tepels ook wat rood (geen spruw).
    Bij mij moesten mijn tepels een beetje wennen en goed opletten met nauwkeurig aanleggen. Nu nergens last meer van.

10. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik heb dat in de eerste week ook gehad, als mijn mannetje aan hapte dan deed het soms zo'n pijn dat ik er van moest huilen, en ik heb echt een hoge pijngrens. Later bleek dat hij niet helemaal goed aanhapte, dus ik kreeg allemaal kleine kloofjes op mijn tepels (hij zoog het stuk) na een paar dagen werd het minder (toen ik wist hoe hij goed moest aanhappen) en ging het steeds beter.
    Kan je niet een lactatiekundige bellen en even mee laten kijken? Als het op een gegeven moment allemaal goed loopt met voeden, is het echt genieten met je kindje aan de borst, succes:D

11. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Als je tepel een wit streepje heeft na het voeden is het waarschijnlijk zo dat hij niet goed aangelegd is. Als je hele tepel of een groter gedeelte van je tepel wit wordt na het drinken kan het zijn dat je vaatkramp hebt, ook wel syndroom van reynaud genoemd, Google er maar op. Ik heb dit ook en doet echt erg veel pijn! Ik zou een Lactatiekundige bellen en mee laten kijken met een voeding!

Deel Deze Pagina