wennen aan deryan travelcot/campingbedje??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door heppiedepeppie, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Aankomend weekend gaan we voor het eerst naar mijn schoonouders met Lucas. We hebben niet zo heel veel contact met hen (vind ik ook niet zo erg;)) maar nu gaan we dus een dagje daarheen. Het is niet bij de deur dus zijn we daar de hele dag.

We hebben een tijd geleden een deryan travelcot gekocht vanwege de ruimte besparing met vervoeren én omdat ik daar goede dingen over lees. Maar mijn vraag is: moet ik Lucas daar aan laten wennen door hem daar thuis al een keer in te leggen?

Probleem is een beetje dat hij eigenlijk alleen in een bedje slaapt. Bij mijn ouders heeft hij een eigen kamertje, we gaan daar iedere maand een weekend heen en daar slaapt hij prima. Zelfde bedje, zelfde knuffeltjes e.d.
    Maar bij mijn schoonouders is hij dus nog nooit geweest, zij hebben ook helemaal niets wat speelgoed of zo betreft, dus we moeten alles van thuis meenemen.

Ik ben heel bang dat hij daar niet wil slapen en dat ik dan aan het einde van de dag een totaal overstuur kind heb. Daarbij gaat hij vanaf morgen ook voor het eerst 3 dagen per week naar het KDV dus ik baal eigenlijk dat dit allemaal tegelijk komt.

Wie heeft ervaring met de travelcot en hoe kan ik dit het beste aanpakken?? En zet ik deze op de grond of op een bed?

2. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Wij hebben hem gewoon meegenomen en erin gelegd, hij went er vanzelf aan, nooit problemen mee gehad. Al was hij wel heel jong toen hij er voor het eerst in ging, dus snapte hij het toch niet. Hij slaapt in deryan, campingbedje en thuis in zijn peuterbed. Op een gegeven moment zijn ze gewoon moe hoor en slapen ze overal. Hun knuffeltje is belangrijker dan het bedje, dat knuffeltje is al vertrouwd en dan valt de rest wel mee, wij hebben nooit geoefend in ieder geval.

3. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    zie nu dat hij 3 maanden is, dan slaapt hij echt wel gewoon in het tentje hoor, snappen ze nog niet echt, en eruit vallen kunnen ze niet, hij zit helemaal dicht ;)

4. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Oh dan gaan we het maar gewoon eens proberen, al moet ik zeggen dat Lucas wel volhoud als hij niet wil slapen, dan blijft hij gewoon 2 uur huilen...en das natuurlijk ook niet de bedoeling.
    Maar als wij er niet te moeilijk over doen, voelt hij dat misschien ook dat het goed is

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik heb dat bij mijn dochter wel gedaan ;)

Toen ze 2 maanden was wilde ze absoluut niet slapen toen we bij mijn moeder waren en met 3 maanden ook niet.
    Als we bij vrienden waren was dit ook drama.

Ik heb haar daarom een paar keer thuis op een andere kamer in het campingbedje laten slapen en nu gaat het stukke beter.
    Ze slaapt nergens anders dan in bed, niet met wandelen niet in de auto echt alleen in bed.

6. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ik zou ook oefenen thuis. Wij hebben hetzelfde 'probleem' als vlinder. Onze dochter slaapt ook alleen thuis in haar eigen bedje. We blijven het proberen op andere plekken maar ze raakt dan elke keer weer overstuur. Heel soms lukt het nog bij mijn ouders, maar op andere plekken wil het echt niet lukken.

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Wat soms ook wel eens kan helpen is het eigen ledikantmatrasje erin leggen ;)

8. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Inderdaad een knuffeltje meenemen wat hij herkent en misschien inderdaad het ledikantmatrasje als het echt nodig is.
    Lees wel dat hij wel bij andere mensen kan slapen, dat is natuurlijk al een groot pluspunt...

Succes ook op het KDV maar uiteindelijk komt het toch wel goed hoor. Stijn sliep hier alleen maar bij ons in de armen/op de borst en toen moest hij ook naar het KDV. Geleidelijk aan ging het steeds beter en nu gaat het overal eigenlijk heel erg goed.

Succes!!

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dat gaat niet lukken met je deryan hoor, je matras is recht terwijl de deryan ovaal is. Wel kun je er een bekend slaapzakje en een knuffeltje erin leggen.

10. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    En als het echt niet lukt, kun je altijd nog bij 'm gaan liggen. Ook niet ideaal, maar je moet dan afwegen of je een huilerig kindje of "ongezellig" (ook wel lekker, even weg uit de "drukte";)) wilt.

Succes, toch veel plezier! En succes op het KDV!

11. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    bedankt voor jullie reacties!
    Als het echt niet gaat, gaan we naar huis, dat heb ik al heel resoluut tegen mijn man gezegd :)

Vandaag heeft hij op het kdv 2x45 min geslapen dus dat viel me niet tegen! Bij mijn ouders slaapt hij beter dan thuis, daar is hij voor het eerst gaan doorslapen.

We nemen idd zijn slaapzakje en knuffels mee. Ik heb zo'n knuffel met een muziekje, die zetten we er bij. Matrasje gaat idd niet lukken omdat de deryan veel kleiner én ovaal is.

Ik denk dat als ik de deryan in een andere kamer in ons huis zet met hem erin dat het niet gaat werken, ik kan het wel proberen. Maar het is natuurlijk nu al zo onrustig vanwege het kdv waar hij ook aan moet wennen.

Deel Deze Pagina