Wat geven jullie met keelontsteking?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vero0504, 11 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Ik vermoed dat onze dochter van bijna 9 mnd beginnende keelontsteking heeft.

Vooralsnog geen gejammer van pijn maar alleen warmteontwijkend gedrag: sinds donderdag flessen melk laten staan, warm eten weigeren. Eten weigeren (behalve bepaalde groenten) of dr melkfles laten staan is nog nooit voorgekomen. Man belde me niet voor niks in paniek

Wat geven jullie bij keelontsteking om de boel te verzachten? Naast koud spul en paracetamol bedoel ik dan. (Paracetamol haalt hier niks uit weten we, dus we hebben ibuprofen als t echt te erg wordt.)

Vooralsnog krijgen we er voldoende melk en eten in dus nog geen drama's maar dat kan nog keren. Zodoende maar hier eens polsen.

Even als achtergrond: Afgelopen 3 weken hebben we de jackpot te pakken met dr. 6 tandjes die tegelijk doorkomen (de hoektanden zijn nog niet helemaal door).

Ze heeft een flinke verkoudheid opgepikt bij de kdv 2.5 week geleden en die heeft ze nog met wat hoesten (voornamelijk in de avond) voor een hoestbui zit er zo'n fantastisch reuteltje onder dr ademhaling die ik met argusogen in de gaten houd (ben dr geen fan van maar t klinkt nog oke, hinderlijk maar niet te zot).

Ze heeft 3 dagen verhoging en koorts gehad, dat is inmiddels een week geleden en gelukkig weer weg. Heeft toen heel veel geslapen maar dronk en at nog top.Oorontsteking heeft ze niet, daar letten we heel erg op ivm mijn man en zijn 10 jaar lange historie daarmee, ik mag overal aankomen en ze grijpt er zelf ook niet naar.

Sinds afgelopen vrijdag heeft ze dr ochtendslaapje over boord gegooid, dus jippie ook nog die sprong erbij.

Sinds donderdagavond laat ze flessen staan (soms gewoon 160ml van dr 200). Dat heeft ze in heel dr leven nog nooit gedaan!!!

We zaten super stabiel op 3x180+6, fruithap, boterham, groente, toetje en beginnende met een water/sapje (vindt ze nog wat vreemd) als t heel warm was of dr groentehap of fruithap was niks dan kreeg ze nog een 4e fles in de avond laat.

Momenteel maar weer meerdere aanbiedingen van flessen om toch op 600ml melk uit te komen. We geven m al wat koeler dan normaal (net een hele fles gedronken, jaaaay!) maar groente hoeven we nog steeds niet te geven, zelfs dr favoriet weigert ze.

Alles wat koel of op kamertemperatuur is (fruit) eet ze weer wel dus focussen we ons daar maar op. Gekoelde bijtringen vindt ze nu ook ineens top (moest er nooit wat van hebben), al staat ze nu met de warme te zwaaien en moet ik m wisselen voor dr. :)

Hopelijk is ze snel weer de oude. Mis dr luidkeelse uitbundige gekraai, ongeacht t tijdstip. Nu speelt ze nog wel en ze kwebbelt maar dr 'goedemorgen ik ben waaaaaaaakker' klinkt nu toch een stuk minder enthousiast. :(

2. Betsy

Betsy Niet meer actief

Bo heeft ooit keelontsteking gehad en die weigerde ook heel veel voeding. Het enige wat ze dronk was koude melk (uit de koelkast) en koude fruithap. Heb ook een paar keer smoothie gemaakt van melk en gepureerd fruit. En ijsjes zelf maken van gepureerde fruit. Lekker koud om op te sabbelen, verzacht een beetje en ze krijgt toch weer wat vocht binnen.

Kreeg in totaal rond de 500 cc aan voeding/vocht binnen en dat heeft een dag of 5 geduurd. Daarna ging het langzaam beter.

Sterkte!

(Ps: ze heeft hierna nooit meer warme melk gedronken....)

Vero0504 vindt dit leuk.
  3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Gelukkig geen ervaring met keelontsteking.
    Maar ik zou wat vaker een klein flesje aanbieden.
    Verder inderdaad ijsjes.
    Of lekker een stuk komkommer om op te knabbelen. Is ook lekker fris en direct wat vocht.

Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina