Hallo, ik en mijn partner blijven allebei werken na de geboorte van de kleine... Hij 40 uur en ik 24 uur. Ik weet wel dat ik via de werkgever 1/6 deel van de kosten terugkrijg, maar geldt dat ook voor mijn partner? Is zijn werkgever dan ook verplicht om hieraan mee te betalen? Het is nogal een klein bedrijf waar ze niet zo makkelijk doen, dus ik vraag het liever niet aan hun zelf... en ik kan het op internet niet vinden. Iemand enig idee? Verder lees ik veel over het inschrijven van opa en oma als geregistreerde oppas om het belastingvoordeel en het voordeel van de werkgever te hebben. Maar iemand enig idee van de inschrijfkosten die die bureaus tellen? Op internet kom ik wel mooie kreten tegen over de voordelen, maar niet over wat je hen moet betalen. Iemand ervaring?
Sinds 1 januari is elke werkgever verplicht bij te dragen voor 1/6 deel. Je vraagt bij de belastingdienst kinderopvangtoeslag aan. De belastingdienst betaalt de toeslag rechtstreeks aan jou en haalt het werkgeversdeel terug bij beide werkgevers. Met je vraag over bemiddelingsbureaus kan ik je niet verder helpen.
hoe zit dat als mn man werkt en ik studeer (en ik dus geen werkgever heb)? krijgen we dan alleen 1/6deel werkgeversbijdrage van mn man? of is er weer een aparte regeling voor studerende partners?
Dat wil ik ook weten en mn man werkt bij zijn vader en die wil dat bijdrage niet betalen omdat hij anders ook zn andere werknemers moet betalen.
Er valt weinig te willen, is tegenwoordig verplicht Wij hebben destijds 25 euro inschrijfkosten betaald voor het gastouderburo, daarnaast betalen we een maandelijks burotarief van 120 euro.
Het maakt niet uit, je man zijn vader betaalt mee of hij wil of niet, al neemt er niemand in zijn bedrijf opvang af. Het wordt namelijk verwerkt in het werkgeversdeel ww-premies, en dat moet iedere werkgever betalen. Dus het maakt voor hem echt niets uit of je wel of geen kinderopvang neemt, hij betaalt evenveel.
en ik geloof dat je als je een studie volgt en recht hebt op studiefinanciering, je 1/6e van d ekosten van kinderopvang vergoedt krijgt door de gemeente.