Hoe kom ik de eerste weken door.. tips?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door rjdn12, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Hoi: ik heb 17 testen gedaan....ook zo onzeker dus. Maar wat denk ik het beste helpt is:
    a) Accepteren dat het gewoon een onzekere periode is, maar dat je die snel genoeg achter de rug zal hebben. (ik vond het ronduit een klotetijd waarin angst de boventoon voerde; ook ik mk vorig jaar)
    b) Afleiding zoeken; bezig zijn hielp mij heel goed.
    En idd; stoppen met teste, want dat maakt wanneer je een keer een lichtere test hebt alleen maar onzeker; zo werd ik gek van de test van mvm; echt een stuk lichter dan mijn eigen testen, maar twee dagen later zag ik een prachtig ukje van 10 weken.
    Steekjes horen erbij. Mijn buik is nog steeds gevoelig.Dat mag gewoon en is normaal. Borsten die de ene dag gevoelig zijn en de volgende niet is ook normaal.
    Straks kijk je erop terug en vraag je je af waar je je zo druk over hebt gemaakt....Probeer ook te genieten! Het komt allemaal goed.

2. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Helaas is het hier ook overleven van dag tot dag zit niets anders op. Geen tips kan het zelf nog maar net aan.

3. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Oh dames wat vreselijk spannend he!! Voor mijn dochter heb ik ook miskramen gehad en de zw van mijn dochter ben ik vooral de eerste weken zo zenuwachtig geweest en zat met iedere echo afspraak te huilen in de wachtkamer :x . Daarna werd het minder maar de hele zw bleef ik wel spannend vinden! Nu weer zw van de 2e, overdag heb ik lekker veel afleiding van mijn dochter (bovendien vind ik het enorm schelen dat ik iig al 1 zo´n prachtig wonder heb mogen krijgen) en kan me nu iets beter inprenten `je doet er toch niks aan`. maar iedere nacht word ik toch weer wakker van de meest vreselijke nachtmerries! Hopelijk willen ze woe alvast een echo maken (intake 7 wkn) want ik ga zondag op vakantie en vind het wel erg vervelend om dit gevoel mee te nemen! Succes allemaal!

4. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Wat een herkenning!!! Heb hetzelfde hoor.. bedwing mezelf, en test niet meer. Heb gelezen dat, als het niet goed groeit, je alsnog een positieve test krijgt. Heeft dus ook geen nut.Heb geen bloedverlies of andere gekke dingen gelukkig, maar het blijft echt zo eng. Vriendlief wordt gek van mijn onzekerheid en vroeg me gisteren om asjeblieft wat minder onzeker te doen. Hij is van zichzelf een positief mens, maar door mijn gestress raakt hij ook onzeker en slaapt hij nu zelfs slechter :( Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling, dus ik probeer nu iets positiever te doen, in elk geval tegenover hem. Ben pas na de echo wat geruster, denk ik.

@Chelleke en Justme:
    wat een geruststelling, die minder dan 10% kans dat het nog misgaat na een kloppend hartje op de echo!! Dat is echt heel fijn om te lezen. Morgenavond echo, laat het aub kloppen!! please!! :):)

5. Superguppy

Superguppy Bekend lid

21 aug 2011
    616
    0
    0
    van de zon genieten!
    zaanstad
    dag dames,
    wat herkenbaar allemaal..
    vorige maand me helemaal suf getest en toen toch ongesteld geworden.
    nu 2 keer getest en 1 keer niets, tweede keer wel zwanger.
    dus dat zou nu maximaal 4 weken zwanger kunnen zijn..?

hele gevoelige borsten, al weken!
    kan er niet eens op slapen.

en mn buik voelt raar.. alsof hij leeg is.
    alsin te lang niets gegeten..

leuk om met jullie mee te lezen.

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik kreeg pas bij 5,5 week last van gevoelige borsten. Dat is nu sinds donderdag over. Ik heb donderdag de echo gehad en een kloppend hartje gezien gelukkig, anders had ik nu flink in de rats gezeten. Maar ik houd me vast aan het hartje wat ik gezien heb en kijk dagelijks naar mijn kindje op de echofoto's het is echt een wonder! Zo'n echo is zo iets bijzonders, wist niet dat ik er ZO ontroerd door kon raken. Heb echt liggen huilen van geluk :cool: en normaal ben ik wel een koele kikker haha
    Maarja sinds donderdag dus geen lichamelijke kwaaltjes meer behalve vermoeidheid. En ik ben ontzettend emotioneel. Bij de reclame met die zielige, mishandelde huisdiertjes begin ik al te brullen :D

7. Diaanaatje

9 feb 2010
    26
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoofddorp
    Ik begrijp jullie onzekere tijd wel, ik ben dat nu ook wel iets maar 1 ding hou ik voor ogen....als er iets slecht is voor de baby dan is stress dat wel....dus meiden...probeer zo normaal mogelijk je leven te leven, en probeer ervan te genieten...hoe moeilijk dat ook is.....ik heb nog geen echo gehad, ben nu bijna 7 weken zwanger en elke dag probeer ik te denken.....'er groeit een wonder in me'....

Succes Dames....jullie kunnen het!!

8. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    He Meiden, wat herkenbaar! Heb de eerste weken ook als echt niet leuk ervaren, kon simpelweg genieten door de onzekerheid. Hoorde inderdaad ook allemaal vrouwen over grotere borsten en dat had ik helemaal niet! Nu heb ik het nogsteeds niet en ben vd week 20 weken zwanger, elke vrouw heeft dus andere kwaaltjes, staar je daar niet op blind!

De tip van leven naar elke afspraak lijkt me wel een goeie! Ik kreeg echo's bij 7, 9 en 12 weken omdat mijn cyclus zo in de war liep, dat was heel spannend maar steeds wel een geruststelling. Op een gegeven moment heb ik een angelsounf gekocht, wat een uitvinding! Ik gebruik hem nogsteeds als ik de kleine ff niet gevoeld heb, dan hoor je dat hartje en dat is weer een geruststelling!

Even volhouden meiden, straks gaat het grote genieten beginnen!!

9. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    3% gaat niet goed na een hart aktie, helaas heb ik zelf 2x meegemaakt dat ik tot die 3% hoor. Ik ga helemaal nergens meer vanuit als de 12 wk is geweest dan kunnen we iets genieten. Tja het kan altijd nog fout gaan garantie hebben we niet.

Voel me wel zeer gezegend dat we het nog 1x mogen meemaken om zw te zijn

10. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    ja wat herkenbaar...hier is het ook lastig...maar een goede gyn en controle doet wonderen...gister voor het eerst mogen kijken naar ons beebje...nog hartje te zien maar wel de dooierzak en een batterij aan testen...bloed, urine, temp etc. alles zag er super goed uit en mn HCG was al boven de 7000...volgens de gyn een kenmerk van een gezonde en beginnende zwangerschap :D
    Dus op die wijze woorden vertrouw ik dan maar...en verder de natuur is de natuur...het is zo onvoorspelbaar...daarom probeer ik het zoveel mogelijk naast me neer te leggen en te genieten...andere dames hier op het forum gaven aan dat de eerste 3 maanden omvliegen en dat als je er niet erg van genieten dan mis je dat toch als je terug kijkt op je zwangerschap...dus daarom na die wijze raad geniet ik toch maar zoveel mogelijk :D:D

Succes meiden en geniet ze ondanks deze spannende tijden :D

Liefs Pien

11. camadia

camadia Lid

2 sep 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, ik zou jullie graag wat willen vragen.

Ik hoor veel van jullie zeggen dat er bij jullie in week acht al is geluisterd naar het hartje van de baby. Als ik op de site kijk van de verloskundigepraktijk waar ik me in wil gaan schrijven, dan zie ik dat ze dat pas voor de eerste keer in week 12 doen. Kan het zijn dat dit per verloskundige anders is?

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.
    Bij voorbaat dank!
    Groetjes,
    Camadia

12. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Hi camadia,

Ja iedere verloskundige doet het op zijn/ haar manier....daar si niets mis mee...
    Wij hebben op dit moment geen vaste gyn in het zh dus we hebben tot nu toe vaak een ander gehad (dat gaat wel straks veranderen) maar ieder doet het ook weer op zn eigen manier en pakt het weer anders aan...
    Geen zorgen!

Veel plezier bij je afspraak en succes met je zwangerschap en natuurlijk nog Gefeliciteerd :D

Liefs Pien

13. camadia

camadia Lid

2 sep 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Pien!

Bedankt voor je reactie!
    Het is mijn eerste en wil natuurlijk zo snel mogelijk weten of het hartje klopt, vandaar mijn vraag. Zou het namelijk wel erg jammer vinden als ik 4 weken langer in spanning moet zitten of het hartje wel of niet klopt.. :(
    Ik zal ze ook nog wel even bellen om te vragen hoe en wat nu precies.

Bedankt voor je reactie!!
    Groetjes :D

14. camadia

camadia Lid

2 sep 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    En jij natuurlijk ook een prachtige zwangerschap gewenst Pien!!! :)

15. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Hoii,
    Gefeliciteerd!
    Volgens mij kan je pas met 12 weken het hartje beluisteren en al vanaf 6/7 weken zien via een echo. Ik kan ook niet wachten en heb nu zelf een echo afspraak gemaakt bij eenecho bureau om te zien of het hartje klopt.

Succes met de eerste weken doorkomen:)

16. Lola83

Lola83 Actief lid

6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik ben ook voor het eerst zwanger en heb met 9 wk en 5 dagen een termijnecho gehad. Ik zag een heel erg beweeglijke baby, lag met armpjes en beentjes te zwaaien, draaide zich om en hoorde het hartje heel duidelijk kloppen! We konden het neusbotje zien, twee oogjes en een dooierzakje.
    Mijn zus had haar eerste echo met 13 weken en zij zag nog veel meer! Dus ik zou gewoon wachten tot 12 weken dan zie je gewoon een echt kindje dat al helemaal af is en wat alleen nog maar moet groeien.

21 oktober krijg ik een 20-weken echo. Lijkt me heerlijk om dat te mogen zien! Mijn misselijkheid is nu zo goed als over en draag nu zwangerschapskleding. Dus je ziet nu echt al een buikje! Nu is het echt leuk om zwanger te zijn! Ik herken de onzekerheid van de eerste weken. Na zo'n eerste echo en de buik die groeit is die onzekerheid helemaal weg. Achteraf gezien ging die tijd best snel!

Succes dames met jullie zwangerschap! Geniet ervan!

17. camadia

camadia Lid

2 sep 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mammady, oh wat spannend! Laat je even weten als je je eerste echo hebt gehad??

@Lola83, jij ook van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn dat je die eerste weken al door bent. Misschien is het dan idd beter om lekker te wachten tot die tijd.

Geniet allemaal lekker van de zwangerschap!!

18. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Het blijft per zwangerschap en individu verschillen...er is niets over te zeggen...
    Wij liepen al bij de gyn vanwege de mmm dus vandaar dat wij nu iedere week voor een echo gaan omdat ze het zelf in het zh willen monitoren...
    Maar dit geld echt niet voor iedereen...ook de verhalen verschillen enorm de een ziet met 7 a 8 weken wel al een hartje en kan dit ook al horen en de ander nog niet...
    Ik ga er blanco heen en dan zien we wel...anders maak je je daar weer zorgen over :D

Het blijft lastig dit....ondanks een eerdere miskraam en de mmm en dat dit ons 1e kindje wordt blijf ik positief denken...ik voel me goed en voel me zwanger...en probeer er zoveel mogelijk van te genieten :D

Succes meiden met alles!!

Liefs Pien

19. WendymvSenna

WendymvSenna Actief lid

3 mei 2010
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    weet je wat het ook is, je kunt er NIETS aan veranderen als het noodlot toch toeslaat, probeer er van te genieten hoe moeilijk ook.

bij mij heeft het noodlot meerdere malen toegeslagen (zie handtekening) en ik was alle keren bang en angstig, heeft het geholpen?? Nee want ik ben mijn kindjes verloren.

ik heb mezelf voorgenomen, hoe moelijk ook, "go with the flow" als ik weer zwanger ben.

Deel Deze Pagina