Hoe kom ik de tijd door?

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door metans, 3 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    349
    112
    43
    Vrouw
    De tijd lijkt zo langzaam te gaan.
    Weet pas een week dat ik zwanger ben, nu (Als het goed is) precies 5 weken. Voel nog niet heel veel. Alleen erg moe en overal (lekker) honger in. Vooral zoetigheid. Terwijl ik niet zo'n snoeperd meer was, want ben 48 kilo afgevallen! Maar goed. Nu heb ik dus 12 nov al mijn eerste echo. Dit is erg vroeg maar ivm mijn verleden met miskramen. Maargoed.. Nu tikt de klok langzaam.. werk veel, zoek veel afleiding maar toch.. even mijn klaaguurtje van me afschrijven, omdat ik nog niemand heb verteld over onze zwangerschap...
     
  2. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Het lijkt langzaam als je er veel mee bezig bent , ik dacht altijd savonds .. oh gelukkig weer een dag voorbij ! Elke ochtend als ik wakker werd was dat even zwaar ,
    Voelde heel erg als pfff hoe kom ik vandaag weer door , maar savonds kon ik dan ook wel weer denken ach het gaat best snel ..
    het is een afwachtende periode waarin je niks kan sturen hoe moeilijk ook , accepteer dat en wees
    Positief :)
     
  3. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Ik merk inderdaad dat de tijd tijdens deze tweede zwangerschap veel sneller voorbij gaat dan bij de eerste xD ik kàn er nu niet de hele dag mee bezig zijn, want ik moet achter mijn dochter aan en voor ik in bed lig ben ik te moe.

    Gisteren schrok ik er al van dat ik opeeeeens al 18 weken ver ben.

    Maar inderdaad, hoe moeilijk ook, probeer afleiding te zoeken. Al is dat nagenoeg onmogelijk tijdens die eerste enge weken.
    (Iedereen zegt altijd spannend, ik vind het gewoon eng :p )
     
  4. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    349
    112
    43
    Vrouw
    Haha precies dat dus, het is doodeng. Vooral als je al 5 miskramen achter de rug hebt. (Waar ik overigens meteen bij me zwangerschappen overal last van had en buikpijn, heb ik nu niks.. dus wie weet is het Nu wel een keer goed nieuws) dus het wordt veel werken haha.
     
  5. Elianora

    Elianora Actief lid

    31 jul 2017
    340
    308
    63
    Vrouw
    Hier vind ik de tijd ook erg traag gaan, maar donderdag heb ik mijn eerste echo... Het is even doorbijten. Ik probeer veel afleiding te zoeken, maar toch ben je er onbewust mee bezig. Ik hoop op een goede zwangerschap voor je.
     
  6. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    349
    112
    43
    Vrouw

    Wens voor jou niks minder toe! Spannend... ben je er zenuwachtig voor of gaat het wel? Ben benieuwd hoe ik me die dag voel... want ik heb er een beetje trauma's aan over gehouden.
     
  7. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik weet pas een paar dagen dat ik zwanger ben, en vind de tijd ook langzaam gaan..
    7 november mag ik bellen om een afspraak te maken, en denk dat ik in week 8 pas mag komen.. duurt nog zo laaaaaaaang...
     
  8. Elianora

    Elianora Actief lid

    31 jul 2017
    340
    308
    63
    Vrouw
    Dank je, ja, man en ik zijn beiden wel zenuwachtig. Je gaat toch niet meer onbezorgd door de zwangerschap. Mijn man was vorige keer in shock bij de echo. Dus hopelijk wel een goede echo nu. Ik snap dat je er trauma's aan over hebt gehouden, we kunnen alleen hopen dat het nu oké is. We willen bewust elke positieve stap 'vieren' zodat we toch een positief gevoel krijgen/behouden.

    Ik ben sinds een aantal dagen erg misselijk, dus eten lukt ook moeilijk. Met mijn mola had ik dit niet, mijn hcg stond nochtans torenhoog.

    De 12de zal er ook snel zijn meid! Succes!
     
    metans vindt dit leuk.
  9. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    349
    112
    43
    Vrouw
    Er

    Erg he. En dan zijn de avonden ook nog zo vroeg donker... geduld is een schone zaak
     
  10. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja verschrikkelijk.. Ik hou echt van de zomer :roflmao:
    Ben zo geen wintermens..
     
  11. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    349
    112
    43
    Vrouw
    Ik ook niet. Verschrikkelijk haha maar ja we moeten er maar weer doorheen!
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  12. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja idd :)
     
  13. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Die eerste tijd doorkomen vond ik ook moeilijk. Ik duim voor een goede zwangerschap en dat de tijd snel mag gaan!
     
  14. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Och ja... dat duurde lang.. maar iedere dag weer een stapje dichterbij!
     
  15. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Sja lastig! Ik zit er nu ook middenin. Ik dacht dat de wachtweken (heb een terugplaatsing gehad) een hel waren maar ik vind dit nog erger! Ik plan veel dingen in en ben veel met m'n zoon op pad.

    Ik lees dat je veel miskramen hebt gehad. Onzekere tijd is dat hè? Weet er helaas alles van. Probeer niet te bang te zijn. Als het niet goed is gaat het toch wel mis (klinkt hard maar dat helpt mij heel veel). En als je niet genoten hebt krijg je later miss spijt. Zo zonde!
     
  16. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
     
  17. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Die eerste weken zijn slopend en kruipen vooruit, maar inderdaad veel afleiding is de beste remedie.
     
  18. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    349
    112
    43
    Vrouw

    Ja zo probeer ik nu ook te denken je hebt het toch niet in de hand...
     
    Colinn vindt dit leuk.
  19. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Nee precies. Hoe verrekte lastig dat soms ook is!!
     
  20. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Mag ik met jullie mee wachten? Vandaag 4w4d en 27-11 eerste echo. Geen idee hoe ik die drie weken door moet komen, want na twee miskramen is het vertrouwen ver te zoeken. Na de eerste euforie van de test is de onzekerheid alweer toegeslagen... op de een of andere manier ben ik er opeens van overtuigd dat het nu ook wel niks zal worden. En dat gevoel zie ik dan weer als voorgevoel... en zo denk ik mezelf lekker de put in :confused:!
     

Deel Deze Pagina