Cursus samen bevallen

Discussion in 'Zwangerschap' started by KaChris, Sep 3, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KaChris

KaChris Niet meer actief

Hallo,

Ik heb gisteren contact gehad met een mevrouw uit Putten die de cursus 'samen bevallen' aanbiedt.
    Ik ervaar zelf dat mijn man heel blij is met de komst van onze luiwammes, maar bij mij in de buik is het waar alles gebeurd en ik voel dus meer. Iets wat ik niet gek vindt.
    Nu leek het ons leuk om dan samen die cursus te gaan en hebben ons opgegegeven. :)

Zijn er hier die er ervaring mee hebben en kunnen vertellen hoe ze het ervaren hebben?????

Groetjes Karin

2. neeltje

neeltje Fanatiek lid

Feb 17, 2006
    3,289
    0
    0
    ik heb bij de eerste zwangerschapsyoga gedaan en daar zaten 2 partner avonden bij, mijn man vond het wel leuk maar had nog steed een ver van m'n show gevoel. deze keer ga ik niets doen, dus wat betreft de cursus samen bevallen kan ik je niets vertellen.

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ga ook samen bevallen doen. Ik heb nog geen les gehad, maar iemand bij mij op zwangerschapszwemmen wel. Zij vertelde mij dat je man er heel erg bij wordt betrokken. Er wordt verteld hoe je man je het beste kan ondersteunen tijdens de bevalling. Ook wordt er gepraat over de zwangerschap en de bevalling. Er worden bijvoorbeeld stellingen voorgelegd zoals: een ziekenhuisbevalling is het veiligst. En dan kun je daar met z'n allen over discussieren. Verder worden er dingen verteld die niet iedereen weet, zoals het feit dat als de kleine wordt geboren, je de baby zelf mag aanpakken, en de vader mag dat ook doen.

4. Rabia

Rabia Bekend lid

Apr 19, 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik heb die cursus samen met mijn man gedaan bij de eerste. Ik weet niet wat je ervan moet verwachten en of je het moet doen. Wij hadden een vrij rare groep en uiteindelijk hebben we nooit meer iemand gesproken. Het was ook meer gein trappen en melig doen dan gezellige informatieve info opnemen.
    Ook vertelde die mevrouw veel wat je al in de tijdschriften leest. Wil niet zeggen dat het natuurlijk allemaal zo kan lopen op dat samen bevallen.

Ik zou het nu nooit doen omdat je zelf veel al weet en omdat je op het moment zelf niets meer terug haalt van die lessen. Je doet het allemaal toch op je eigen manier op dat moment.

Share This Page