Heb hier en daar wel wat gelezen maar toch even persoonlijk vragen: Ik ben bevallen middels een keizersnee en ben in het ziekenhuis goed begeleid maar meneer snapte de borst niet dus ben gaan kolven. Heb nooit een grote productie gehad dus heb altijd bijgevoed met nutrilon. Omdat m'n man straks weer moet werken en ik afgekeurd ben wil ik stoppen met kolven, wordt me teveel straks. Ik kolfde om de twee uur en 's nachts 1x. Kolf nu 3x per dag 10 minuten en dat levert nagenoeg niks op maar m'n borsten zijn gevoeliger dan ooit. Doe ik het goed of heb je een afbouwadvies voor me? Als ik lek is dat misschien ook een teken om te kolven?
Hoi Marianne, Als je kolvend af wilt bouwen zou ik eerst overgaan naar 2 x kolven (12 uur ertussen). Als dat goed gaat probeer je de tijd tussen twee kolfbeurten steeds verder te rekken. Je baby is nog jong, je melkproductie zal snel stoppen. Eventueel kun je saliethee gaan drinken om het stoppen te ondersteunen. Het lekken is geen teken om te gaan kolven. Het lekken kan ook nog wel een poosje door blijven gaan. Houd goed in de gaten dat je geen harde plekken in je borsten krijgt. Dan wel gaan kolven.
Ben inderdaad huiverig voor die ontsteking maar hoef daarvoor dus niet meer keren te blijven kolven, hou het wel goed in de gaten ja. Dank je wel voor je snelle antwoord.