Hoe kom ik in hemelsnaam het 1e trimnester door?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Trees, 16 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Heel herkenbaar zoals jij dat schrijft! Het is zo vreselijk jammer als je helemaal niet meer kan genieten van je zwangerschap. Jaren lang droom je van zwanger zijn en dan is het zover en dan durf je niet meer te genieten. Wat een gedoe is het eigenlijk.

Het liefst zou ik de eerste drie maanden elke week een echo willen haha. Ik denk zelfs dat mijn gynaecoloog dat iets té gaat vinden, maar elke twee weken zou misschien wel moeten kunnen? Ik moet de beste man over twee weken maar lief aankijken. Ik heb het 'geluk' dat de miskramen allemaal vrij vroeg waren namelijk 5, 6, 7 en half, en 10 weken. De vroege miskraam was al bij 4 weken en drie dagen. Ik hoop dus dat als ik de tien weken maar voorbij ben met een goeie echo....

En Kouf haha jij volgt ons schommeldialoog! Ik ben dus een open boek voor je ;)

Nog even één onzeker vraagje aan jullie. Ik heb sinds vandaag pijn op een bepaald plekje rechtsonder in mijn buik. Ik voel ook wel wat steekjes en een menstruatiegevoel in de rest van mijn buik, maar dat plekje daar zit me dwars. Ik krijg meteen enge visioenen van weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar volgens mij kan je dat helemaal niet zo vroeg voelen. Uhm..komt het jullie bekend voor dat je een bepaald plekje meer voelen?

2. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    he trees,

hoe is het met de steken die je voelt?
    moeilijk om niet bij iedere steek het ergste te denken he
    ik had de eerste weken ook last van steken, krampen en dergelijken
    ook nog een bloeding gehad
    bleek gelukkig helemaal niets te zijn
    ik denk dat het er ook gewoon bij hoort, (groei baarmoeder, darmen)
    maar ja in jouw geval natuurlijk super vervelend
    wanneer heb je de eerste onderzoeken?

3. Niet meer actief

Toch allereerst hartelijk gefeliciteerd met deze nieuwe zwangerschap!
    Hier ook iemand die weet hoe het voelt... het valt zeker niet mee!
    Wat die steken betreft, heb ik in het begin gehad, voornamelijk aan 1 kant en dat menstruatiegevoel herkent volgens mij bijna elke zwangere....

Ik heb ook meerdere miskramen gehad en die eerste 3-4 maanden zijn ontzettend moeilijk. Bij deze zwangerschap heb ik overigens al (ondanks de aanwezige zenuwen en angst) heel snel een goed gevoel gehad. Ik durfde er niet aan toe te geven in de angst dat het mis zou gaan terwijl ik het niet verwachtte.
    Ik was echt dolgelukkig toen ik de 12 weken voorbij ging en rond de 10 weken hebben we ook een angelsound gekocht. Kan ook heel dubbel zijn, aangezien je niet altijd het hartje kunt horen, maar de gyn wist me goed te vertellen waar we moesten zoeken en met een flinke dot gel hebben mijn lief en ik toen geduldig gezocht... en gevonden.
    Het is nu een geruststelling om af en toe te luisteren, gewoon om de bevestiging te hebben dat alle nog goed is.

Mensen die je geschiedenis kennen zullen begrijpen dat je nog niet durft te genieten en dat geeft niets! Zorg dat je je angst met je mannetje kunt bespreken en dan kom je de dagen best door. Afleiding zoeken is ook vaak makkelijker gezegd dan gedaan, maar werkt wel.

Ik hoop dat je snel een bevestiging krijgt dat alles goed is en dat de stress de komende weken draaglijk blijft.

Heel veel liefs en sterkte gewenst!

4. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Ben & Jerry's chocolade ijs. :) dat is mijn enige tip. En verder proberen je niet zo godse druk te maken want in het stadium waar je nu bent gaan de meeste zwangerschappen gewoon de goede kant op hoor :)

Geniet er van.

5. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik heb 1 MK gehad 2 jaar geleden en toen ik nu een positieve test in handen hield heb ik het de eerste weken niet geloofd, of niet willen geloven omdat ik bang was om weer teleurgesteld te worden.
    De eerste weken na de test heb ik er dus echt heel weinig aandacht aan besteed en me met andere dingen bezig gehouden.
    Zelfs na de 1e echo met hartslag had ik zoiets van, nee ik ga nog niet blij zijn.
    Pas toen ik met 8 weken nog een echo kreeg en ik zag kleinte uitsteekseltjes die armpjes en beentjes moesten voorstellen, dan begon ik plots vertrouwen in mijn lichaam te krijgen.
    Gerust ben ik nooit geweest, tot op de dag van vandaag niet.
    Mijn babykamer is binnen in de winkel en ik durf hem niet gaan afhalen...
    Erg he?
    En ik weet nu al dat ik achteraf spijt ga hebben dat ik er niet van heb genoten maarja :(
    Probeer je gewoon voor te houden dat wat er moet gebeuren, je niet kan tegenhouden, je kan alleen positief blijven en geloof me dat helpt al een heeeeeel stuk!
    Ik duim mee voor je!

6. Trees

Trees Niet meer actief

dank je meiden. Volgens mij is dat plekje wat ik voel me lies :oops: Ik voel het nu ook aan de andere kant. Verder ben ik met dag misselijker en dat houdt me echt op de been. Hoe slechter is me fysiek voel, hoe beter geestelijk! Nog anderhalve week tot de eerste echo. Ik ben er echt naar toe aan het leven. Hopelijk blijf ik me zo beroerd voelen, want als ik even wat minder voel *slik*. Verder blijf ik me vast houden aan het toch wel overwegende positieve gevoel wat ik van deze zwangerschap heb!

7. Trees

Trees Niet meer actief

Ik zal de ben & jerries tip in mijn achterhoofd houden ;) Maar ik snap alleen je opmerking niet dat de meeste zwangerschappen in dit stadium goed gaan? Ik heb het al eerder geschreven, maar deze vlieger gaat voor mij niet op. De kans dat het goed gaat is ongeveer 50%, dus ja me niet zo 'godse' druk maken is makkelijker gezegd dan gedaan :(

8. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Statistisch gezien dan he. :) je bent de 1e 4 weken al voorbij. Hou moed, meis. Het is jou ook gegund en positief denken helpt in elk geval :)

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ken het gevoel niet maar hoop echt dat op je echo alles goed is en dat het goed blijft gaan!
    Je zegt al dat je je heel erg zwanger voelt. Dat is een mooi teken lijkt me.

Ik wilde je alleen maar even sterkte wensen de komende weken en ik hoop dat je snel kan gaan genieten van je zwangerschap

10. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hoi Trees,

Ik wil je heel veel sterkte wensen... ik kan me niet voorstellen hoe ontzettend verdrietig het is om een miskraam te hebben gehad, en kan me voorstellen dat je dan nu onzeker voelt.

Het enige wat ik je kan adviseren is: blijf echt positief denken, probeer er in te geloven, zeg tegen jezelf dat het gaat lukken dit keer! The energy flows where the attention goes. Lichaam en geest werken altijd samen, en als jij veel positieve energie naar je kindje richt kan dat zeker mee helpen.

Nogmaals veel sterkte en ik ga voor je duimen dat het allemaal hartstikke goed komt dit keer!

Liefs
    mamatoB

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hey meissie.

Ik kan me zo goed voorstellen dat je super onzeker bent na alles wat je al heb meegemaakt.
    Is ook niet meer dan logisch zou ik zo zeggen.
    Ik heb 1 MK gehad en was bloed nerveus voor de eerste echo.

Zou je niet extra controle kunnen krijgen dmv echo's te maken omdat je helaas deze geschiedenis heb?

Enne inderdaad heel erg veel doen en jezelf bezig houden maar ja speelt in je achterhoofd wel mee he.

Meissie heel erg veel sterkte en zoals ik al in de PM had geschreven: deze keer moet het goed gaan!

Deel Deze Pagina