Hoe kom ik nu aan "veilige" vis?! Rauwe ham mag ook niet??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Myo, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karin76

Karin76 Actief lid

9 aug 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een hele goeie visboer hier dus yummmmm af en toe lekker verse haring...heerlijk. Zalm koop ik daar ook, maar dan moten. Gerookte zalm eet ik wel weer na de bevalling.
    Zijn ook al paar keer heerlijk sushi wezen eten. Hebben goeie tent hier en zeker weten dat het daar vers is. Alleen geen rauw tonijn ivm kwik gehalte. Maar zalm...oh yum...ik ga helemaal los dan :D

En soms idd tonijn uit blik als ik een salade maak thuis.

2. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dit dus! Heerlijk, eet het minstens 2 keer per week. Ik bak het in kruidenboter, das helemaal om te smullen!!

3. Karin76

Karin76 Actief lid

9 aug 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar haal jij die dan? Wij hadden vorige keer een keer ingevroren zalm en daar zat totaal geen smaak meer aan :(

4. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Oh sushi, ik kan het nu wel elke dag eten. Rauwe zalm eet ik dan ook alleen in onze echte goeie sushitent. Overigens het gevaar schuilt m bij rauwe vis in salmonella, daar kan je goed ziek van worden, maar heeft geen schadelijke effecten voor je kindje in je buik (hoewel secundair dan als jezelf erg uit zou drogen). Tonijn idd vanwege de metalen met mate. En haring, jaaa lekker. Rauwe schaaldieren kunne wel kwaad, die kan listeria bevatten. Voorverpakt uit de supermarkt eet ik alleen zalm en die bak ik wel goed.

5. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik doe daar niet al te moeilijk over. Gewone zalmfilets zijn geen gerookte zalm dus kunnen gewoon. Eet ze ook wel als ze nog rosé zijn. Rauwe ham is ook echt geen echt rauwe vleeswaar, net zo min als salami. Ik reken altijd zo, als het verpakt is en nog anderhalve maand houdbaar, dan zal het dus wel niet echt rauw zijn ;).
    Gisteren ook nog rosé biefstuk gegeten. Was op etentje bij werk en moest ook al de carpaccio en tiramisu skippen, en dronk natuurlijk niet, wilde niet óók nog moeilijk doen over de biefstuk, en hij was merendeels grijs.
    Bij mijn dochter was ik met al dat soort dingen wat panischer dan nu. Je mag zo enorm veel niet, dat werkt toch gewoon niet? Vraag me echt af wat reële risico's zijn en wat alleen uitermate hypothetische.

6. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    kibbeling haring,

en het meest lekker is verse zalm mooi in de oven en smullen :D

7. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Wekelijks eet ik haring, heerlijk! :D

Verder blijft het bij kabeljauw etc. uit de vriezer.

Haring wel alleen vers van de visboer, in de super zijn ze niet zo lekker.
    Laatst bij de visboer gerookte zalmbuikjes op, goedkoper dan paling en heerlijk.
    Lekker op brood.

Rauwe ham, dat eet ik gewoon hoor.
    Let op dat ik echt geen filet etc. eet, maar dan krijg ik wel erg saai beleg op brood.
    Mis de rosbief al enorm!

Deel Deze Pagina